Motorevija
PRETRAGA
2020-09-16 , Autor: Tihomir Kotarski, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Naš proslavljeni supermoto i enduro as Tihomir Kotarski savjetuje kako pripremiti motocikl za ovu sve popularniju disciplinu



Kategorija rally najveća je nepoznanica posljednjih nekoliko godina među svim moto disciplinama. Naime, oduvijek me zanimao taj tip vožnje koji je najbliži enduru, a uz dodatke orijentacije i dužine etapa po svim vrstama terena zahtijeva posebnu fizičku, a ponajviše psihičku spremu.



Najpoznatija takva utrka za koju ste svi čuli je 'Rally Dakar', no sve je više dobro organiziranih, kraćih te znatno povoljnijih natjecanja čak i u blizini Hrvatske. Tu su 'Hellas Rally' te nama zaista blizak 'Bosnian Rally', pa je zanimanje za ovu vrstu natjecanja u velikom porastu. Da nije bilo nesretnog koronavirusa, zasigurno bih se ove sezone natjecao u jednom od tih relija, jer spreman motocikl već neko vrijeme stoji u mojoj garaži. No trud i ulaganje nisu bili uzaludni jer tako složen motocikl nije namijenjen natjecanjima, već je idealan i za povremenog avanturista koji želi pobjeći u prirodu. I to bez obzira vozili se na asfaltiranim, šljunčanim ili blatnim cestama, a velika je prednost što možete povesti i suputnika.



Za taj projekt odabrao sam Husqvarnu Enduro 701 (cijena: 85.700 kn), a nakon probnih vožnji pala je odluka i za prvi osnovni kit dorada za avanturizam. Uz serijski ugrađen mjenjač 'easy shift' - koji omogućuje promjenu stupnjeva prijenosa bez upotrebe spojke - kontrole trakcije te ABS-a za jednog avanturista nesklonog racing stilu vožnje, motocikl odrađuje posao više no dobro. Ujedno, početniku omogućuje sigurniju vožnju i izvan asfalta. Na prekidaču se može birati između dviju mapa, odnosno načina reakcije na gas (soft i performance).




Serijski doseg punog spremnika goriva je više od 200 km, pa nisam razmišljao o ugradnji većeg ili dodatnog spremnika. Isto tako, postoji i opcija od dodatnih šest litara goriva ispod sjedala koja stoji oko 1300 kuna. Ovjes u cestovnoj vožnji (solo ili sa suputnikom) funkcionira savršeno, a izvrsnima su se pokazale i 'ripnaste' Continentalove gume TKC 80. Riječ je o modelu s natjecateljskim pedigreom koji nudi duboke nagibe, sigurnost u kočenju te iznimno dobro kontroliranje stražnjeg kotača. Tijekom prvih off-road izleta su oduševile, no vozne karakteristike s vremenom nisu jenjavale. Naprotiv, gume su se istaknule dugotrajnošću i sporim trošenjem.




Tijekom vremena eksperimentirao sam i s podešenjem ovjesa. Malo sam omekšao kompresiju, odnosno okrenuo sam je za osam klikova u smjeru soft - i na prednjim vilicama i stražnjem amortizeru. Naravno, sve kako bi Husky što mekše upijao neravnine, a da se to pritom ne odražava negativno na stabilnost motocikla. Naravno, postavke ovise o tipu vozača, njegovu stilu vožnje i konfiguraciji terena tako da je ovo poglavlje poprilično individualno. Svatko će s vremenom pronaći svoj idealan set-up.




Posljednji korak pripreme za ozbiljne avanture je prednji mus - ovom prepravkom dobili ste prednju gumu koja se ne može probušiti. No straga ipak mora ostati tubliss, jer ćete pritisak u gumi morati korigirati u ovisnosti o terenu na kojem se vozite. Pritisak u gumi, naravno, nije isti krećete li se po kamenitom terenu, blatu ili pak cesti. Ovako dorađen motocikl idealan je za bijeg od korone, a tko zna, možda vas u budućnosti potakne i na sudjelovanje na nekom reliju.



TEHNIČKI PODACI
Husqvarna Rally 701

Motor
Tekućinom hlađeni monocilindrik, obujam 692 ccm, promjer x hod 105 x 80 snaga 74 KS (55kW), ubrizgavanje, elektropokretač, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana hidraulično (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac X-ring

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, sprijeda upside-down vilica, straga monoamortizer, sprijeda disk promjera 300 mm i čeljust s dva klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust s jednim klipom, ABS (za zavoje, može se isključiti)

Masa i dimenzije
Suha masa 145 kg, spremnik goriva 14 l, hod sprijeda/straga 250/250 mm, visina sjedala 920 mm, visina od tla 270 mm

Zaslužni za nabavku dijelova:
Viktor motosport (Husqvarna, Arrow, Scoots)
Val-Int d.o.o. (Gume Continental)



Troškovnik:

1 Toranj Rade Garage – 8170 kuna
2 Auspuh Arrow (titan/karbon) i cijev – 5850 kuna
3 Amortizer upravljača Scotts – 2850 kuna
4 Zaštite poklopca spojke i magneta Triple Clamp – 900 kuna
5 Alu-štitnik hladnjaka (Husqvarna) – 790 kuna
6 Rally-nogari za vozača (Husqvarna) – 1350 kuna
7 Zatvoreni štitnici upravljača Greger – 525 kuna
8 Gume Continental TKC 80 (prednja: 90/90-21; stražnja: 140/80-18) – 1312 kuna

Mousse Nitro (21 col) - 1012 kuna
Tubliss-system (18 cola) - 900 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha FZ1 Fazer Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia Tuono V4 R (2011.) KTM 690 Duke Yamaha XT660X Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Megelli sport 125 R Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Gilera Nexus 300 i.e. Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Gilera Runner 50 SP KTM Duke 125 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia RSV 4 R Honda VFR 1200 F Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda VFR 800 2003- Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF 600 S Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.)