2009-07-16 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Kako se izdvojiti iz prosjeka? Obučete „odijelo“ oštrih linija i elegantnih boja, ponudite ponešto zanimljivo izvedenih detalja te umjesto jednog prtljažnog prostora ponudite – dva! Recept za novi vivacity 50 je zgotovljen

Peugeot vivacity na fotosessionu u Dubrovniku. Model: Sanja Šušnja
Peugeot vivacity na fotosessionu u Dubrovniku. Model: Sanja Šušnja


„Viva la revolution!“ Proslavljeni povik poznat iz Francuske revolucije u 18. stoljeću pred sobom je rušio sve znane sile tadašnjeg vremena – do zuba naoružanu i organiziranu vojsku, velike kamene zidine, oštre drvene barikade te na kraju i samog kralja Louisa XVI.

Nazivati novi Peugeotov vivacity 50 2T revolucionarnim skuterom koji ruši sve pred sobom bilo bi zaista deplasirano i nerealno, no isto tako se – neka njegova originalna rješenja koja bi u budućnosti mogla postati sastavnim dijelom te klase – nipošto ne mogu osporiti.



Primjerice, kao jedini u klasi skutera od 50 ccm, vivacity nudi dva pretinca za kacige. Prvi se nalazi u uobičajenom prtljažnom prostoru pod sjedalom i obujma je 22 litre, a drugi je smješten u prednjem štitu, volumena 13 litara.

Tako se ukupan prtljažni obujam zaokružuje na 35 litara što je najviša vrijednost koju jedan skuter obujma 50 ccm nudi. Uz to, u oba se prostora bez problema mogu smjestiti jet-kacige s vizirom, ili pak jedna kaciga te podosta prtljage. Naravno, prijevozu tereta i stvari pridonijet će i ravno izvedena podnica u kombinaciji s kukicom.



Budući da sve ostalo što se nudi pripada svakodnevnom prosjeku, tu ustvari počinju i prestaju sva pozitivna iznenađenja novog vivacityja. Uz to, dvotaktni agregat koji zadovoljava normu Euro 2 pristojno odgovara na komandu gasa te taj skuter ubrzava do zakonski ograničene brzine od 50 km/h. Radi li se kao u našem slučaju o cesti s nekakvom uzbrdicom, ovo potonje ne vrijedi. Naime, katkad smo se na strmim dubrovačkim ulicama pri startu uz puni gas – ne bismo li uopće započeli akcelerirati – morali dodatno nožno odgurnuti.

Također, 12-colni kotači ulaze u prosjek klase. Zahvaljujući njima, kao i iznimno niskom težištu, Peugeotov križanac kompakta i GT-a se vozi izuzetno agilno i reaktivno. Budući da će ih brzo padanje u nagib te minimalni impulsi potrebni za promjenu pravca u početku natjerati na pojačanu dozu opreza, za početnike možda i mrvicu preagilno.



Osim toga, prednja bi disk kočnica mogla biti i agresivnijom, dok stražnji bubanj nerijetko ostavlja dojam da bi se na tom segmentu moglo znatno više poraditi. No, kaže se – koliko para – toliko muzike! Vivacity se, nema dvojbe, nudi za – malo para, jer 9999 kuna je tek za oko deset do dvadeset posto više od cijene skutera nekih kineskih proizvođača. Dakle, razlika koja čini prevagu!



Povrh toga, Peugeot se od konkurenata distancirao na vrlo mudar i domišljat način. Naime, isluženu tehnologiju dvotaktnog agregata koji se hladi zrakom nadopunio je zanimljivim detaljima poput aluminijskog rukohvata za suputnika, sjedala izrađenog od dviju vrsta materijala, dodatnog bočnog oslonca te 12-voltne utičnice. Pridodate li već spomenuta dva prtljažna prostora te elegantne i otmjene boje, jasno je zašto se vivacity 50 2T čini dobrim ulaganjem.





2011-05-06 17:11:57

Peugeot Vivacity 50 2T

údaje

Obujam: 50 cm3

Snaga: 4 k (3 KW) 7000 rpm

Okretni moment: 5 Nm @ 5800rpm

Prednja kočnica: 200 mm , , kočnih klipova

Stražnja kočnica: 110 mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 120/70-12

Stražnja guma: 120/70-12

Obujam spremnika: 8,5 l

Peugeot
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer BMW R 1200 R/Classic (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Honda CB600F Hornet 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda VFR 800 2003- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda VFR 1200 F Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Gilera Runner 50 SP