2008-07-22 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Iako se u vanjštini nije mnogo mijenjalo, ovogodišnji CBF 600 n tehnički je znatno ozbiljniji motocikl od svog prethodnika. Dobro je teško učiniti boljim! Je li Honda u tome uspjela?



Sve bi trebalo biti isto, no ipak je sve drukčije – rečenica je kojom bi se najkraće moglo opisati novu CBF-icu 600, i to u slučaju da je riječ o usporedbi naked i poluoklopljene verzije ili novog modela i prethodnika.
Jedni će tu činjenicu prihvatiti s oduševljenjem, drugi će negodovati! Rekli bismo - sve je stvar gledišta. Tako su mnogi početkom ove godine CBF 600 promatrali iz najčešćeg gledišta - cjenovnog!
Novi motor prenesen iz modela CBR 600 RR-a, odnosno horneta, zamjena rasplinjača modernijim sustavom ubrizgavanja goriva, poboljšan ovjes s mogućnošću podešavanja tvrdoće prednje vilice te aluminijski okvir nisu nudili samo tehnički dotjeraniji i napredniji motocikl, već su ujedno i podebljali završni račun za kupca. CBF 600 n je sa 59.990 kn preko noći od najjeftinijeg četverocilindarskog motocikla na hrvatskom tržištu (49.990 kn) prerastao u pustu želju potencijalno ozbiljnih kupaca motocikala srednje klase.
U međuvremenu cijena je promijenjena u iznimno prihvatljivih 52.990 kn, pa je broj ovogodišnjih kupaca CBF-a zaključno do 30. svibnja već dostigao brojku 51 ili ukupno sedmo mjesto u hrvatskoj prodaji. Dakle, cijena kao aspekt gledišta nedvojbeno je zadovoljena, no što je s „karakternim“ osobinama tog nakeda.
CBF je, dakako, ostao pouzdanim partnerom s prepoznatljivom dozom povjerenja. Drugim riječima, ništa se revolucionarno nije mijenjalo! U usporedbi s prijašnjim modelom primanje gasa ipak je osjetno nježnije i življe. Za rasplinjače karakteristično „štucanje“ pri nižim okretajima sada izostaje, a motor u nižim i srednjim okretajima jednostavno djeluje robusnijim i snažnijim.
Uz to, ubrizgavanje mu u rubrici smanjenja potrošnje goriva nije uspjelo, jer razlike između starog i novog modela jednostavno nisu mjerljive. Ono što je uspjelo učiniti razliku je kultiviranost rada motora i smanjenje vibracija, što je naročito osjetljivo tijekom konstantne vožnje u srednjim okretajima.
Što je s ovjesom? Već smo napomenuli da se od ove godine na prednjoj vilici može podesiti tvrdoća opruge, a tvrdoća opruge stražnjeg amortizera stlačiva je u sedam pozicija. U usporedbi s prethodnom generacijom usklađenost je za nijansu harmoničnija i nesumnjivo više usmjerena sportskom načinu vožnje, no ipak u dovoljnoj mjeri ostaje ona uobičajena CBF-ova svestranost. Radilo se pritom o upravljivosti, stabilnosti ili povratnoj informaciji – ovjes maestralno zadovoljava sve navedene kriterije. Uza sve to, raspolaže i određenom dozom rezerve za vožnju sa suputnikom, te golemu mogućnost dodatnog opterećivanja (čak 195 kg).
Povrh toga, prebacivanja iz zavoj u zavoj padaju izuzetno lako, što je i velika zasluga izvrsno pogođenih guma michelin pilot road te dimenzija 5-colnog stražnjeg kotača, odnosno gume širine 160/60 koja svakako život čini lakšim, osobito na modelu naked koji „živi“ od lakoće gradskog upravljanja i čestih mijenjanja pravaca.



Odlično pogođena ergonomija samo pridonosi tom fenomenu. Naime, ne može se baš mnogo motocikala podičiti takvim skladom, a da pritom koriste toliko jednostavnu koncepciju. Upravljač je svijen nešto uže i pomjeren prema naprijed, tako da će pogodovati i višim vozačima, sjedalo je podesivo u tri visine, a oslonci za noge spušteni su točno ispod vas i svijaju koljena u izuzetno blagom kutu.
Nedostatak prednje oplate jedni smatraju manom, a drugi vrlinom! Ponavljamo - ovisi o točki gledišta, no umjerena vožnja do 130 km/h nikome ne bi trebala previše zagorčavati život - barem ne kada su u pitanju udari vjetra.
Verzija N može se također podičiti, u usporedbi s poluoklopljenom, i ljepšim rješenjem instrumenata. Naime, izvedeni su klasično, okrugli su, a pokazivač goriva smješten je unutar okretomjera.
Ono što na jednom jako izbalansiranom i ujednačenom motociklu poput CBF-a iskače iz uobičajenih okvira su kočnice, no to znalce nipošto neće iznenaditi. Honda je oduvijek puno polagala na sigurnost, a da je sustav prednjih diskova promjera 296 mm i jednostavnih dvoklipnih čeljusti siguran - nesumnjivo jest! Snažnija zaustavljanja moguća su uz iznimno precizno doziranje čak i jednim prstom, a moment ispravljanja pri kočenju u zavoju sveden je na minimum.
Na koncu još preostaje da odgovorimo na pitanje - zašto samo 78 KS? Neki će reći da je u najmanju ruku neobično zašto se tako tehnički dotjeran motor ne može „otvoriti“ na razinu istog agregata iz primjerice - horneta. 78 KS je u Njemačkoj kategorija osiguranja do koje su premije osjetno povoljnije, a CBF 600 je motocikl idejno začet upravo za to tržište. Iako je motor izgledom jednak CBR-ovom i hornetovom, unutra se krije razlika u tipu bregastih osovina, odnosno njezinoj oštrini, te manjem promjeru leptirastih tijela u sustavu ubrizgavanja. Upravo tim promjenama dobiven je linearan razvoj okretnog momenta te kultiviranost agregata, a iznad 8000 o/min zbog istih se razloga počinje „gubiti dah“.
Međutim, ti razlozi novi CBF 600, ni u naked ni u poluoklopljenoj verziji, zasigurno neće spriječiti u pohodu prema vrhu ljestvice najprodavanijih motocikala u Hrvatskoj. Posebice ne nakon što - cijena ponovno štima.





Honda CBF 600 N
Honda CBF 600 N

Honda CBF600N

údaje

Obujam: 600 cm3

Snaga: 76 k (56 KW) 10500 rpm

Okretni moment: 58 Nm @ 8000rpm

Prednja kočnica: 296 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70-ZR17

Stražnja guma: 160/60 ZR17

Obujam spremnika: 19 l

Dužina: 191 kg

Maksimalna brzina: 210 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS 125 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 KTM Duke 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Gilera Runner 50 SP MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.)