2007-10-02 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Milagro
Bookmark and Share

Moto Guzzi je „kirurški zahvat presađivanja novog srca“ prvi put izveo na svom najatraktivnijem modelu - grisu. Četiri ventila po cilindru donijela su više snage i momenta, a time i više sportskih ambicija. Griso 8V spreman je za ulazak u novu dimenziju

Kad bi motocikli pjevali, moto guzzi griso punim bi glasom zapjevao „Zamisli život u ritmu muzike za ples!“ Guzzijev šarm jedan je od onih što su karakterističnim ritmom gibanja klipova lijevo-desno zarazili mnoge generacije koje i danas govore da je šarm tradicije neuništiv i ničim se ne može kompenzirati. Neki idu još dalje pa dodaju - čak ni modernom tehnologijom.



No, upravo je moderna tehnologija posljednjih desetljeća bila Guzzijeva slabost. Tek u posljednje tri godine, zahvaljujući financijskoj podršci moćne grupe Piaggio, počelo se raditi na novim projektima, unositi „nove vjetrove“ u proizvodne pogone na obali jezera Como. Uprava je rekla: „Slabi su osuđeni na propast, život voli samo jake!“ Redom su stizali breva, griso, norge, bellagio, a nedavno je predstavljen i talijanski odgovor na BMW R 1200 GS - moto guzzi stelvio.
Nema što, moto guzziji su sve manje motocikl isključivo za Talijane, a sve više globalno prijevozno sredstvo na dva kotača. Dokazuju to i prodajne brojke - jedino u Italiji prodaja opada, a u Americi i u ostatku Europi raste.
Griso 8V predstavljen je još na prošlogodišnjem milanskom sajmu, a prva vožnja i promocija serijskog motocikla uslijedila je na sam dan 85. godiąnjice osnutka te tvrtke, i to u Milanu. S ponosom je predstavljen najvažniji element novoga grisa - motor. Četiri ventila po cilindru i čak 563 nove komponente u njemu dali su mu potpuno novu dimenziju, najuočljiviju pri pogledu na performanse - 110 KS i gotovo isto toliko okretnog momenta - 108 Nm.





No, proizvođač nije toliko polagao na značaj činjenice da bi motocikl trebalo i žustrije provozati. Prezentacija je, naime, bila u središtu Milana, pa je o isprobavanju performansi i voznih karakteristika bilo potpuno deplasirano govoriti. Ipak, primjetno je da je nova tehnologija donijela pozitivne, ali i negativne pomake. Povećanje snage zaista se osjeti, i to je dobro. Loše je, pak, što je njen maksimum pomaknut na čak 7500 o/min, dok je najveći potisak izmjeren pri 6400 okretaja. Tako je griso vidljivo izgubio „udarac“ iz podruma, a tome se njegova klijentela baš i neće veseliti. Očito je da je Moto Guzzi krenuo u nekom novom, sportskom smjeru, jer je i na službenoj konferenciji za novinare neprestano, uz novi motor, isticana još jedna stvar - najviša brzina od 230 km/h.
No, ako su se performanse poboljšale, to ne znači da je šarm nestao. Široki upravljač i dalje u praznom hodu skakuće lijevo-desno, a pri svakom otvaranju ručice gasa, također u praznom hodu, karakteristično za tu konstrukciju motora, zanosite se udesno. Zvuk iz povećeg dvostrukog ispušnog topa je, zahvaljujući prilagodbi novim normama Euro 3, prigušen na minimum podnošljivog, a ubrizgavanje je povjereno Marellijevom sustavu. Reakcije na gas su osjetne, pogotovo u prvoj trećini hoda ručice. Tek je kasnije odaziv motora nježniji i lakše se kontrolira. Kao što smo i pretpostavljali, novi quattrovalvole budi se u završnoj trećini rada, kad između 6000 i 7500 o/min dobivate pravi „vjetar u leđa“. Mjenjač radi precizno, ali ne baš tiho, spojka je karakteristično tvrda, a elastičnost je u četvrtoj i petoj brzini sasvim pristojna.
U popisu promjena na novom grisu u drugi plan padaju izmjene u ergonomiji. Sjedalo je ostalo na istoj visini od 800 mm, a oslonci za noge su dodatno pomaknuti unazad. Dakle, i pozicija u voľnji prati naglašeni novi sportski karakter motocikla. Takva pozicija donijela je i neke promjene u rasporedu mase vozača na motociklu. Sad vozač puno više pritišće prednji dio motocikla, što nije loše jer se popravlja osjećaj za prednji kraj. Ruke nisu preopterećene, a široki upravljač na krajevima bi mogao samo malo više biti svijen prema vozaču. Sve ostalo pristaje.



Pristaju i kočnice, i estetski i učinkovitošću. Novi valoviti diskovi preuzeti su s modela sport 1200, a pridodana je i radijalno montirana čeljust s četiri klipa. Kočnica nije agresivna, nema upečatljiv prvi nastup, ali se jačinu može vrlo precizno dozirati.
Da je Moto Guzzi pažljivo i studiozno ulagao u grisova poboljšanja, pokazuje i znatno bolji odabir guma nego na prethodnim modelima. Preobli i tromi metzeler rennsport zamijenjen je sportecom M3 iz iste kuće, koji se u gradskom vrludanju pokazao punim pogotkom. Motocikl u zavoj pada brzo, grip je odličan, a ni izmjene pravaca ne padaju teško kao nekad.
Griso 8V potpuno je novi motocikl kojem glavno poboljšanje nije samo novo srce, nego i neke ispravljene mane poznate sa starijeg modela. Dakako da je ugradnjom modernijeg i jačeg agregata dobio novu dimenziju, koja ga polako gura u šarmantne nakede velikog obujma i naglašenih sportskih ambicija. Ostaje da u dogledno vrijeme njegove mogućnosti provjerimo i u izravnoj usporedbi s konkurencijom.





Moto Guzzi Griso 8V

údaje

Obujam: 1151 cm3

Snaga: 110 k (80 KW) 7500 rpm

Okretni moment: 108 Nm @ 6400rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 282 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 16,7 l

Dužina: 222 kg

Maksimalna brzina: 230 km/h

Moto Guzzi
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) KTM 690 Duke Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Yamaha XT660X Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- BMW S 1000 RR Honda VT 750 Shadow Spirit BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM Duke 125 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia RSV 4 R Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Kawasaki KLR650 / R Suzuki GSX-R 750 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda VFR 1200 F Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha YZF-R6 2006-2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ8/fazer 800 Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)