2009-12-08 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Sportski četverocikl dobrih voznih osobina, iznimno dobre završne obrade te korektne opreme novopridošlica je na našem terenu, a zove se aeon cobra



Nakon što vas ugrize kobra nema vam, nažalost, spasa. Otrov se brzo širi krvotokom te počinjete gubiti svijest. I nas je ugrizla kobra, Aeonova cobra, no ne nažalost već na sreću. Taj vrlo zanimljiv i kvalitetno izrađen četverocikl bili smo u prilici provozati po brdovitom terenu na obroncima Učke gdje je kamenito tlo ispresijecano mekim tlom i raslinjem. Iako bismo cobru najlakše definirali kao soft-sport klasu četverocikla, ona se osobito dobro snašla i na „otvorenom“ terenu. Naime, vizualni je dojam izuzetno sličan većini sportskih četverocikala koje možemo naći na tržištu, a oštre linije blatobrana, širi trag većih prednjih kotača te središnja vilica samo pojačavaju taj izvrsno pogođen agresivni izgled. No, to nije sve, a pozornijim promatranjem uočava se nešto po čemu cobra pripada rjeđoj skupini - iznimno dobro završno obrađenih četverocikala. Obično je situacija drukčija pa su nerijetko dobro sračunati strojevi grubo dotjerani i obrnuto. S druge strane, ovdje je sve na mjestu, a detalji su vrlo lijepo izvedeni. Uz to, primjetna je dizajnerska želja da sportsku osobnost cobre što više ukrote te prilagode i običnoj svakodnevnoj vožnji pa su tako blatobrani potpuno povezani plastičnim osloncem za noge vozača i suvozača. To rješenje češće je na radnim četverociklima nego na sportskim, a pokazuje želju za „čuvanjem“ vozačeve obuće u vožnji po kiši i lošem vremenu. Pohvalno, no iskusniji vozači koji ne prežu od zahtjevnijeg terena vrlo će brzo pokidati plastičnu oplatu te poželjeti klasične čelične oslonce. No, ostala je ergonomija izmjerama podešena većini vozača te na nju nema prigovora. Ponajviše pritom treba pohvaliti spremnik goriva uobičajene širine koji dopušta pravilan hvat i oslonac bedrima.



Osim toga, u vožnji cobra pokazuje da nije samo vlasnica „dobrog stasa nego i glasa“. Ovjes izuzetno korektno upija sve neravnine, ujednačeno radi i za veće skokove pokazuje dovoljno rezerve hoda. Također, nije premekan za vožnju po asfaltu, ne propada pretjerano pri kočenju prednjom kočnicom niti u oštrijoj vožnji asfaltom ljulja stražnji kraj. Dobroj voznosti pridonosi i nisko težište četverocikla te dobra podjela masa po osovinama, no to ima i svoje nedostatke. Naime, zbog ukupno malog odstojanja šasije od tla te gotovo horizontalno postavljenih A-ramena sprijeda učestao je dodir četverocikla i tla na neravnom grubljem terenu. Kada je tlo stjenovito, mogućnost oštećenja te ozbiljnijih udaraca u elemente ovjesa je velika.



Što se motora tiče, on prati cjelokupnu sliku o vozilu. Dovoljno je snažan, snagu razvija linearno te izuzetno malo vibrira u radu. Uz to, pohvale zaslužuje i mogućnost ručnog pokretanja što kod sportskih izvedbi nije čest slučaj. Upravo po tom detalju vidljiva je povezanost s radnim modelom crossland 350, a iako je to neuobičajeno za sportski model, nama ne bi smetao ni reduktor za brzohodni te sporohodni omjer prijenosa. No, ne koristite li cobru na stazi, što mnogi nikad ni neće, reduktor bi pomogao pri penjanju na oštrije uspone na terenu sklonom mrvljenju, jer snage ima dovoljno, a tada bi bilo lakše kontrolirati vučnu silu na stražnjim kotačima.

Agresivan izgled, solidne performanse i visoka razina završne obrade - tako se predstavlja Aeonova cobra
Agresivan izgled, solidne performanse i visoka razina završne obrade - tako se
 predstavlja Aeonova cobra

Kad je o kočnicama riječ, treba napomenuti da su standardnog postava, s dva diska sprijeda te jednim straga i s dobro riješenom podjelom kočnog sustava. Prednje polugice djeluju neovisno na prednju i stražnju kočnicu, a nožna poluga angažira obje istodobno, i to s osobito dobro određenim rasporedom kočne sile.

Instrumenti su pak sklop LCD-displeja i oko njega postavljenih kontrolnih lampica koji daju dovoljno informacija o situaciji, a valja svakako pohvaliti iznimno točan digitalni pokazivač količine goriva. Sve u svemu, teško je izdvojiti neku veću manu tog novopredstavljenog modela, a nadamo se da će osim kvaliteta koje je pokazala, cobra jamčiti i dugovječnost. Stoga, bude li tako, uz privlačnu cijenu od 37.989 kuna mnogi će poželjeti iskusiti oštar ugriz kobre.





Aeon cobra 350

Aeon Cobra 350

údaje

Obujam: 313 cm3

Snaga: 20,4 k (15 KW) 6500 rpm

Okretni moment: 24 Nm @ 5500rpm

Prednja guma: 21x7-10

Stražnja guma: 20x10-9

Obujam spremnika: 9,3 l

Dužina: 211 kg

AEON
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS 125 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 KTM Duke 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia RSV 4 R Gilera Nexus 300 i.e. Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Gilera Runner 50 SP MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.)