2019-11-28 , Autor: Marko Santini
Bookmark and Share

Zagrepčanin Marko Dekanić jedan je od samo trojice hrvatskih motociklista koji krajem siječnja kreću na reli Budimpešta - Bamako. Uhvatili smo ga usred priprema i sjeli s njim na kavu



MR: Otkud ideja za reli Budimpešta - Bamako?

Dekanić: Dakar sigurno neću voziti, a ovaj mi se reli čini najbližim toj utrci... Osim toga, ima humanitaran karakter. Sa mnom je trebao ići i prijatelj na drugom motociklu, ali je zbog ozljede morao odustati.

MR: Je li to zapravo blaga verzija relija Dakar?

Dekanić: Ovu utrku zovu “Dakar za siromašne”, a prvi se put vozila iste godine kada je Dakar u Africi otkazan. To je avanturističko-humanitarna utrka čiji cilj nije tko će prvi stići do cilja, nego prikupiti što više humanitarnih sredstava za pomoć djeci u loše razvijenim mjestima. Ove godine cilj je u Freetownu u Sierra Leoneu koji je od starta u Budimpešti udaljen 9000 kilometara, odnosno 17 natjecateljskih dana.



MR: Na utrku si se prijavio s Yamahom Super Tenere 750 proizvedenom 1996. godine. Zašto s baš tako starim motorom?

Dekanić: Motocikl je provjeren i pouzdano radi, pogotovo na lošem afričkom gorivu koje ću morati koristiti tijekom utrke. U to sam se uvjerio na prijašnjim putovanjima, među kojima je i prošlogodišnje kroz Maroko. Osim toga, bilo koji kvar mogu sam riješiti, pod uvjetom da nije došlo do kritičnog problema, kao što je puknuće razvodnog lanca. Tenerku sam potpuno sam dorađivao i popravljao, tako da nisam zabrinut.



MR: Koliko je motocikl prilagođen za utrku i koliko si ti spreman?

Dekanić: Prema iskustvu s prijašnjih putovanja, na Tenerki su promijenjene bitne stavke za ovakvu avanturu, što na ovjesu, što na motoru… Očekujem da će utrka biti prilično fizički zahtjevna, odnosno da će biti bitna kondicija, pogotovo jer na povratku planiram istrčati polumaraton u Sahari. Bit će mi to izazov kao vozaču i mehaničaru. Treniram i osjećam se spremnim, ali koliko sam zapravo, saznat ću na licu mjesta.



MR: Jesi li za sudjelovanje na reliju morao 'prodati bubreg'?

Dekanić: Makar se možda tako ne čini, reli je za prosječnog čovjeka zapravo dosta financijski zahtjevan, ali na sreću imam ogromnu podršku prijatelja i sponzora. Tu su troškovi kotizacije, dozvola, osiguranja i viza, dorada na motociklu, opreme, goriva, potrošnih dijelova i materijala, poput guma, ulja i filtara, smještaja, hrane… Mogao bih u nedogled. Unatoč tome, to je i dalje izrazito povoljan reli u odnosu na, recimo, Dakar ili Africa Eco Race.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) KTM 690 Duke Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Yamaha XT660X Suzuki SFV650 Gladius 2009 Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Shiver 750 GT BMW K 1600 GT (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha YZF-R6 2008- BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM RC-8 R (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha YZF-R6 2006-2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Gilera Runner 50 SP Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)