Motorevija
PRETRAGA
2010-11-10 , Autor: Markus Biebricher, Slike: Markus Biebricher
Bookmark and Share

Svatko ima svoje putovanje života, a moje se zove sjeverni Vijetnam. Ovo je priča o tajanstvenoj planinskoj regiji, cestama koje to zapravo nisu, o ljubaznim ljudima, radoznaloj djeci i jednoj malenoj, hrđavoj hondi

 Motogalerija  Vijetnam na staroj Hondi

Sporedna ulica kakvu viđate samo u ružnim snovima i filmovima strave. Gotovo neosvijetljena, prljava, uska, a upravo tu trebala bi biti primopredaja. Sjenke se kreću u svim smjerovima, ulaze i izlaze iz prolaza, na crnom asfaltu gmižu kukci i žohari.

Gospodin Anh Wu već nas očekuje, maše s ugovorom u ruci. Kraj njega je parkirano nešto što bi trebalo biti naše prijevozno sredstvo, a sliči minijaturnoj prešanoj kocki s autootpada. Baš kada smo htjeli pitati gdje je naš motocikl, Anh nas je preduhitrio i progovorio na lošem engleskom:
- Mi iz Azije ne marimo za izgled motora, nego za njegovu pouzdanost.

I evo je, tu je pred nama obavijena velom tame i mraka, honda GL 160, kraljica pouzdanosti. Tako barem tvrdi naš Anh. Godište i prijeđeni kilometri obavijeni su velom tajne debelim kao mrak koji smo spomenuli. Naša je pretpostavka da ima barem dva desetljeća na leđima, i da je prevukla više nego neka tamošnja teretna vozila na četiri kotača.

Ipak, jednocilindarski četverotaktni motor pali na „zub“, mehanički zvukovi i nisu toliko kaotični kako sam očekivao. Anh kaže da su ključni doprinos tome dale kineske karike i cilindar koje je nedavno prošvercao iz obližnje Indonezije, a koje je ugradio tik prije našeg dolaska. Ponosnih 14 KS trebalo bi biti dovoljno snažno da pod kotačima ostavimo cijeli sjeverni Vijetnam. U to ne vjeruje nitko osim gospodina Anha Wua, a najmanje ja koji se upuštam u avanturu, a ona počinje sad i ovdje.
Ako je pojam kaos ikad opisan, tad je to zasigurno učinjeno u prometu Hanoia. Tu se živi život malih motocikala - milijuni hondi, yamaha, syma, loncina i drugih japansko-korejsko-kineskih dvokotača obujma 100 i 110 ccm u ritmu četiri takta kreću se prenatrpanim uskim ulicama. Tu i tamo je i pokoji dvotaktni rus poput minska.

 Motogalerija  Vijetnam na staroj Hondi

Tok rijeke motocikala ponekad se razdvoji ulaskom nekoga kamiona, busa ili automobila koji tiranskim trubljenjem pokušavaju pročistiti put pred sobom. Borba s rikšama, pješacima, prosjacima i trgovcima vodi se doslovce za svaki milimetar ceste, a onaj koji zastane - gubi.

Onaj tko misli da je naša honda prenatrpana prtljagom tek treba vidjeti ostatak tog cirkusa. U gradu sa sedam milijuna stanovnika motocikl je osnovno prijevozno sredstvo koje prije svega služi za transport robe i dobara, tereta za koje vam u Europi treba kamion od 3,5 tona. Ormari, kreveti, kokoši, svinje, psi, ribe i sve što gmiže i hoda Vijetnamci voze na svom motociklu. I to sprijeda i straga.

Prepravka koju smo uspjeli vidjeti ugradnja je dodatna dva amortizera straga te željeznih cijevi koje služe kao pojačanje i ujedno kao držač prtljage. Nerijetko na motociklu vidimo i cijelu obitelj, četveročlanu ili čak peteročlanu, pa vozač jedva miče upravljačem.

Sve se mijenja nakon što Hanoi ostavimo iza leđa. Cesta postaje prazna, moja honda prede kao cirkular. Uspijevam je držati na 100 km/h, što odgovara broju okretaja od 11.000. Sve dobiva prizvuk rušenja betonskog zida hiltericom, pa stoga usporavam na manje napornih 80 km/h. I, gle čuda, gotovo svi na cesti koje obilazim sporiji su od toga. Busevi i kamioni jedva da postižu 60 km/h.
Krećem se prema jugoistoku zemlje, pokušavam se dokopati stare džunke koja kreće iz vrlo poznatog zaljeva Ha Long. No, prije toga treba proći kroz Nam Sach, Sao Do i Dong Trieu, živahne gradiće koji su poznati kao rudarska središta. Crna prašina tu je toliko gusta da jedva dišem, no ipak pronalazim pravi put i napokon stižem u Ha Long Bay.

Tek kad vidite tu ljepotu i neobične forme iz perspektive vožnje u džunki, shvaćate posebnost tog kraja. Tu su se stoljećima vodile bitke između pirata i imperijalnih sila, a u novije vrijeme pamtimo i scene iz filma o tajnom agentu 007. Ipak, puno važnije od toga svega je čuveni incident Tonking iz 2. kolovoza 1964. godine, kad su sjevernovijetnamski brodovi obalne straže napali USS Madox. Taj je konflikt bio povod rata u Vijetnamu.

No, ja i moja Rosina (honda) uživamo u mirisima i scenama koje se pamte za cijeli život i polako tonemo u san tople vijetnamske noći. Ujutro se iskrcavamo i krećemo dalje kopnom. Usput, Rosina još pali na prvu i ima isti zvuk kao i kad sam je preuzeo.

1/5 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/5

Sažetak:

Ovdje može biti i vaš oglas!





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RS 125 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Yamaha XT660X Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- BMW K 1300 GT 2009 KTM Duke 125 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) BMW R1200GS 2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF 600 S Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.)