Motorevija
PRETRAGA
2008-08-29 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Benellijev gradski skuter prepoznatljivog je i originalnog dizajna ispod kojeg krije jednostavniju mehaniku, a na tržište dolazi po povoljnoj cijeni



Možemo reći jedno - napokon je stigao! Vanzemaljac iz Benellija koji se dugo pojavljivao na sajmovima kao studija, davno najavljen za serijsku proizvodnju, konačno je od ukazanja postao stvaran model na tržištu.
Iznimno zanimljiv i originalno skrojen skuter imao je za Benelli klasičan razvojni put, dug upravo kao da je svemirskim prostranstvima putovao iz dubokog svemira na planet Zemlju. Sreća da su mu u warp-jezgru energije dodali novi kineski vlasnici tog poznatog talijanskog imena.
Upravo je ime Benelli idealno da se skroji nešto osebujno, moderno, a u takvo vozilo ugradi jednostavnija kineska mehanika te da se sve zajedno po povoljnoj cijeni ponudi tržištu. Upravo je tako i završilo putovanje tog izgledom vanzemaljskog skutera, koji sada - kada je ovdje - pojavom ugodno iznenađuje.
Crte lica tipično su mu Benellijevske kao i izbor boja, a oblik oplata svjež je i originalan. Nešto malo genske sličnosti ima s Italjetovim modelom dragstar, no svakako nije toliko radikalan. Na kraju krajeva, u filmu „Ljudi u crnom“ spoznali smo da je i Denis Rodman vanzemaljac, pa zašto to ne bi bio i italjet.
Dakle, za skuterom se okreću glave mlađe populacije uz cestu, a to je iznimno važno. Dizajneri su stoga malo prekombinirali osnovne postavke skutera i nadodali nešto detalja BMX koji sugeriraju da je X49 vrlo iskoristiv, gotovo pravi gradski akrobat.
Tako je upravljač izdignut iz minimalizirane prednje oplate koja služi zapravo samo da bude lijepa i da djelomice štiti instrumente. Straga je stvar identična, a moderni dizajn zahvatio je i poklopac variomata koji izgleda drukčije od drugih.
Uz to, vozačka je pozicija korektno izvedena s dobro oblikovanim sjedalom na pravilnoj visini i izvrsno podešenim upravljačem. Upravo je on zadužen za komfor koji u vožnji osjećaju i viši vozači zbog lakog skretanja bez opasnosti dodira koljena i upravljača. Kod podnice nije tako, pa iako je dobro postavljena i relativno prostrana, smeta sužen prostor za pete vozačevih nogu koji tjera vozača da vozi prstima prema unutra što zahtijeva određeno prilagođavanje.
No, suvozaču nije toliko prostrano, no nije ni loše na malo podignutoj stražnjoj platformi sjedala i posebnim, lijepo dizajniranim, sklopivim osloncima nogu. Nedostaje mu samo stražnji rukohvat koji očito ne treba na drugim planetima. Ispod sjedala je solidan prtljažni prostor u koji stane integralna kaciga i koji na svom dnu ima poklopac spremnika ulja za mješavinu. Premda je lijepo da je poklopac „nevidljiv“, njegovo je mjesto za dolijevanje ulja malo nespretno, a prtljažni se prostor lako zamasti.
U vožnji je skuter sličan biciklu BMX, i to ponajprije zbog pogleda na upravljač, ali i kratkog međuosovinskog razmaka. Lako upravljanje i promjenu smjerova u gradskoj vožnji prati malo neobičan osjećaj za prednji kraj skutera te je vozaču potrebno malo navikavanje na Benellijev stil. Vjerojatno je i to s druge planete, upravo kao i oštri kapljasti retrovizori koji - unatoč tome što su minijaturizirani - daju dobar pregled straga.



Što se motora tiče, zrakom hlađeni dvotaktaš nije posljednja riječ tehnike, no uz prepoznatljiv zvuk iz rezonantnog auspuha veselo prima gas i linearno ubrzava skuter do najviše brzine. Prava je šteta što je to samo 50 km/h za zatvorenu verziju jer imamo osjećaj da bi vanzemaljac mogao i znatno brže. Stoga potrošnja nije vrijedna spomena i drži se ispod tri litre na 100 km u mješovitoj vožnji.
Za zaustavljanje brinu disk sprijeda i bubanj straga. Dok je disk, rekli bismo, uobičajenih karakteristika, te dobro zaustavlja skuter i može se primjereno dozirati, ugodno iznenađuje inače često „mlohav“ stražnji bubanj. Ovdje je osjećaj na polugici iznimno čist, točka hvatanja prepoznatljiva, a učinkovitost odlična. Upotrebom obje kočnice odjednom staje se u trenu, a jedino što se tada primijeti je da takvo naprezanje najmanje godi prednjoj vilici.
Ovjes je također dobar. Iako smo kod skutera istočnjačkog porijekla, pa makar nosili i renomirano ime, naviknuli na tvrđi i pomalo nerafiniran ovjes, ovdje je drukčije. I prednja vilica i stražnji amortizer ublažavaju zadovoljavajuće i bez puno „ljuljuškanja“, a skuter ostaje udoban i u vožnji udvoje. Ono gdje je malo više pažnje posvećeno ljepoti, a ne funkcionalnosti su izvedba centralnog oslonca i nepostojeće ručice za podizanje skutera na njega, pa vozač za tu radnju mora tražiti vlastita rješenja. To je često tako kada se prioritet da dizajnu.
Zato treba pohvaliti završnu obradu i pristupačnu cijenu od 11.990 kuna. Po toj cijeni vanzemaljac više neće biti samo dio priča očevidaca, već bi mogao i često biti viđan na našim cestama.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha V-max Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XT660X Aprilia RS 125 Yamaha XJ6 (2010.) KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)