Autokreso
Autokreso
Book
2010-04-30 , Autor: Ozren Buriša, Slike: Motorevija
Bookmark and Share

Iako su im se cijene već kao novima kretale u rasponu od 3990 pa do 19.970 kuna, svaki od njih ima „smisla“ i u kontekstu rabljenih. Predstavljamo vam - 50 kubika

Dvije su kategorije kupaca skutera od 50 kubika - prvi su bez A-kategorije, a drugi koji su uspjeli razlučiti potrebu od luksuza. U trenutačnom ekonomskom stanju posebice će druga kategorija u narednom vremenskom razdoblju doći do punog izražaja!

U slučaju većine nezahtjevnih korisnika, 50 ccm može zadovoljiti potrebu za svakodnevnim kretanjima bez suvišnih troškova, a svi kandidati su u tom pregledu bili i svojevrsni bestseleri prodaje kao novi.

Baotian BT 50



Zašto počinjemo s baotianom? Zato jer je navedeni model najprodavanije vozilo ikad na dva kotača u Hrvatskoj. Uvrstimo li i druge „skutere za 4000 kuna“, koji su ništa drugo nego baotianov alter-ego, taj je kinez srušio sve rekorde prodaje.
Prema tehničkim podacima ne zaostaje puno za četverotaktnim skuterima iste kubikaže, ali njegove su slabosti druge prirode. Uz to, često se događa da kupci već drugi dan imaju potrebu otići na servis, završna obrada je loša, a detalji poput prekidača za svjetlo nerijetko se zablokiraju. Ipak, riječ je o igri brojeva, a mnogi vlasnici voze primjerke s kojima su napravili i tisuće kilometara.
Zašto ga kupiti?
Velika većina ga kupuje zbog cijene. No, teško ga je nekome preporučiti jer vrlo je mala vjerojatnost da će taj skuter preživjeti više sezona.
Za koliko?
Najjeftiniji skuter kao novi jeftiniji je od većine rabljenih skutera koji se nalaze po oglasnicima. Novi za 3990 kuna, a rabljeni - bez obzira na godište - za nešto više od 1000 kuna. Nema ih mnogo u ponudi, a poznato je da je mnogima istekao „rok trajanja“.

+ povoljna cijena
- učestalost kvarova, loš ovjes, izuzetno loše kočnice, stabilnost na pravcu

Gilera runner 50 SP



Zasigurno najpopularniji skuter u Hrvatskoj, gilera runner je već godinama bestseler na ljestvicama prodaje, odmah poslije agresivno jeftinih kineza. Zašto je to tako? Ponajprije je riječ o koncepciji sportskog skutera s dušom motocikla. Također, uz veće kotače i prostrano sjedalo postignuta je bolja udobnost, a uz odličan ovjes s prednjom vilicom upside-down te pouzdanim i živahnim dvotaktnim agregatom izvrsno se i vozi. Upravljivosti doprinosi i nisko težište zbog spremnika goriva u centralnom stupu na podnici te otvoren i visoko postavljen upravljač.
Zašto ga kupiti?
Riječ je o pravoj sportskoj replici provjerene kvalitete koja odlično i izgleda. Gomila kupaca u tom slučaju ne može biti u krivu!
Za koliko?
Novi se nakon blagog poskupljenja prodaje za 19.710 kuna. Iako je redovito bio među prvih pet najprodavanijih te mu prodaja kod nas dostiže gotovo četveroznamenkaste brojke, ponuda rabljenih novijih godišta nije toliko brojna - očigledno ga se vlasnici ne odriču tako lako. Ipak, model iz 2008. može se pronaći za oko 14.000 kuna, modeli iz 2006. za nešto više od 10.000 kuna, a modela starijih od 2004. ima u izobilju.

+ udobnost, sportski duh, atraktivan dizajn, dobar ovjes, agilnost, lakoća upravljanja
- skučena podnica

Aprilia SR 50 R



Nije pretjerano nazvati je supersportskim skuterom. Povijesno gledano, ta sportska replika prvi je pravi sportski skuter na tržištu. Zahvaljujući čvrstom čeličnom okviru postavio je standarde u stabilnosti i preciznosti vožnje, a od 1999. godine kada se počinje koristiti ubrizgavanje, postavljao je rekorde i u skromnoj potrošnji. Dvotaktni motor hlađen tekućinom postiže brzine od 75 km/h (otvorena verzija), a kočnice su odgovarajuće. Usprkos sportskim genima uspio je sačuvati dozu udobnosti za gradove.
Zašto ga kupiti?
Prozvan „baby mille“, SR ima brojne detalje skinute s Aprilijinog sportaša RSV-a 1000 zbog kojih je prepoznatljiv, a vozne ga kvalitete svakako izdvajaju iz mase.
Za koliko?
Cijena novog modela je danas 19.972 kune, a na ljestvicama prodaje redovito zauzima između 10. i 14. mjesta. Ponuda rabljenih je solidna, i to svih godišta, a stariji od 2006. često imaju upola nižu cijenu od novoga. Iz posljednjih godina mogu se naći primjerci za 16.000 kuna iz 2009. pa do 10.000 kuna iz 2007. godine.

+ dizajn, instrumentna ploča (analogno-digitalna), sportski, ali udoban ovjes, iznimno jake kočnice koje se dobro doziraju, praktičan pretinac u sjedalu
- mali prostor za kacigu ispod sjedala, vibracije na upravljaču

Kymco vitality 50



Tajvanac koji se cijenom smjestio između kineske i japansko/europske konkurencije, dok je kvalitetom u nekim segmentima i nadmašio japanske ili europske skutere. Također, već je dulje vrijeme čvrsta veličina u Europi. Uz to, iznimno je praktičan za grad zbog dubokog prtljažnika pod sjedalom u koji stane i integralna kaciga, ravne i prostrane podnice te živahnog i brzog motora (iznad 70 km/h). Tako je barem s otvorenom verzijom, dok u protivnom gubi te vrline. Na našem maraton testu kao jedina mana pokazala se poprilično visoka potrošnja (od 3,4 litre) što u kombinaciji s malim spremnikom (5,2 litre) znači vrlo mali doseg.
Zašto ga kupiti?
Jedan je od rijetkih skutera koji nisu poskupjeli od 2005. godine što ga dodatno stavlja u best-buy kategoriju s izvrsnim omjerom kvalitete i cijene.
Za koliko?
Novi se prodaje za 11.275 kuna, a rabljenih gotovo da nema. Iako već godinama doživljava solidne prodajne rezultate, iznimno je rijedak u oglasnicima što u jednoj mjeri izražava zadovoljstvo njegovih kupaca.

+ omjer kvalitete i cijene, praktičnost, pouzdanost i kvalitetna završna obrada, solidan prostor pod sjedalom, učinkovito svjetlo, veliko i udobno prednje sjedalo
-neosjetljiv stražnji bubanj, mali hod ovjesa, mali kapacitet spremnika goriva (5,2 litre), nešto viša potrošnja

Piaggio fly 50



Unutar vlastite kuće „mušica“ se cjenovno smjestila točno između zipa i libertyja. Kada se pojavio 2005. godine, fly je imao za cilj konkurirati snažnoj kineskoj konkurenciji približavanjem u cijeni, ali uz zadržavanje talijanskog „štiha“. Tako je došlo do talijansko-kineske suradnje u kojoj je pojeftinio, ali zadržavši uglađeni talijanski dizajn i eleganciju. Osim vanjskog izgleda i završna je obrada ostala na visokoj razini, a glavne vrline su mu veličina i praktičnost. Što se njih tiče, još se uvijek ni jedan proizvođač nije „potukao“ s njim u toj klasi. Pretinac unutar prednjeg štita, veliki prtljažnik pod sjedalom, kukica za torbu i općenita prostranost za vozača neki su od glavnih aduta. Iako su se neki plašili njegovog kineskog porijekla, fly se s vremenom pokazao „nepoderivim“.
Zašto ga kupiti?
Zbog pristupačne cijene te zbog prostora. Naime, fly je mali skuter koji je uistinu velik!
Za koliko?
Novi je u ponudi za 12.088 kuna. S godinama zanimanje kupaca raste te je fly 50 doživljavao sve bolje prodajne rezultate, a 2008. godine se popeo na 15. mjesto. Ipak, prodaja rabljenih je osrednja, ali se mogu naći, a cijene s godinama padaju u pravilnim intervalima. Tako se primjerice modeli iz 2009. godine prodaju za 10.000 kuna, potom iz 2008. za 8500, a 2007. za 7000 kuna.

+ široko i udobno sjedalo za dvoje, pregledni i jednostavni instrumenti, prostor za prtljagu, spremnik goriva od 7,2 litre, kvalitetna završna obrada, mala masa, velika i ravna podnica
- kratki hod ovjesa, umjerene kočnice

TGB R50X jet fighter



Tajvanac koji sa sobom nosi prepoznatljivi element te otočne države - dobru kvalitetu za povoljnu cijenu. Iako dizajn, pa i istaknuti okretomjer među instrumentima, daju naslutiti da je riječ o sportskom skuteru, jet fighter je ustvari kompromis između sporta i gradskog vozila što se ponajprije vidi kod ovjesa koji je nešto udobniji nego što bismo mogli očekivati od sportaša. Dvotaktni motor je živahan i jak, a u otvorenoj verziji postiže brzine više od 70 km/h. U skladu s time, obje disk-kočnice su iznimno jake. No, slabost mu je kao i kod drugih dvotaktaša povećana potrošnja iznad 3,5 litara na našem testu, ali je stoga ponuđena oprema i razina završne obrade za tu cijenu iznad očekivanog.
Zašto ga kupiti?
Nudi dobro iz oba svijeta skutera od 50 kubika - osjećaj sporta i praktičnost grada, uz izuzetno dobru kvalitetu za traženu cijenu.
Za koliko?
Cijena novoga je 12.490 kuna. Rabljenih ima podosta, a cijene im se kreću od 11.000 kuna za 2009., preko 8000 kuna za 2008. pa do 7000 kuna za 2007. Na forumima su vlasnici zadovoljni pouzdanošću, ali nešto manje nedostupnošću rezervnih dijelova. Na tržištu novih, uz iznimku ovog „crnog“ vremena, iz godine u godinu bio je sve popularniji.

+ omjer kvalitete i cijene, završna obrada na visokoj razini, oprema, aluminijske podnice, prednja i stražnja disk-kočnica, prostor za integralnu kacigu pod sjedalom
- visoka i skučena podnica

Piaggio zip



Najčešća negativna opaska na zipov račun je da je riječ o ekstremno malom skuteru. Međutim, on je i zamišljen kao ultrakompaktni skuter poželjan među ciljanom klijentelom. Isto tako, prema prodajnim rezultatima kupci su ga prepoznali te je uglavnom među pet najprodavanijih skutera u Hrvatskoj. No, iako se radi o brendu Piaggio, zip je gotovo „pravi kinez“, po kvaliteti i opremi ispod ostalih proizvoda iz iste kuće. Kao takav, on se izravno bori s ostalim kinezima, a da je stigao godinu ili dvije ranije, baotian nikada ne bi oteo toliki tržišni kolač u tom segmentu. U svakom slučaju, u ponudi je četverotaktna inačica sa suludo niskom potrošnjom i dvotaktna čiji je plus živahniji motor.
Zašto ga kupiti?
Zip je nevjerojatno malen što je istovremeno njegova prednost i mana. Ipak, kad ga smjestimo u pravi okvir, glavni mu je adut cijena.
Za koliko?
Verzija s dvotaktnim motorom danas se prodaje za 8962 kune, a četverotaktna za 9567. Rabljenih u ponudi ima dosta, velikim dijelom starijih godišta, dok su cijene novijih od 4500 kuna za 2006., oko 6000 kuna za 2008., te 8000 kuna za one iz 2009. godine.

+ mala masa, agilnost, troškovi održavanja i potrošnja, cijena
-mali hod ovjesa, prostor za suvozača

Peugeot speedfight 2



Skuter na vječitoj akciji potječe iz vremena kada na tržištu nije bilo ničega osim piaggia i peugeota. Na prvi pogled osobito atraktivan, sportskog dizajna, a za vožnju poželjan zbog dobrog i elastičnog motora hlađenog tekućinom. Sprijeda ima ruku (izuzetno osjetljiva na rupe i neravnine na cesti) umjesto vilice zbog koje su neke verzije znale „lelujati“ na pravcu. Drugi problem je učestala korozija, a s godinama su se iskristalizirale i druge slabosti. Ipak, speedfight 2 je, posebice među mladima, bio i ostao iznimno popularan.
Zašto ga kupiti?
Vječno na listi bestselera, speedfight 2 osvaja kupce zbog kvalitetno izrađenih detalja, atraktivnog sportskog dizajna te hvaljenog motora.
Za koliko?
Danas se novi model prodaje za 14.299 kuna. Budući da je kroz godine prodan u velikom broju, ponuda starijih i novijih rabljenih izuzetno je bogata. Iz 2007. i 2008. godine nude se za 9000 kuna, stariji iz 2006. za 7000 kuna, a od 2000. pa do 2005. cijene se bez pravila kreću između 4000 i 6000 kuna. Uz to, zanimljivo je da se u oglasnicima mogu naći iznimno precijenjeni modeli iz ranijih godina koji se prodaju po cijeni istovjetnoj onima iz 2006.

+ odlična stabilnost u zavoju, dobra svjetla, elastičan agregat
- okvir i matice podložni koroziji, grub rad motora, lelujanje na pravcu

Yamaha neo's



Jedan od najprepoznatljivijih skutera u Hrvatskoj, na našim se ulicama, isto kao i u ostalim velikim europskim gradovima, viđa u velikom broju još od 1997. godine. Više od 200 neo'sa prodaje se svake godine što je rezultat dovoljan za 13. mjesto na ljestvicama prodaje. Izuzetno dobra upravljivost po gradu jedna je od neo'sovih karakteristika, a s malim kotačima i prelako pada u zavoj. Kod novog modela s četverotaktnim motorom ističe se moderni LCD-displej kao atraktivni detalj, a motor je postao tih i iznimno štedljiv. Nažalost, kao posljedica izgubio je na brzini.
Zašto ga kupiti?
Kvalitetna izrada i pouzdanost još su od prvih modela vrline tog modela zbog kojih je popularan, poglavito u kurirskim službama.
Za koliko?
Novi dvotaktni prodaje se za 13.500 kuna, a četverotaktni za 14.600 kuna. Iznimno su rijetki u oglasnicima, prošlogodišnji modeli se nude za oko 9500, a pet godina stari se prodaju za oko 6000 kuna.

+dobra završna obrada, dugi servisni intervali, ergonomija, potrošnja
-dijelovi podložni koroziji, mali prostor ispod sjedala

Yamaha aerox



Paralelno s predstavljanjem gradskog neo'sa Yamaha je odgovorila i na klasu sportskih skutera. Njezin najsportskiji model je aerox s aerodinamičkim dizajnom, dvotaktnim motorom, 13-colnim kotačima i vrlo sportski podešenim ovjesom. Budući da ima dobar raspored mase duž cijelog vozila, rezultat je visoka upravljivost s dobrom mogućnošću nagiba u zavojima. Druga posljedica je, posebice za suvozača, slabi komfor. Uz to, u prodaju su se puštale različite sportske replike modela s atraktivnom grafikom što su privukle mlade koji su u njemu prepoznali izvrsnu podlogu za prerade što kod kupnje rabljenog može biti „minus“. Zub vremena nesumnjivo ga je načeo pa je krajnje vrijeme da Yamaha počne razmišljati o novom dizajnu tog modela.
Zašto ga kupiti?
Aerox ne samo da ima sportski duh, već je beskompromisni sportaš bez primjesa udobnosti i praktičnosti karakterističnih za gradska prometala.
Za koliko?
Novi košta 17.700 kuna, a rabljeni se slabo nude iz novijih godina. Prvi primjerci s kraja 90-ih prodaju se za manje od 5000 kuna, a noviji iz 2006. godine mogu se naći za 10.000 kuna. Sve što je mlađe od toga, teško stiže na stranice oglasnika.

+odlične kočnice, dobra završna obrada, velike mogućnosti naginjanja u zavoju
-spartanska oprema, česta meta prerada, sjedalo suvozača





makoixxc
2011-12-09 18:37:41

Ja imam Baotiana s 70.000km, evo slika: http://imageshack.us/photo/my-images/576/dsc00002nt.jpg/

Baltazar
2011-05-04 20:14:06

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >

Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Kawasaki ER-6n/f Yamaha XJ6 2009 Yamaha V-max Yamaha XT 660 Z Ténéré Honda CB 1000 R BMW R 1200 GS (2010) Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT660R Honda CBR 600 F (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Yamaha T-max 500 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW K 1600 GTL (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Aprilia RS 125 Megelli sport 125 R Yamaha X-max 250 (2011.) Honda VT 750 C shadow BMW R 1200 R/Classic (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda Crossrunner (2011.) Gilera GP800 Ducati Diavel (2011.) Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Suzuki GSX-R 1000 2009 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda CBF 600 N Piaggio beverly tourer 300ie Honda XL700V Transalp Suzuki DL650 V-Strom Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR BMW K 1600 GT (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VTX 1800 Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Aprilia RSV 4 R Aprilia NA 850 Mana 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Suzuki GSX-R 750 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda CBF 600 S Honda CBF125 Hyosung GT 250 R Kawasaki VN 900 Classic Yamaha XT660X Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) BMW R1200GS 2007 KTM 690 Duke Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha SR125 1997- Suzuki GSR 750 (2011.) Husqvarna SM 450R (SM510R) Ural 750 (2003) Honda CB600F Hornet 2007- Aprilia RS 50 Triumph Speed Triple (2011.) Honda CB 1300 2008 BMW K 1300 GT 2009 Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Honda CBR 125 R Harley-Davidson XR 1200 2008 Honda SW-T 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Ducati 848 evo (2011.) Moto Guzzi V7 Racer (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Triumph Daytona 675