2008-07-26 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Stelvio je prvi model maksi-enduro iz Moto Guzzija. Ambiciozno je stvoren da bi bio dostojnom konkurencijom ponajprije BMW-u te kako bi za Guzzi osvojio nove kupce u svom segmentu

Želja za širenjem i osvajanjem novih područja ljudski rod prati od samih početaka. Dok se još mislilo da je Zemlja ravna ploča, a na dijelove karte gdje nitko nije bio crtali se lavovi, najhrabriji su odlazili u istraživanje. Danas kada nam je Zemlja poznata, želimo osvajati dalje, a neki dan smo poslali novu sondu na Mars.



Ta glad za osvajanjem postoji i u motociklističkom svijetu, a Moto Guzzi je odlučio osvojiti komad njemu nepoznatog područja maksi-endura. Za njega su dosad ondje vladali mitski lavovi, ali i stvarna konkurencija poput provjerenog BMW-a. Klasa maksi-endura ustvari je ostatak drevnih osvajača koji su se između ostalog i motociklima upućivali u Nedođiju. Danas pak motocikli tog tipa služe za duga putovanja nepoznatim cestama i terenom, što je za civiliziranog čovjeka naviknutog na blagodati tehnoloških pomagala rijetka preostala avantura.
Istraživati nepoznato, pa makar i uz ne baš poštenu pomoć GPS-a, još uvijek je mnogima zanimljivo. Ti mnogi tvore segment kupaca u kojem je Moto Guzzi odlučio osvojiti barem komadić tržišnog teritorija. Štoviše, odlazak u maksi-enduro-nepoznato zapravo je Moto Guzzijev logičan potez da ulaganjem u modernu tehnologiju i nove modele podigne rejting pomalo posrnulog imena slavnog naslijeđa.
Stoga je stelvio pripreman i stvoren pomno, uz podosta istraživanja „u prazno“, i to zbog nedostatka iskustva inženjera s tim tipom vozila. Osim toga, otegotna okolnost Moto Guzzija pri stvaranju svakog novog modela je nažalost ono što ga čini posebnim i što se ne može izostaviti, a to je okomito cilindrima na smjer vožnje postavljen V-2 motor. Bez motora nema guzzija, pa je stelvio morao biti stvoren na njegovoj osnovi. Srećom, V-2 donekle se uklapa i u viziju maksi-endura.




Video 1 (automotovision.hr)

Kada se motocikl dobro promotri, ne može se reći da se Talijani nisu zaista potrudili, a osjeća se i njihova želja da taj model bude češći na cestama nego što je to Moto Guzzijev prosjek u drugim klasama. Zato se nije štedjelo, a popis iznimno kvalitetnih elemenata je podugačak. Spojka pokretana hidraulički, čeličnim nitima opletena kočna crijeva, radijalni prihvat kočnih čeljusti, polugice spojke i prednje kočnice podesive po dubini, jednostruka stražnja vilica, aluminijski upravljač, serijski nosači kofera, podesivi vjetrobran i drugo samo su dio onoga što okružuje vozača kada sjedne na motocikl. Na jednom mjestu teško se može vidjeti toliko kvalitetnih dijelova opreme koji povećavaju komfor u vožnji.
Također, ukupna pojava izaziva strahopoštovanje, posebice pogled na dva prednja golema svjetla te veliki aluminijski ispušni top čemu svakako treba pridodati i robusnu osnovu koju Moto Guzzi oduvijek ima i koju je dobro prilagodio stelviovoj osobnosti. Riječ je o kardanskom prijenosu, krutom okviru, središnjem osloncu koji dolazi u seriji te naravno motoru.
Potonji je u stelvio stigao iz modela griso 8V i jedan je od modernijih u ponudi. Uz to, u glavama tog uljem i zrakom hlađenog znanca sada su četiri ventila i u odnosu na griso izmijenjen položaj krivulje snage i okretnog momenta. Tom izmjenom željelo se od 110 KS snažnog twina dobiti potentnije niske i srednje okretaje primjerene klasi maksi enduro. Što se prvog dojma tiče, mora se reći da je stelvio svakako dorastao konkurenciji, a Talijani nipošto ne skrivaju da je to ponajprije BMW i njihov poznati model GS 1200.

  


Video 2 (automotovision.hr)

Dakle, rezimiramo li doživljeno treba ipak naglasiti - svaka čast Moto Guzziju. Prije svega na trudu uloženom u razvoj cjelokupnog modela, a posebno na ugrađenoj opremi. Nema dvojbi, Talijani visoko ciljaju i svojim prvijencem u klasi maksi endura žele postaviti određena mjerila. S druge strane, stelvio je ipak novi model koji - iako uopće nije loš - ima još dosta prostora za dotjerivanje, i to posebice ima li se na umu tko mu je konkurencija. U Hrvatskoj je njegova cijena 102.250 kuna, što nije ni neznatno ni puno. Za taj iznos zasigurno je dosta ponuđeno, a hoće li to biti dovoljno za osvajanje novih prostora u klasi maksi endura pokazat će budućnost.





Moto guzzi stelvio

Moto Guzzi Stelvio

údaje

Obujam: 1151 cm3

Snaga: 105 k (77 KW) 7.500 rpm

Okretni moment: 108 Nm @ 6.400rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 282 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 R19

Stražnja guma: 180/55 R17

Obujam spremnika: 18 l

Dužina: 214 kg

Maksimalna brzina: 222 km/h

Moto Guzzi
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS 125 Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 KTM Duke 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia RSV 4 R Gilera Nexus 300 i.e. Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Gilera Runner 50 SP Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.)