Motorevija
PRETRAGA
2021-09-20 , Autor: Ante Radić, Slike: Zvonko Jurić
Bookmark and Share

Spojiti četiri krajnje zemljopisne točke Hrvatske u svega 16 sati vožnje? Uz temeljitu pripremu, kvalitetnu opremu i vrhunski održavane motocikle, petorica članova BMW moto kluba Zagreb uspjela su u ovom zahtjevnom projektu



U godinama obilježenim covidom-19 putovanja izvan granica Hrvatske donose brojne komplikacije i ograničenja. Ipak, ne treba očajavati, već potražiti rješenje u vlastitom dvorištu. "Zbog otežanih putovanja izvan Lijepe naše, sinula mi je ideja organizirati jedno putovanje koje uključuje obilazak četiri krajnje točke Hrvatske u jednom danu", započinje Zvonko Jurić, poznati motomaratonac koji je sa svojom Moto Guzzi Californijom 1400 prevalio nepunih četvrt milijuna kilometara, u manje od četiri godine.

Zvonko je jedan od istaknutijih članova BMW moto kluba Zagreb i specijalist za detaljnu organizaciju putovanja, pa mu se na inicijalnu objavu javilo podosta članova kluba. "Ruta je vrlo zanimljiva, ali kilometraža i vremenski okvir ovog konkretnog projekta baš i ne podilaze ljubiteljima opuštene, turističke vožnje", nastavlja Zvonko i napominje kako se na startu našlo njih petorica.

 
Rt Oštra

Start je bio na krajnjem jugu, gdje su stigli dva dana ranije. Utaborili su se u Cavtatu, gdje su odradili završne pripreme, a uoči starta odspavali su od 15-21 h kako bi krenuli odmorni, s punim spremnicima goriva, točno u ponoć s rta Oštra. Na magistralnoj cesti do Ploča gotovo da nije bilo prometa, a kroz oba granična prijelaza kod Neuma prošli su bez zadržavanja. Uslijedila je vožnja autocestom u smjeru Istre, poštujući ograničenja brzine i sve ostale prometne propise.

"Zaustavljali smo se svakih 200 km zbog nadopunjavanja goriva, uz zaista minimalne pauze i konzumiranje osvježavajućih napitaka i malih zalogaja koje smo nosili sa sobom, u koferima, kako ne bismo gubili vrijeme na blagajnama i slično. Zadržavanja su trajala između tri i pet minuta" – napominje Zvonko i kaže kako su u punom sastavu stigli do svjetionika Savudrija u 8 sati ujutro. Iz razgovora saznajemo da je jedan od mušketira pred svitanje upao u krizu i htio odustati, ali budući da su funkcionirali po principu 'svi za jednoga – jedan za sve', odustajanje nije bila opcija.


Svjetionik Savudrija

U Savudriji su predahnuli svega 10 minuta i odmah krenuli autocestom u smjeru krajnje sjeverne točke, kod Sv. Martina na Muri, gdje su stigli u 13 sati. I tu je uslijedila 'duža' pauza od svega 10 minuta te su odmah krenuli u smjeru Slavonije. "Tu nam se dogodila dvostruka krizna situacija, točnije, dvojica kolega imala su namjeru uzeti višesatni predah, te naknadno stići na cilj u Ilok. Dakle nije bila riječ o klasičnom odustajanju, ali timski duh je prevladao pa smo nakon kraćeg nagovaranja i tek nešto duže pauze krenuli ka Iloku u punom sastavu. Ispred hotela Dunav na obali rijeke stigli smo u 18 sati i 15 minuta", zaključuje Zvonko i prisjeća se pobjedničkog pjenušca i prigodnog dočeka ostalih članova kluba, uz druženje koje je potrajalo dugo u noć.


Sv. Martin na Muri


Ilok

Od starta do cilja prevalili su ukupno 1647 km, unutar vremenskog okvira od 18 sati i 15 minuta. Iako to nije bio inicijalni naum, svih pet sudionika ostvarilo je mogućnost ishođenja certifikata Iron Butt Saddlesore 1600k. Međutim, dugoročni cilj je da nakon samozatajne i ekstremne premijere opisani rally zaživi kao stalni dio turističke ponude. Vozilo bi se kudikamo opuštenije, u etapama, izbjegavajući autoceste, a tijekom dva ili tri dana upoznavale bi se ljepote, znamenitosti i gastro ponuda lokalnih krajeva. A kada, iskreno se nadamo, covid-19 potpiše konačnu kapitulaciju, nema sumnje da će interes za obilaskom krajnjih točki Hrvatske dobiti snažan međunarodni predznak.



Sudionici inicijalnog relija Prevlaka-Dunav 2021. Boris Tasovac (53) – BMW K1600GT (2012., 103.000 km), Aziz Hasanpašić (55) - BMW K1600GT (2016., 54.000 km), Božidar Levojević (63) - BMW R1200GS (2012., 88.000 km), Zlatko Matas (65) – BMW R1250GS (2019., 10.000 km)
Zvonko Jurić (65) – MG California 1400 Touring (2018., 235.000 km)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha V-max Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XT660X Aprilia RS 125 Yamaha XJ6 (2010.) KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)