Motorevija
PRETRAGA
2020-04-16 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Arhiva MR
Bookmark and Share

Prisjećamo se povijesti Kawasakijevog modela koji je inicijalno predstavljen davne 1997.



Svega 59.990 kn - toliko je, točno u lipu, koštao Kawasakijev naked 2006. godine! I znate što? Kupci se nisu baš otimali za njega! Naime, Yamaha XJR 1300 je u to vrijeme u Hrvatskoj bila neprikosnoveni prvi izbor ove klase iako je koštala čak 20-ak tisuća kuna više.



Preračunato u eure, po današnjem tečaju je novi ZRX 1200 R koštao 8000 eura. Uredan rabljeni ćete 14 godina kasnije - ukoliko nije previše mijenjao vlasnike i ima manje od 50.000 km a zelene je boje – teško pronaći ispod 6000 eura (vrlo vjerojatno ćete ga platiti i više). ZRX 1200 R je tijekom vremena postao prvak držanja vrijednosti, cijena mu je stabilna a potražnja za njime poprilična. Kako se dogodio takav senzacionalni obrat?



Prisjetimo se povijesti modela. Kawasaki je model ZRX 1100 predstavio 1997. te ga pustio da sam stvori svoju priču. Dizajn s malom prednjom oplatom te trokutastom stražnjom vilicom svoj je začetak imao u modelu Z 1000 iz 1983. s Eddiejem Lawsononom koji je nekoć harao američkim prvenstvom u Superbikeu. Uspješan koncept sa podesivim ovjesom, kultiviranim jakim motorom te opuštenim položajem sjedenja nije se svidio samo ljubiteljima Kawasakija, već i kolegama iz testnih timova.



No, verzija od 1100 ccm je 2001. dobila svog nasljednika. Točnije, tri nasljednika. Još je jednom dakako bila riječ o modelu bez oplata, R-verziji s manjom te S-verziji s većom oplatom. Povećanje obujma od 100 ccm nije donijelo samo više okretnog momenta, već i bolju kulturu rada, prošireno radno područje kao i smanjenje potrošnje.

Gleda li se tehnički, sve su tri verzije na istoj razini. Tako je primjerice već na 2000 o/min dostupno čak 80 Nm okretnog momenta, dok je od 3000 o/min pa sve do crvenog područja uvijek raspoloživo iznad 100 Nm okretnog momenta. Želite li još nešto pitati o elastičnosti velike redne četvorke? Naravno da ne jer tu nema otvorenih želja.



No, ima ih u segmentu kočenja. Oko 250 kg težak motocikl uvijek je ostavljao dojam da koči „prekasno“, odnosno da ste se mogli zaustaviti i koji metar prije. Dakle, zamjena četveroklipnih kočnih čeljusti s verzije od 1100 ccm šesteroklipnima nije polučila željeni efekt. A upravo najčešća prerada na tom modelu su kočnice. Ugradnja čeličnih crijeva te mekših kočnih pločica samo donekle poboljšavaju zaustavne vrijednosti. No, čuda sa 250 kg mase ipak nisu moguća. Tipično glasan Kawasakijev mjenjač, posebice između prve i druge brzine, prenesen je još s modela ZZ-R 1100 te nipošto nije razlog koji bi trebao brinuti buduće i sadašnje vlasnike.



Godine 2004. svi modeli opremljeni su nereguliranim katalizatorom i ispunjavaju normu Euro 2, izmijenjeni su filtar zraka, rasplinjači i paljenje. Godinu dana kasnije naked i S-model uklanjaju se s tržišta, a ZRX 1200 R koji je i dalje zadržan na tržištu dobiva ispušne cijevi od poliranog oplemenjenog čelika. Godine 2006. slijedi spomenuto smanjenje cijene na 59.990 kuna i rasprodaja preostalih modela. S obzirom na 'hype' koji se u međuvremenu dogodio oko ZRX-a, ali i cijele klase, možda bi Kawasaki trebao razmisliti o novoj verziji ove dobre, sada već kultne priče.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X Gilera Runner 50 SP KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha FJR1300 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Aprilia shiver 750 BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.