Motorevija
PRETRAGA
2009-06-14 , Autor: Thomas Schmieder, Danijel Puljek, Slike: Motorevija
Bookmark and Share

Na prezentaciji u Rimu bili smo u prilici isprobati novi Moto Guzzijev model V7 caffe classic, izrađen kao podsjetnik na slavni model V7 sport iz 1972. godine

Ponedjeljak je ujutro, a mir prekida poziv iz Moto Guzzija. Pozivaju nas na prezentaciju novog modela V7 caffe classic i drugih obnovljenih modela zasnovanih na poznatoj Guzzijevoj mašini obujma 750 ccm – nevade i posebne inačice grisa 8V.

Naravno da ćemo doći. Rim, vječni grad gdje nas očekuju također vječni, zrakom hlađeni V-twinovi s po dva ventila po cilindru koji su jedni od najdugovječnijih u Guzzijevoj ponudi. S glomaznim cilindrima postavljenima okomito na smjer vožnje tako da ih oplahuje struja vjetra te neizostavnim „povlačenjem“ u stranu zbog momenta radilice pri dodavanju gasa na mjestu, ti motori prvi upadaju u oči, čak i uz silne rimske spomenike unaokolo.

Model V7 caffe classic ustvari i nije nešto novo u ponudi, no za zaljubljenike tog brenda važnija je priča koju taj motocikl donosi te neizostavni dio povijesti na koji podsjeća. Naime, caffe classic je uz nekoliko preinaka izveden iz modela V7 classic koji je kao novitet predstavljen za 2008. godinu. Skladno i klasično oblikovan, s nepogrešivim retro stilom i poznatom mehanikom te s ponešto „scrambler“ detalja, V7 classic je zapravo izrađen po uzoru na model istovjetnog imena iz 1967. godine.

Isto tako, tom filozofijom i iz gotovo istih dijelova, bez ikakvih razvojnih dosega, izrađen je model V7 caffe classic – kao hommage slavnom modelu V7 sport koji se proizvodio od 1972. do 1974. godine. Iako je model V7 sport za to vrijeme bio iznimno napredan model koji je iz obujma od 750 ccm istiskivao tada visokih 62 KS, imao ciklistiku koju je japanska konkurencija tek trebala dosegnuti, te je već tada probio magičnu brojku od 200 km/h, njegova je reinkarnacija sasvim drukčija.

Tridesetak godina kasnije, motor istog obujma s dva ventila po cilindru opremljen ubrizgavanjem i katalizatorom ispoljava „tek“ 48 KS, a cjelokupna ciklistika caffe classica nije osjetno modernija od one iz vremena originala. Danas su se vremena promijenila, i nema ni potrebe da takav model sruši svjetski brzinski rekord, već da se svidi vozačima koji traže robusno svakodnevno vozilo koje osim izgleda krasi i ponešto karizme. Pridruže li se njima stariji, koji se sjećaju originala iz svoje mladosti i odluče romantično zaviriti u prošlost, to je već dovoljno zainteresiranih koji će V7 caffe poželjeti u svojoj garaži.

Za njih, i one koji Moto Guzzijeve čari prvi put otkrivaju, V7 caffe nudi ugodan zvuk motora koji linearno razvija snagu te se u srednjim okretajima ponajbolje osjeća. Mjenjač je također ugodan, no pri prebacivanju u višu brzinu nešto dužeg hoda. Nažalost, još uvijek je opremljen samo s pet stupnjeva prijenosa, iako se u određenim režimima izuzetno čisto osjete prednosti koje bi donio stupanj više te ponešto drukčiji proračun. Osim toga, ponašanje kardana pri ubrzanju i nagle promjene brzina naniže su standardni i bez velikih trzaja te je vožnja u većini slučajeva ugodna.


Za suvozača na caffe classicu nema mjesta jer je pravi caffe racer tradicionalno jednosjed Visoko podignuti prigušivači, osim dinamike i sportskog štiha, omogućuju i pogled na ne prelijepo kućište kardana

Vozača zato smeta sjedalo koje ga potiskuje prema uskom spremniku goriva na kojem koljena ne nalaze oslonca. Pridodamo li tome za caffe racere tipičan M-upravljač, vozački položaj ne možemo ocijeniti ležernim, ali ni pretjerano sportskim. Budući da je to ipak stroj za samostalno spoznavanje vlastitih granica, za suvozača nema mjesta. Što se voznosti tiče, one su postavljene transparentno, pa se caffe classic vozi lako i bez pretjeranog osjećaja za masu motocikla. Talijani su relativno kratak međuosovinski razmak za taj tip motocikla popravili otvorenijim kutom glave okvira, a upravljivosti dodatno pridonose uske gume od kojih je prednja u dimenziji 18 cola.

Za kočnice pak brine Brembova kombinacija disk-bubanj koja svoj posao solidno odrađuje, isto kao i komforna Marzocchijeva prednja vilica te stražnji Sachsovi amortizeri podesivi po tvrdoći opruge. Valja spomenuti i da je testirani motocikl bio opremljen Metzelerovim gumama lasertec, a osobno smatramo da bi tom modelu bolje pristajao Bridgestoneov model BT 45. Predstavljeni V7 caffe classic Moto Guzzi je marketinški mudro priklonio i Ducatijevom modelu sportclassic za sve koji žele jeftiniju inačicu podjednako vrijedne prošlosti. Izbor pravih Guzzijevih ljubitelja ionako se zna.





2011-05-06 17:13:53

Moto Guzzi V7 Classic 2008

údaje

Obujam: 744 cm3

Snaga: 48 k (36 KW) 6800 rpm

Okretni moment: 55 Nm @ 3600rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 260 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 110/90–18

Stražnja guma: 130/80-17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 182 kg

Maksimalna brzina: 174 km/h

Moto Guzzi
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha V-max Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XT660X Aprilia RS 125 Yamaha XJ6 (2010.) KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)