2010-10-31 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: jkuenstle.de, Rossen Gargolov
Bookmark and Share

Veliki i otkriveni motori, Japan protiv Europe. Svaki ima izražen karakter i jasno ga pokazuje već na prvi pogled! Ipak, tek će vožnja otkriti koji nudi najviše


 Motogalerija Alpenmasters 2010. - Big bikeovi
Okršaj klase Big bike na Alpenmastersu 2010.

Dok je europski dvojac već poznat po svojim izrazito sportskim karakteristikama, Japanci su ipak prednjačili u vrlinama svakodnevice, posebice Honda. Međutim, sada pred nama stoje obnovljeni modeli od kojih su neki uložili znatne napore da postignu zlatnu sredinu. Dok su se jedni uzdignuli više prema sportu, drugi su se spustili prema svakodnevnim potrebama. Pobjednik ove kategorije ima dobre šanse pobijediti i u finalu te postati – kralj Alpa!


Zabava ipak nije sve - KTM 990 Superduke

 Motogalerija Alpenmasters 2010. - Big bikeovi

Za opis njegovog karaktera prikladna je jedna riječ – radikalan! Iznimno je upravljiv, lagan, ima nevjerojatno jake kočnice, kratku prvu i drugu brzinu za još brutalniji nastup te motor koji poznaje tek dva načina rada – sve ili ništa. Nerado se vrti ispod 4000. Taj temperamentni dvocilindraš nikada nije volio niske okretaje, što nije baš ništa novo. U vozački nezahtjevnim, ali prekrasnim krajolicima koje želite doživjeti u ujednačenoj vožnji, nervirat će vas česti trzaji. Reakcija na dodavanje gasa je izuzetno nagla što može zasmetati u oštrim zavojima, a posebice po skliskoj podlozi kakva se često nalazi u planinama. Uz tako radikalne karakteristike morate se zapitati, je li to uistinu pravi motocikl za mene?

No, slab je u smještaju prtljage i udobnom smještaju suputnika. Uz to, nema ABS što ga također košta bodova. Da je sve na svijetu zabava, vjerojatno bi i pobijedio, ali uz tako oštre kriterije, KTM je morao zauzeti četvrto mjesto.


Mekano agresivan - Kawasaki Z 1000

 Motogalerija Alpenmasters 2010. - Big bikeovi

Općenito izvrstan motocikl, na prvom je mjestu agresivan. Promatramo li tu riječ s negativne strane, onda se ističe njegov pretvrdi ovjes, poglavito stražnji amortizer, visoki stupanj vibracija i teško upravljanje koje zahtijeva jaku silu na upravljaču. U skladu s općenitim nastupom, brzine i završni prijenos su kratki, a u praksi to znači da na ravnim cestama katkad pokušavate ubaciti u „sedmu“ brzinu.

Njegova glavna snaga je novorazvijen motor. Naime, iznimno je mekan u niskim i srednjim okretajima, a kada odvrtite ručicu gasa, diše kao sportaš. Uz to, ima puno snage i okretnog momenta, a ipak je ostao štedljiv. Šteta samo što doseg pati zbog malog 15-litrenog spremnika. Kočnice su snažne, ali ABS zna zakazati u ekstremnim slučajevima. Pri mjerenju je Motorradov testni vozač Karsten Schwers sa suvozačem mjerio zaustavni put na nizbrdici kada je usprkos aktiviranju sustava došao tik do točke prebacivanja. U konačnici, zahvaljujući odličnom motoru, zed je gotovo izjednačen sa sljedećim motociklom u ovoj kategoriji.


Velik iskorak - MV Agusta Brutale 1090 RR

 Motogalerija Alpenmasters 2010. - Big bikeovi

Ako je itko napravio dobar iskorak prema svakodnevici, onda je to MV agusta. Idealna ergonomija i udobnost, nevjerojatno lagana i precizna upravljivost, čak i mekani odziv na gas... Gotovo kao da govorimo o pitomom motociklu, a ne o talijanskoj zvijeri! Činjenica je zapravo da je brutale zadržao sve sportske vrline, ali im je pridodao i dobru dozu pristupačnosti, i to toliku da je po pitanju komfora gotovo dostignuo hondu. Povrh toga, performanse su ostale nenadmašive, kočnice su jedne od najboljih uopće, elementi ciklistike omogućuju potpuno sportsku vožnju... Ustvari je u mjerenjima toliko oduševio da mu se mogu oprostiti gotovo svi nedostaci!

No, i oni postoje. Potrošnja je vrlo visoka, a u ponudi nema ABS, dok je vožnja sa suvozačem ipak rezervirana za neke druge motocikle. Mogućnosti nošenja prtljage su nikakve. Nova brutale je brza k'o metak, a istodobno pristupačna te je možda ponajveće ugodno iznenađenje ove godine. Ipak, Alpe traže i još nešto više od toga.


Uvijek raspoložena za pomoć - Honda CBF 1000 F

 Motogalerija Alpenmasters 2010. - Big bikeovi

Karakter? Jedan testni vozač rekao je da ga ta honda nema. Ipak, svi su se složili da je pravo zadovoljstvo sjesti na CBF poslije jednog od ostalih „agresivaca“. Zašto? To je nesumnjivo najkultiviraniji motor s najmekšim prijenosom snage, najlakšom spojkom i najfinijim mjenjačem. Kao vrlo izbalansiran motocikl s lakoćom se upravlja kroz šumu zavoja, čak i po lošem asfaltu, a višak mase se osjeti tek pri naglom mijenjanju smjera. Uz BMW-ov GS, veliki CBF ima najbolji ABS na testu uopće.

Putničke kvalitete? Izvrstan smještaj suvozača, zaštita od vjetra, najniža potrošnja, senzacionalno niske vibracije te motor iskoristiv od najnižih okretaja. Uz dodatak slova F i aluminijski okvir, CBF 1000 je napravio odlučan korak i prema sportu. Iako u tome nije dostigao ostale motocikle, postigao je možda najbolji kompromis između sporta i udobne vožnje. Jedan kolega najbolje je opisao njen karakter sljedećim riječima – honda je kao prijatelj koji je uvijek spreman pomoći!

1/4 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/4

Motorevija vam preporu�a!

Ovdje može biti i vaš oglas!





KTM 990 SuperDuke
KTM 990 SuperDuke

KTM 990 Super Duke

údaje

Obujam: 999 cm3

Snaga: 120 k (88 KW) 9000 rpm

Okretni moment: 100 Nm @ 7000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 18,5 l

Dužina: 185 kg

Maksimalna brzina: 232 km/h

KTM
Kawasaki Z 1000
Kawasaki Z 1000

Kawasaki Z1000

údaje

Obujam: 953 cm3

Snaga: 125 k (92 KW) 10000 rpm

Okretni moment: 99 Nm @ 8200rpm

Prednja kočnica: 300 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 292 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70-17

Stražnja guma: 190/50-17

Obujam spremnika: 18,5 l

Dužina: 232 kg

Maksimalna brzina: 240 km/h

Kawasaki
Honda CBF 1000 F
Honda CBF 1000 F

Honda CBF 1000 F

údaje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 107 k (79 KW) 9000 rpm

Okretni moment: 96 Nm @ 6500rpm

Prednja kočnica: 296 mm , , 3 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 160/60 ZR 17

Obujam spremnika: 20 l

Dužina: 218 kg

Maksimalna brzina: 236 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia RS 125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 KTM Duke 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia RSV 4 R Gilera Nexus 300 i.e. Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Gilera Runner 50 SP Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.)