Motorevija
PRETRAGA
2010-11-14 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: jkuenstle.de, Rossen Gargolov
Bookmark and Share

Sportaši i planine! Kombinacija koja otpočetka ne miriše na dobro. Mogu li prinove poput BMW-a S 1000 RR-a ili aprilije RSV 4 tu nešto promijeniti?

 Motogalerija Alpenmasters 2010. - Sporta¹i

Sportaši u Alpama? Vječna borba mogućeg protiv nemogućeg, razuma protiv emocija. No, jedno je sigurno - na svakom dosadašnjem mastertestu u Alpama svi su vozači od ove kategorije bježali kao zet od punice.
Kolega Andreas Bild, urednik testa u Motorradu možda je najbolje rekao - „Voziti sportski motocikl u Alpama je kao da upravljate borbenim zrakoplovom u dnevnoj sobi!“. Cijela poanta se svodi na jednu riječ - neiskorišteni. No, hoće li bavarsko tehničko čudo S 1000 RR uspjeti što promijeniti?


Daleko od stvarnosti - Aprilia RSV 4R

 Motogalerija Alpenmasters 2010. - Sporta¹i

Aprilijina ergonomija vozaču pristaje poput savršeno skrojenog odijela. Upravljač širokog hvata vrlo je blizu vozaču, oslonci za noge pomjereni su visoko i daleko prema nazad, a sjedalo je široko i tvrdo. Sve bi to bilo savršeno kada bismo zanemarili jedan mali detalj - nismo na trkaćoj stazi. Aprilia je u Alpama daleko od svoje stvarnosti.

Kvalitete beskompromisnog trkača ovdje se izuzetno brzo pretvaraju u slabosti koje ne mogu nadomjestiti ni perolako prebacivanje u zavojima ni ultralaka upravljivost. A tek zaštita od vjetra ili komfor za suvozača? Ta dva pojma u njezinom rječniku doslovce ne postoje. No, oni koji su model Aprilia RSV4R izabrali kao svoj motocikl iz snova svjesno su zanemarili te nedostatke. Isto tako, s nekim nedostacima nesvjesno neće tako miroljubivo izići na kraj.

Aprilia RSV 4R je najveći potrošač goriva na ovom testu, a pad snage na velikoj nadmorskoj visini je očigledno osjetan. Dodate li tome još nepovoljan omjer brzina u mjenjaču, nekultiviran motor te lošu preglednost zbog ekstremne ergonomije, posljednje je mjesto u ovoj klasi bilo neizbježno.


Prestižan, a skroman - KTM RC8 R

 Motogalerija Alpenmasters 2010. - Sporta¹i

Za razliku od aprilije, KTM-ova ergonomija je savršena. Naravno, govorimo u okvirima ovog testa. Vozaču su na raspolaganju mogućnosti prilagođavanja visine nožnih oslonaca, visine sjedala kao i one upravljača. Povrh toga, vozač u RC8 R-u sjedi kao u sedlu čime je preglednost prema naprijed fantastična.

No, sve su početne KTM-ove prednosti vrlo brzo anulirane pretvrdim podešenjem ovjesa ili pak nestabilnošću pri kočenju nizbrdo. Nadalje, problem je i motor ili preciznije rečeno - mjenjač koji u šaltanju voli zastati te grube reakcije pod opterećenjem. Iako s nižih okretaja V2 vuče snažno poput bika, pokazivač broja okretaja je u uskim zavojima često ispod brojke 3000. To znači samo jedno - puno rada na spojci i ručici gasa, što nakon nekoliko manevara toliko iscrpljuje vozača da tempo vožnje počinje drastično opadati.

Kategorija svakodnevica je na modelu KTM RC8 R ocijenjena s najmanje bodova. Suprotno, kao ugodno iznenađenje nametnula se iznimno niska potrošnja V2-motora koja je prosječno bila tek 5,9 l/100 km. Vrlo skromno za kalibar jednog tako prestižnog motocikla.

1/4 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/4

Motorevija vam preporu�a!

Ovdje može biti i vaš oglas!





KTM 1190 RC8 R 2009
KTM 1190 RC8 R 2009

KTM 1190 RC8 R

�daje

Obujam: 1195 cm3

Snaga: 162 k (120 KW) 10250 rpm

Okretni moment: 123 Nm @ 8000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 16,5 l

Dužina: 184 kg

Maksimalna brzina: 288 km/h

KTM
BMW S 1000 RR
BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR

�daje

Obujam: 999 cm3

Snaga: 193 k (142 KW) 13000 rpm

Okretni moment: 112 Nm @ 9750rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 1 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17,5 l

Dužina: 182 kg

Maksimalna brzina: 299 km/h

BMW
Aprilia RSV 4 R
Aprilia RSV 4 R

Aprilia RSV4 R

�daje

Obujam: 1000 cm3

Snaga: 180 k (132,4 KW) 12.500 rpm

Okretni moment: 115 Nm @ 10.000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 220 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 184 kg

Maksimalna brzina: 290 km/h

APRILIA
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha FJR1300 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.