Članak | Retrovizor: Kawasaki ZRX 1200 R
Prisjećamo se povijesti Kawasakijevog modela koji je inicijalno predstavljen davne 1997.
Svega 59.990 kn - toliko je, točno u lipu, koštao Kawasakijev naked 2006. godine! I znate što? Kupci se nisu baš otimali za njega! Naime, Yamaha XJR 1300 je u to vrijeme u Hrvatskoj bila neprikosnoveni prvi izbor ove klase iako je koštala čak 20-ak tisuća kuna više.
Preračunato u eure, po današnjem tečaju je novi ZRX 1200 R koštao 8000 eura. Uredan rabljeni ćete 14 godina kasnije - ukoliko nije previše mijenjao vlasnike i ima manje od 50.000 km a zelene je boje – teško pronaći ispod 6000 eura (vrlo vjerojatno ćete ga platiti i više). ZRX 1200 R je tijekom vremena postao prvak držanja vrijednosti, cijena mu je stabilna a potražnja za njime poprilična. Kako se dogodio takav senzacionalni obrat?
Prisjetimo se povijesti modela. Kawasaki je model ZRX 1100 predstavio 1997. te ga pustio da sam stvori svoju priču. Dizajn s malom prednjom oplatom te trokutastom stražnjom vilicom svoj je začetak imao u modelu Z 1000 iz 1983. s Eddiejem Lawsononom koji je nekoć harao američkim prvenstvom u Superbikeu. Uspješan koncept sa podesivim ovjesom, kultiviranim jakim motorom te opuštenim položajem sjedenja nije se svidio samo ljubiteljima Kawasakija, već i kolegama iz testnih timova.
No, verzija od 1100 ccm je 2001. dobila svog nasljednika. Točnije, tri nasljednika. Još je jednom dakako bila riječ o modelu bez oplata, R-verziji s manjom te S-verziji s većom oplatom. Povećanje obujma od 100 ccm nije donijelo samo više okretnog momenta, već i bolju kulturu rada, prošireno radno područje kao i smanjenje potrošnje.
Gleda li se tehnički, sve su tri verzije na istoj razini. Tako je primjerice već na 2000 o/min dostupno čak 80 Nm okretnog momenta, dok je od 3000 o/min pa sve do crvenog područja uvijek raspoloživo iznad 100 Nm okretnog momenta. Želite li još nešto pitati o elastičnosti velike redne četvorke? Naravno da ne jer tu nema otvorenih želja.
No, ima ih u segmentu kočenja. Oko 250 kg težak motocikl uvijek je ostavljao dojam da koči „prekasno“, odnosno da ste se mogli zaustaviti i koji metar prije. Dakle, zamjena četveroklipnih kočnih čeljusti s verzije od 1100 ccm šesteroklipnima nije polučila željeni efekt. A upravo najčešća prerada na tom modelu su kočnice. Ugradnja čeličnih crijeva te mekših kočnih pločica samo donekle poboljšavaju zaustavne vrijednosti. No, čuda sa 250 kg mase ipak nisu moguća. Tipično glasan Kawasakijev mjenjač, posebice između prve i druge brzine, prenesen je još s modela ZZ-R 1100 te nipošto nije razlog koji bi trebao brinuti buduće i sadašnje vlasnike.
Godine 2004. svi modeli opremljeni su nereguliranim katalizatorom i ispunjavaju normu Euro 2, izmijenjeni su filtar zraka, rasplinjači i paljenje. Godinu dana kasnije naked i S-model uklanjaju se s tržišta, a ZRX 1200 R koji je i dalje zadržan na tržištu dobiva ispušne cijevi od poliranog oplemenjenog čelika. Godine 2006. slijedi spomenuto smanjenje cijene na 59.990 kuna i rasprodaja preostalih modela. S obzirom na 'hype' koji se u međuvremenu dogodio oko ZRX-a, ali i cijele klase, možda bi Kawasaki trebao razmisliti o novoj verziji ove dobre, sada već kultne priče.
Zajednica | Komentari