Motorevija
PRETRAGA
2011-08-17 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: Motorrad, motogp.com, video: Youtube
Bookmark and Share

Dragi čitatelji, nakon prošle „sušne“ srijede i godišnjeg odmora koji smo uzeli kao i vozači u Moto GP-u i Superbikeu, vraćamo vam se s novim uzbuđenjima, ovoga puta iz Brna s borbenog polja VN Češke i najprestižnijeg prvenstva na dva kotača. Dobro nam poznato Brno omiljena je staza kod većine vozača, ali i fanova, jer je koliko-toliko cjenovno povoljna. Svojom konfiguracijom, a ponajprije širinom, recept je za uspješan trkaći vikend.




Casey Stoner u jednoj od brojnih "usamljenih" vožnji

Mnogo se toga dogodilo tijekom ljetne stanke i svi se vraćaju željni dokazivanja. Kao wild card po drugi puta ove sezone nastupio je bivši vozač Moto GP-a John Hopkins. Popularni Hopper ima popunjen raspored zadnjih mjesec dana. Pored redovnih nastupa u matičnom Britanskom prvenstvu u superbikeu, nastupio je sa svojim timom na utrci klase superbike Svjetskog prvenstva na Silverstoneu te sada u klasi Moto GP na Brnu. Divlji dečko dobio je drugu šansu ove godine i iskorištava ju maksimalno. No, sreća nije dugo pratila wild card vozača. John je izgubio prednji kraj na kočenju, pao te slomio tri prsta desne ruke.

U pauzi između utrka bilo je mnogo govora o kombinaciji Valentino Rossi - Ducati, čak je procurila izjava Rossijevog sunarodnjaka Marca Melandrija da VR46 pregovara s Gresini Hondom za iduću godinu, što je VR demantirao sa smiješkom na licu jer kako kaže - ugovor s Ducatijem za iduću godinu ima te ne planira odustati od izazova. Crveni iz Bolonje rade punom parom, ali rezultata i pomaka nema. No, Brno je staza koja odgovara Ducatiju, a pogotovo Valentinu. Na Brnu je osvojio prvu pole poziciju i prvu pobjedu u karijeri. Petnaest godina kasnije Valentino je i dalje gladan pobjede.

Sve glasine o odlasku iz Ducatija Valentino Rossi je opovrgnuo

Treninzima je dominirao Dani Pedrosa. Tempo Španjolca je bio nedostižan za konkurenciju. Na kišnom treningu Rossi je završio kao trećeplasirani te je pokazao kako u uvjetima kada nisu toliko izražene razlike između motocikala itekako može parirati brzim hondama Pedrose, Stonera, Dovija i Simoncellija.

Dani Pedrosa u lovu na pole poziciju

Pedrosa je nastavio gdje je počeo na slobodnim treninzima - uvjerljiva pole pozicija za "maloga" Španjolca. Nesretni Karel Abraham, pak, pao je na kvalifikacijama te je u domaću utrku koju je toliko dugo čekao krenuo s posljednje pozicije.


Rezultati kvalifikacijskog treninga:

1. Dani Pedrosa ŠPA Repsol Honda 1’56,591
2. Jorge Lorenzo ŠPA Yamaha Factory Racing 1’56,704
3. Casey Stoner AUS Repsol Honda 1’56,860
4. Ben Spies SAD Yamaha Factory Racing 1’57,178
5. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1’57,351
6. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro 1’57,367
7. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda 1’57,442
8. Colin Edwards SAD Monster Yamaha Tech 3 1’57,676
9. Nicky Hayden SAD Ducati Marlboro 1’57,721
10. Hiroshi Aoyama JAP San Carlo Honda Gresini 1’57,784
11. Cal Crutchlow VBR Monster Yamaha Tech 3 1’57,797
12. Toni Elias ŠPA LCR Honda 1’58,245
13. Hector Barbera ŠPA Mapfre Aspar 1’58,273
14. Alvaro Bautista ŠPA Rizla Suzuki 1’58,274
15. Randy de Puniet FRA Pramac Racing 1’58,889
16. Loris Capirossi ITA Pramac Racing 1’58,938
17. Karel Abraham ČEŠ Cardion AB Motoracing 1’58,946


Nedjelja, vrijeme je za utrku. Vrijeme idealno, vruće, bez naznaka da bi kiša mogla pokvariti zabavu.

S odabirom guma kockao se prvak Jorge Lorenzo. On i Alvaro Bautista jedni su odabrali mekanu smjesu za prednji pneumatik. Lorenzo je fantastično krenuo u utrku, kroz par zavoja prošao je honde Stonera i Pedrose te se sprintom pokušao odvojiti od konkurencije. No, nakon par krugova u brzom desnom zavoju nakon startno-ciljne ravnine gubi prednji kraj motocikla. Laktom i koljenom uspijeva vratiti grip te spašava situaciju. Nakon toga ne uspijeva vratiti ritam te polako gubi pozicije.

Lorenzo je poveo utrku, no jedna greška skupo ga je koštala

Dani Pedrosa je bio prva žrtva - Španjolac gubi grip na prednjoj gumi te završava nastup padom, na svu sreću bez posljedica.

Slijedili su ga Cal Crutclow te domaćin Karel Abraham i fantastični Alvaro Bautista na suzukiju koji je imao izvrstan tempo tijekom cijele utrke, ali pred sami kraj pada dok je držao sigurno sedmo mjesto.

Vodeći dvojac Repsol Honde - Stoner i Dovizioso

Sama utrka nije bila nešto posebno zanimljiva - naprijed je Casey Stoner nametnuo tempo, izgradio prednost od šest sekundi te suvereno kontrolirao utrku do samoga kraja. Na drugome mjestu opet Repsolova honda - Stonerov timski kolega Andrea Dovizioso. 

Super Sic pružao je otpor sunarodnjaku Rossiju

Treće mjesto - još jedna honda, ona Super Sica. Napokon prvi podij u karijeri za Marca Simoncellija. Uspio je realizirati dobru startnu poziciju, dobar tempo u utrci te nije pretjerao kao inače. Iza prve tri honde smjestile su se dvije tvorničke Yamahe - Jorge Lorenzo i Ben Spies. Elbowz Spies je tijekom cijele utrke držao petu poziciju i odolijevao napadima Valentina Rossija. VR46 je loše startao, ali je tijekom utrke došao do šestog mjesta na kojemu je bio do samoga kraja utrke. Sve u svemu, veliki napredak u odnosu na prijašnje nastupe. Tempo u samo utrci je bio u rangu prve petorke.

Konačno! Prvo postolje za Marca Simoncellija u klasi Moto GP

Svakako je za pohvalu nastup Alvara Bautiste koji je odvezao fantastičnu utrku prije negoli je izgubio prednji kraj na ulasku u kompleks zavoja prije ciljne ravnine. Tempo španjolca je bio u rangu vodećih s krugovima u prosjeku 1,8 sekundi bržima od prošlogodišnjeg nastupa. Velika šteta što smo na početku izgubili Pedrosu jer je Španjolac imao fantastičan tempo tijekom cijeloga vikenda te bi zasigurno pružio otpor Stoneru.

Alvaro Bautista ugodno je iznenadio odličnom vožnjom - šteta što utrku nije završio


Rezultati utrke:

1. Casey Stoner AUS Repsol Honda 43’16,796
2. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda 43’23,328
3. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 43’24,588

4. Jorge Lorenzo ŠPA Yamaha Factory Racing 43’25,309
5. Ben Spies SAD Yamaha Factory Racing 43’26,982
6. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro 43’29,428
7. Nicky Hayden SAD Ducati Marlboro 43’39,833
8. Colin Edwards SAD Monster Yamaha Tech 3 43’40,985
9. Hiroshi Aoyama JAP San Carlo Honda Gresini 43’41,998
10. Hector Barbera ŠPA Mapfre Aspar 43’53,362
11. Toni Elias ŠPA LCR Honda 43’53,475
12. Randy de Puniet FRA Pramac Racing 43’53,905
13. Loris Capirossi ITA Pramac Racing 44’05,707


Ukupni poredak (nakon 11. utrke):

1. Casey Stoner Honda 218
2. Jorge Lorenzo Yamaha 186
3. Andrea Dovizioso Honda 163
4. Valentino Rossi Ducati 118
5. Dani Pedrosa Honda 110
6. Ben Spies Yamaha 109
7. Nicky Hayden Ducati 103
8. Marco Simoncelli Honda 76
9. Colin Edwards Yamaha 75
10. Hiroshi Aoyama Honda 70 


Intervju s pobjednikom Caseyjem Stonerom



Intervju sa Super Sicom - prvo postolje u klasi Moto GP



Akcija iz Brna






Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.