Honda
Honda
2018-05-11 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: Ivan Tomšić
Bookmark and Share

Na svojim ljubimcima pod brojem 37 - Ducatiju i Hondi - iz sezone u sezonu sve je brži, a konkurenciji zadaje učestale glavobolje



MR: Kako i kada ste prvi put kročili u svijet dva kotača?

Salopek: Prvu utrku spontano sam odvozio na Grobniku 1983., u klasi twins s Hondom CX 500, i pobijedio. To je bio okidač. Došao sam tada na Grobnik ležerno u trapericama, tenisicama i kožnoj jakni, a takav sam, jer su me nagovorili, išao i na stazu. Cestovni motor sa žmigavcima, retrovizorima, običnim gumama... Sjećam se 'fuzića', ostalo samo željezo, a guma nestala. Čudom i hvala Bogu, sve je prošlo bez pada.

MR: A kako je išlo dalje?

Salopek: Godine 1987. imao sam Hondu VFR 750 F s prvim 17-colnim kotačima Marvic, Brembovim kočnicama... Na prvom treningu doživio sam pad u 'Rupi', srećom bez posljedica za mene i motor. Odvozio sam cijelu sezonu - Grobnik, Požega, Banja Luka - Zalužani, Križevci, Novi Sad... Mislim da sam u konačnici završio ukupno šesti. Godinu kasnije prelazim na Suzuki GSX-R 750, doživio sam pad u Zalužanima, a sezonu završio na devetom mjestu. Za sezonu 1989. mi je taj isti Suzuki osobno pripremio Igor Akrapović u svojoj ljubljanskoj garaži. Te sam sezone ponovno doživio pad na Zalužanima, no osjetno teži. Ostao sam bez motocikla, srušio sam drugog vozača... Tada sam na molbu roditelja prestao voziti utrke.



MR: Kako vidimo, samo privremeno. U oldtimerima ste sila koja hara prvenstvom Hrvatske i Alpe Adrijom već nekoliko sezona. Što vas pogoni, odakle tolika volja i strast?

Salopek: Moglo bi se tako reći, no osobno se ne osjećam kao velika sila. Uz veliku ljubav od malih nogu prema motociklima, preradama i utrkama samo idem naprijed. Sve to zahtijeva mnogo odricanja i pregršt volje, jer uspjeh ne dolazi preko noći. Uz stečeno iskustvo i pravu podršku u školi vožnje kod Keca rezultati ne mogu izostati. Sve što sam volio i želio u mladosti kada sam počeo voziti motore i utrke, a nisam mogao zbog tadašnjih okolnosti i mogućnosti, sada sam uspio posložiti. Upravo to je pravi pokretač mog uspjeha.

MR: Honda ili Ducati? Za koji od tih dvaju brendova kuca vaše srce?
Salopek: Teško pitanje jer su mi Honda i Ducati jednako dragi. Budući da su oba V-motori, zbog njih vozim te motocikle. Naime, V2- i V4-motori imaju linearnu snagu od malih do najviših okretaja pa ih je lakše voziti, za razliku od rednih motora koji svoju snagu pokazuju u visokim okretajima. Možda je ipak Honda bliža mom srcu jer je bila prvi 'veliki' motor koji mi je otac kupio. Ducati 851, koji sada vozim na utrkama, sam sam nabavio jer se pravilnik o utrkama u oldtimerima sa 1984. pomaknuo na 1987. To je znatno konkurentniji motocikl od Honde, bio je mnogo lakši, a već tada je imao injektore, suhu spojku... Najveći problem mi je bila prilagodba vožnje fino uglađene Honde V4 na posve drukčiji stil i način vožnje agresivnog Ducatija V2. Trebalo mi je čak dvije godine da se priviknem.



MR: Većina profi-trkača danas karijeru prekida krajem tridesetih. Što vi mislite, koja je dobna granica za aktivno bavljenje motociklizmom?
Salopek: Ovisi od osobe do osobe, i o očekivanjima. U mladosti sam, primjerice, mislio da je dovoljno imati 'nabrijan' motor, doći na utrku i dati gas. Takav stav i razmišljanje vodilo je samo padu i lošim rezultatima. Sada poslije 20 i više godina uviđam da bez rada na motociklu, treniranja, učenja novih načina vožnje - nema rezultata. Sada je samo važno da shvatim da tijelo ne može više pratiti impulse mozga i da to treba držati pod kontrolom. Drugim riječima, treba kontrolirati dječaka u sebi tijekom utrke. Što se granica tiče, mislim da ako zdravlje i liječnici dopuštaju utrkivanje, nema razloga ne voziti, već samo treba izabrati disciplinu i kategoriju natjecanja te si pritom ne zadavati prevelike ciljeve.



MR: Da se nadovežemo na prijašnje pitanje - kako se vi osjećate? Usporavate li s godinama ili vam iskustvo daje dodatno samopouzdanje?
Salopek: Iz godine u godinu sam brži i sigurniji. Dokad će to trajati, ovisi o zalaganju i učenju. Moram naglasiti da imam veliku privilegiju što mi je Krešimir Erdec prijatelj. Sa mnom je ispeglao znanje u praksi te se dokazao kao vrhunski sportaš. Kec danas ima '99 Racing School' i od prvog dana kada sam se vratio utrkama 2011., neprestano idem kod njega. Slobodno mogu reći da polovina mojih nagrada zapravo njemu pripada.

MR: Što mislite o trenutačnom stanju u PH?

Salopek: Motociklizam je skup sport, bez obzira na disciplinu, klasu, nove ili oldtimer motocikle. Bez obzira na još uvijek tešku situaciju kod nas, mislim da se polako sve počelo pomicati u pozitivnijem smjeru. Ima nešto više vozača i motocikli su tehnički dotjeraniji, ali isključiva volja i ljubav vozače pokreću da se natječu. Tu nema zarade već samo trošak, ali opravdan zadovoljstvom.

MR: Napokon nam je stigao novi asfalt na Grobnik. Prema vašem mišljenju, kamo nas to vodi? Ima li nade da se svjetska prvenstva vrate na naš teren?

Salopek: Nove postavke na motociklima, novi odabir guma te ponovno novi rekordi i lov na vremena. Budući da je sada asfalt na Grobniku isti ili vrlo sličan kao i na svim stazama diljem Europe, postoji znatno veća šansa da se organiziraju utrke svjetskih i europskih prvenstava. Naravno, za tako velike manifestacije trebaju biti sređeni i ostali popratni elementi, ali što se staze tiče, ona je spremna za sve razine natjecanja. Volio bih svakako ponovno gledati SBK i GP na Grobniku, da vidimo koja bismo vremena sada ostvarivali.



MR: A Križevci? Zanima nas vaše mišljenje o najpoznatijoj gradskoj utrci na ovim prostorima?

Salopek: Super je osjećaj zbog ljudi uz stazu te taj famozni izazov vožnje po gradu. No svaki pad može biti katastrofalan zbog svih okolnih ograda, betona, rubnika i publike... Govoreći u svoje ime, radije bih da se utrke voze na za to predviđenim stazama gdje su unaprijed osigurani uvjeti, a sigurnost vozača je značajno veća.



MR: Koji su vam planovi za ovu sezonu?
Salopek: Nastavljam s natjecanjima za PH i AA, uz poneku pozivnu utrku na nekoj novoj stazi. Ovim putem se zahvaljujem najviše svojima kod kuće 'koji imaju razumijevanja za moje utrke', kao i svim prijateljima i sponzorima te djelatnicima Ripsa, bez kojih moji uspjesi i zadovoljstvo ne bi bili ostvarivi.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha V-max Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Piaggio beverly tourer 300ie Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Honda Crossrunner (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R KTM 690 Duke Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) BMW S 1000 RR Yamaha FJR 1300 AS Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Kawasaki KLR650 / R KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha YZF-R6 2008- Honda VT 750 Shadow Spirit KTM Duke 125 (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Aprilia RSV 4 R BMW K 1300 GT 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Honda VFR 800 2003- Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Honda VFR 1200 F Honda SW-T 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Ducati 848 evo (2011.) Honda VTX 1800