2020-04-01 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Popularni ‘doktor big’ danas je na bitno boljem glasu no u vrijeme kada se prodavao


Posljednjih desetak godina stekli smo dojam da je Suzukijev odjel za razvoj i istraživanje motocikala zapravo imaginaran pojam. Svake godine se iznova nadamo nekim novim modelima, no sve što smo dobili jest poneka izmjena sitnih detalja te u najboljem slučaju dizajnersko osvježavanje već postojećih platformi. Prošle je godine Suzuki odigrao na kartu nostalgije te predstavio reinkarnaciju legendarne Katane. U osnovi, riječ je o postojećoj (manje-više) platformi GSX-S 1000 F-a koja je za tu priliku bila obučena u novo ruho.


Aktualni V-Strom 1050 vjerno slijedi izvornu dizajnersku ideju

Slično se dogodilo i ove sezone kada je Suzuki 'upakirao' V-stroma 1000 u novo ruho i pritom iskoristio dizajnerske smjernice modela DR Big 750/800. Prve reakcije na novi V-strom 1050 (Euro5) su pozitivne, no zaintrigiralo nas je li slava DR Biga zaista na razini jedne Katane te može li dati novi komercijalni zamah pomalo umornom putnom enduru? Nažalost, teško je objektivno i konkretno sagledati komercijalnu stranu ove priče budući da se u sve upleo toliko spominjani koronavirus, i to baš u trenutku kada je trebala krenuti prodaja ovoga modela i njegove prve isporuke. Stoga, ograničit ćemo se isključivo na povijest originalnog modela.



DR Big 750 se premijerno pojavio u proljeće 1988. a njegov je dizajn odmah izazvao velike polemike. Detalj u koji su svi upirali prstom je dakako 'pačji kljun', koji nikog nije smetao na BMW R 1100 GS-u, no na Suzukiju je publiku iritirao do iznemoglosti. Prodaja DR Biga je u početku bila fijasko, baš kao i njegovi sportski uspjesi. Naime, u premijernoj godini ga je na reliju Pariz-Dakar vozio okorjeli pustinjski lisac Gaston Rahier i osvojio tek deveto mjesto.



Situacija ni tehnički nije briljirala, budući da su stručnjaci monocilindriku obujma 727 ccm prognozirali kratak radni vijek. No, to se pokazalo pogrešnom procjenom, agregat je bio vrlo stabilan, no problemi su navirali s drugih strana. Prije svega, procedura pokretanja motora je bila iznimno komplicirana (držanje poluge dekompresora), ispušni sustav je trunuo nevjerojatno brzo a predugi bočni oslonac bio je glavni krivac za česta izvrtanja na parkingu.

Suzuki je lošu početnu prodaju pokušao popraviti godinu dana kasnije uvođenjem touring-varijante (koferi, top-case, glavni oslonci) po neznatno većoj cijeni no niti to nije puno pomoglo. Malobrojni kupci neumorno su hvalili veliki doseg DR Biga, koji je nerijetko iznosio i preko 700 km (dvodijelni spremnik goriva, 29 l).



No, veliki obrat se dogodio 1991. kada je DR Big temeljito modificiran. Od tada nosi oznaku SR41B, a riječ je o najprodavanijem modelu te serije. Suzuki je već godinu prije povećao obujam motora (779 ccm) a sada je nadodao i dvostruke ispušne topove, pojačao prednju vilicu (43 namjesto 41 mm), smanjio spremnik goriva (jednodijelni, 24 l), snizio bočne oplate te nosivost sa 180 podigao na 200 kg. Iz naziva modela je uklonio 'big', što znači da je ostalo - DR 800. Vlasnici i simpatizeri su ga i dalje nazivali 'doktor big' a tako je ostalo do kraja modelskog ciklusa. Uz vrlo solidne prodajne rezultate ostao je u Suzukijevoj gami sve do 1999. te je u međuvremenu prošao tek jedno minorno tehničko osvježavanje (1996. - izmjena kočnog sustava, ugradnja senzora položaja otvorenosti gasa).

Danas je na bitno boljem glasu no u vrijeme kada se prodavao, čemu je vjerojatno najviše pridonio veliki uzlet klase putnih endura.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS 125 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 KTM Duke 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia RSV 4 R Gilera Nexus 300 i.e. Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Gilera Runner 50 SP MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.)