Motorevija
PRETRAGA
2011-01-17 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: GEC
Bookmark and Share

Prije dva desetljeća bio je strah i trepet! Suzuki GSX-R 1100 iz 1990. godine ostat će upamćen kao neukrotiv i brutalno brz motocikl kojem su se i huligani divili! Može li ponoviti takve osjećaje i nakon dvadeset godina?


 Motogalerija Suzuki GSX-R 1100 (1990.)
Suzuki GSX-R 1100 - Na test ustupio Mirko Džoić

Godina je 1990. Nelson Mandela nakon 27 godina robijanja napušta zatvor Victor Verster u Cape Townu, hladni rat ulazi u završnu fazu, Sovjeti i Amerikanci pregovaraju, polako i sigurno raspada se država bratstva i jedinstva - Jugoslavija. Da, i Zapadna Njemačka je u finalu Mundijala u susjednoj Italiji nokautirala favoriziranu Argentinu i (opet) osvojila naslov svjetskog prvaka u nogometu.
Jednom 16-godišnjaku ti događaji bili su jednako važni kao i jučerašnji ručak. Ma kakvo povijesno razdoblje i početak novoga doba!? Bitni su bili Snap i njihova pjesma „I've got the power“. Taj hit je tada bio sve! A kako bi mi tek uz tu pjesmu dobro stajao i najpoželjniji motocikl tadašnjice - suzuki GSX-R 1100, i to u plavo-bijeloj boji! Taj je zbilja imao snagu! Da, tada su postojale dvije vrste frajera - oni koji voze motore i oni koji voze GSX-R 1100.

Jednog toplog nedjeljnog jutra na osječkoj tržnici auta, sredinom te famozne 1990. godine, ugledao sam prvi suzuki GSX-R 1100 u crveno-crno-bijeloj kombinaciji. Vlasnik je bio nekakav Vinkovčanin zvan Šile, koji je izgledao kao da je dojahao ravno sa snimanja vesterna „Silverado“ - zarastao, neobrijan, mrkog pogleda, s cigarom u ustima, u kožnoj jakni identičnih „ratnih boja“ u kojima je bio i njegov motocikl. Pardon, ne motocikl, nego GSX-R.

Gixxer je bio nov, nisam ga takvoga do tada vidio ni u službenim Suzukijevim katalozima! Nije imao ni 1000 km, a Šile se za koji dan spremao put Grobnika, na posljednji veliki motociklistički događaj u tadašnjoj državi - Veliku nagradu Jugoslavije.

  Motogalerija Suzuki GSX-R 1100 (1990.)   Motogalerija Suzuki GSX-R 1100 (1990.)  Motogalerija Suzuki GSX-R 1100 (1990.) 
Rasplinjači, "puni" diskovi i uski stražnji kraj - ne budi li vam ovo neke lijepe uspomene?

Ni Šile, a ni njegov gixxer, nažalost, nisu stigli do Rijeke. U zanosu vožnje na autoputu Šile je previdio jednu hondu bol'dor. Uglavnom, suzuki je ostao ležati na cesti sa slomljenim okvirom, strganih oplata, a njemu - na svu sreću - nije bilo ništa. Al' baš ništa, i to tko zna kakvim čudom!
Nastala je mala rošada, GSX-R-ova zamjena - tzv. Grbavi R za taj novi iz '90. Bilo je tu i malo varenja aluminijskog okvira, u tehnici znanoj kao „pod praškom“ te pokušaja krpanja uljnog hladnjaka. Šiletov GSX-R 1100 ubrzo je bio spreman za nove pohode. Doduše, promijenio je vlasnika, imao je vareni okvir koji je uvijek iznova pucao - na varu, a nije više bio ni onako lijep! Nestale su sve oplate i krasne grafike, suzuki je izgledao kao da je preživio snimanje „Mad Maxa 2“. No, što je najvažnije, još je pružao ono za što je napravljen - silinu 143 KS čiste brutale.

Brutale koju je 1990. isprobao i jedan 17-godišnjak. Tadašnji vlasnik, popularni Rene, jednog mi je dana ničim izazvan bacio suzukijev ključ u ruke i rekao: „Pazi samo kako frčeš gas, nije ti to taj tvoj bicikl od šesto kubika! I nemoj preko tri glave!“

Drhtavih koljena zajahao sam R, upalio ga, ubacio u prvu brzinu i krenuo. Agregat je siktao na praznom hodu, svaki dodir ručice gasa tjerao je kazaljku brojača okretaja na 6000. Kakvo čudovište!
Sjećam se, upravljač je bio nisko, imao sam osjećaj kao da je na donjem mostu prednjih vilica. Nakon što sam motocikl dobro „ispipao“, napokon sam opalio po gasu. A kako drukčije nego - do kraja!
Prva - 120, druga - 170, treća - 210 km/h! Pri ubacivanju u četvrtu zastao sam i otpustio ručicu gasa. Kočenje! Gori crveno na semaforu. Jedva sam stao. Da, to je bilo posve novo iskustvo. S kakvom je samo lakoćom taj motocikl hvatao brojku od 200 km/h. Sportaši bi rekli - bez kapi prolivenog znoja, i to u gradu, onako, od semafora do semafora. Ajde, dobro, što u prvoj ide kao sumanut, to su mogli i neki drugi motocikli. Nego, kako je vukao u drugoj! Imali ste dojam da će raspoloviti cestu pod vama kolika je bila ta njegova uraganska snaga.

1/4 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/4




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha V-max Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XT660X Aprilia RS 125 Yamaha XJ6 (2010.) KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)