2010-04-19
Bookmark and Share

Ducati 1098 je kod svih testnih vozača pobudio lavinu emocija. Da je granica između ljubavi i mržnje uistinu tanka, potvrđuje i naš test izdržljivosti koji je otkrio sve nedostatke predivne crvene zavodnice iz Bologne



Vožnja ljepotice iz Bologne rasplinula je mnoge moje predrasude - upisano je u dnevniku vožnje na 48.000 km, a potpisnik redaka je testni vozač Volkmar Jacob. Nakon te rečenice uslijedili su uglavnom hvalospjevi na račun stabilnosti, preciznosti, potiska motora u nižim okretajima te eksplozije snage u višim režimima.

No, kada bi se taj unos u dnevnik vožnje promatrao izolirano, reklo bi se da je riječ o strastvenoj njemačko-talijanskoj ljubavi. Međutim, tek 200 kilometara kasnije, isti se vozač prisjetio i zašto je imao predrasude prema talijanskim motociklima. Naime, talijanska ga je ljepotica usred tunela - ostavila. Točnije, defektni regler „isisao“ je svu struju iz akumulatora i time je Volkmarovo putovanje u smjeru austrijskih Alpa bilo okončano.


Ducati 1098 na trkaćoj stazi osjećao se kao kod kuće, dok je svakodnevica bila muka i njemu i vozaču

Štoviše, tih je situacija u drugoj polovici testa bilo napretek. Netko će reći da se radi o uobičajenim sitnicama svojstvenima talijanskim markama, no valja se prisjetiti da je ducati 1098, osim uobičajenih „sitnica“, imao i izuzetno ozbiljan kvar. Naime, na 25.952 km došlo je do puknuća klipa o kojem smo detaljno izvijestili u Motoreviji broj 10/2008 u okviru međubilance tog motocikla.

Ducati se kasnije očitovao o tom kvaru: „Ne radi se o generalnom problemu. Ispitali smo kvalitetu klipova koja u svakom slučaju zadovoljava sve standarde“.


Samo na jednom brijegu bregaste osovine vidljivi su tragovi habanja

Uz to, Ducati je nekoliko puta naglašavao da nije primao nikakve pritužbe na takve ili slične kvarove. Ipak, neke su se činjenice i prešutjele. Primjerice, da većina vlasnika tog motocikla nije ni približno dosegnula razinu kilometraže koju je naš maratonac u vrijeme kvara skupio na brojaču. Kao ni to da je samo nekoliko mjeseci kasnije obujam motora povećan na 1198 ccm te da su izmijenjene vrijednosti promjera i hoda.

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Yamaha FZ1 Fazer Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) KTM 690 Duke Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM Duke 125 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Kawasaki KLR650 / R Suzuki GSX-R 750 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda VFR 1200 F MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)