Motorevija
PRETRAGA
2012-12-29 , Autor: Ante Radić
Bookmark and Share

Baš je ova dvotaktna pedesetica bila predmetom želja većine europskih tinejdžera. Novi aerox donosi više sportskog stajlinga, snažniji motor te kapacitetnije kočnice, i to uz veću dozu praktičnosti

Nazvati aerox legendom zapravo nije nikakvo preuveličavanje. Naime, od kraja 90-ih pa do dana današnjeg, dokazao se nebrojeno puta, a popularnost je stekao ponajprije sportskim imidžem i živahnim motorom. Stoga je mnogim tinejdžerima bio prvi na popisu želja, a od iduće bi sezone to moglo biti još izraženije. Stajling je značajno izmijenjen, ali uz zadržavanje prepoznatljivih vizualnih karakteristika. Uz to, sportski su geni još istaknutiji, te blisko usuglašeni sa supersportskim yamahama iz loze YZF-R. Sjedalo je izvedeno iz dva dijela, što osim estetske, ima i svoju ergonomsku ulogu - sjedi se uspravnije i ugodnije, a u spremnik stane integralna kaciga.


Yamaha aerox R/naked

Uz to, dvotaktni, vodom hlađeni motor ima gotovo kvadratni presjek (40 x 39,2 mm), visok stupanj kompresije (12:1), a najveću snagu razvija na 6750 okretaja. Upućeni mladići to će znati cijeniti, jer takvi i ne pristaju na ništa drugo osim napredne dvotaktne tehnologije, što je glavni temelj za sportski predznak skutera. U sprezi s čvrstim i preciznim okvirom od čeličnih cijevi, te sportskim ovjesom i lakometalnim naplacima od 13 cola, aerox postaje (i ostaje) pravi gradski zvrk. Suh broji svega 92,5 kg, snaga je „skočila“ sa 2,7 na 3,3 KS pa pedesetica lakše prati užurbani gradski ritam. Kako bi jednako dobro i usporavao, ugrađeni su novi, snažniji diskovi koji broje 190 mm u promjeru, sprijeda i straga, dok grip osiguravaju poprilično široke gume - 130 sprijeda i 140 straga.



Vozačko okruženje osvježeno je novim, digitalnim LCD-zaslonom, a ponudu odsad upotpunjava inačica naked, koja se od standardne razlikuje ponajprije po ovom detalju. Naime, naked ima izraženi cool faktor s ogoljenim upravljačem i minijaturnim, četvrtastim LCD-zaslonom, čime ponajprije asocira na stunterske akrobacije s jednim od kotača u zraku.


TEHNIČKI PODACI

Motor jednocilindarski
Obujam 49 ccm
Snaga 3,3 KS pri 6750/min
Okretni moment -
Kočnice sprijeda disk 190 mm, straga disk 190 mm
Masa i dimenzije suh 92,5 kg, spremnik goriva sedam litara





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RS 125 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha XT660X Kawasaki Ninja 250 R Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- KTM Duke 125 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Kawasaki KLR650 / R Gilera Runner 50 SP Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF 600 S Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.)