Motorevija
PRETRAGA
2009-08-15 , Autor: Ozren Buriša, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Uz neznatne promjene na području agregata, gradski skuter beverly nije samo zadržao bogato naslijeđe, već i uspio u teškom zadatku. Naime, sada je – bolji no prije

Promjena? Ubrzanje je odsad munjevito
Promjena? Ubrzanje je odsad munjevito

Link na službene stranice modela

Zamislite sliku bilo kojeg talijanskog grada. U jednima osjećate miris drevne civilizacije i tragove starog Rima, u drugima opažate snažan trag srednjovjekovne gradnje, a treći su pak otvoreni muzeji renesanse! No, primijetit ćete nešto što im je svima zajedničko, a riječ je o suvremenoj kulturi skutera! Svi, klinci i srednjoškolke, zatim poslovni ljudi u odijelima te žene u suknjama, pa čak i pokoja bakica – svi voze skutere! Dok se kod nas tek usporeno budi svijest o praktičnosti tih vozila za grad, u Italiji je ona već duboko integrirana u svakodnevni stil života.

Vožnja na beverlyju je ugodna i ne umara
Vožnja na beverlyju je ugodna i ne umara

Upravo je to okruženje gdje se začeo i u kojem trijumfira jedan beverly. Zahvaljujući izraženom elegantnom dizajnu lako se prepoznaje već na prvi pogled, a poznat je u nizu inačica kroz nekoliko generacija. Uz to, dobrodošla novost u ovom slučaju je inačica beverly tourer 300, nasljednik nešto manjeg modela 250. U teoriji, povećani su promjer i hod jednocilindarskog motora quasar što rezultira većim okretnim momentom u nižim okretajima te smanjenom potrošnjom. U praksi, ta se promjena osjeti kod ubrzanja od starta koje odsad postaje gotovo munjevito.

No, zaboravimo na tren sve što znamo o prethodnoj inačici i proučimo beverly 300 objektivno i individualno. Talijanska elegancija će vam se ili svidjeti ili neće, ali beverly se na prvom mjestu uklapa u kriterije vozača koji ponajprije traže skuter pitomog izgleda, a pritom se mogu voziti uvijek i svugdje. Primjerice, na poslovni sastanak ili na izlet, s kravatom ili u trenirci – beverly se uklapa u ideju vozača koji traže skuter za sve. Isto tako, zanimljivo je da se zbog tog dobroćudnog izgleda – kada se provezete i sparkirate na pločniku – ni pješaci ne uzbuđuju. Uz to, i zvuk mu je neusporedivo dobroćudniji od motocikala koji „plaše djecu na igralištu“. Naime, radi tiho i uglađeno, a pri niskim brzinama odaje dojam da ga pokreće elektromotor. Sve u svemu, vanjski mu je nastup neobično pitom – kao da uopće nije riječ o skuteru od velikih 300 kubika.

Međutim, u voznim karakteristikama beverly tu veličinu nimalo ne skriva. Štoviše, motor je pun snage, a prijenos je podešen idealno za grad. Na primjer, stojite na semaforu i čekate da se upali zeleno svjetlo. Zasvijetlilo je žuto, vi okrećete ručicu gasa te munjevito ostavljate automobile za sobom. Ubrzanje od nule gotovo se može opisati kao da ga lansira mali katapult. Taj se munjeviti nastup nastavlja do 60 gdje još uvijek poteže izvrsno, skroz do 100 km/h, a tek tada taj quasar postaje lijen i nevoljko vas vuče do najviših 125 km/h – što je prva od karakteristika koje ga čine skrojenim baš prema mjeri gradske vožnje. Također, treba naglasiti da su discipline u kojima trijumfira vožnja „start-stop“ te juriš „od semafora do semafora“.



Osim toga, i dimenzijama se uklapa u idealnu sliku vozila kakvo nam treba u gradu. Rekli bismo da je neobično kratak i lagan za svoju veličinu, a prema sposobnosti manevriranja između kolona automobila ne zaostaje ni za znatno sitnijim skuterima od 50 ccm. Uistinu, iz oba je svijeta preuzeo najbolje – okretnost skuterčića i snagu maksi-skutera.

Nadalje, vožnja na beverlyju je udobna i ne umara. Veliki kotači u kombinaciji s udobno podešenim ovjesom izvrsno amortiziraju neravnine na cesti. Uz to, položaj je vrlo prirodan i opušten, a podnica dovoljno niska da i viši vozači sjede s prirodno svinutim koljenima. Pohvalu zaslužuje i osjećaj mirnoće motora, a vibracija gotovo da i nema. Pravokutni i klasično izvedeni retrovizori stoje savršeno stabilno i mirno u svim brzinama vožnje te još jednom stvarate iluziju vožnje na elektroskuteru. No, osim vozača, na udobnost se požaliti ne može ni suvozač. Naime, sjedalo je fizički uzdignuto što omogućuje dobru preglednost bez naginjanja, a držači za ruke su pouzdani. Isto kao i vozač, suvozač se neće umarati ni tijekom duljih vožnji.

Za putovanja nije loš, ali za grad je savršen
Za putovanja nije loš, ali za grad je savršen

Što se kočnica tiče, iznimno su snažne i savršeno se doziraju. No dobro, već je drugi put u ovom testu upotrebljena riječ „savršeno“, ali osjećaj kočenja je naprosto idealan. Kako vi zamislite, tako kočnice hvataju. Od najfinijih usporavanja pa do naglog stajanja, disk sprijeda i straga slušaju svaku vašu želju.

Poslije svih pohvala ostaje pitanje – što možemo zamjeriti ovom beverlyju? Možda jedino lažno predstavljanje pod imenom „tourer“. Ime „city“ svakako bi bilo znatno primjerenije. Uz to, kod tourera bismo voljeli vidjeti nešto veći prtljažni prostor, a sada smo se namučili tražeći kacigu koju možemo staviti ispod sjedala. U duljim vožnjama bez stajanja naodmet ne bi bila ni povremena promjena položaja sjedenja dok je ona ustvari ograničena na jedan položaj bez kosih oslonaca. Ni najviša brzina nije ostvarenje snova, stoga se na njenu višu vrijednost nitko ne bi bunio, kao ni na podesivo, ili barem neznatno više vjetrobransko staklo. Sve u svemu, za putovanja beverly tourer nije loš, ali za grad on je – savršen! Upravo zahvaljujući toj vrlini beverly je stekao vjerne obožavatelje i obožavateljice koji danas, uz model 300, za malo više novaca dobivaju još i više.





2011-05-06 17:08:02

Piaggio Beverly Tourer 300ie

údaje

Obujam: 278 cm3

Snaga: 22 k (16,4 KW) 7250 rpm

Okretni moment: 23 Nm @ 6000rpm

Prednja kočnica: 260 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 260 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 110/70-16

Stražnja guma: 140/70-16

Obujam spremnika: 10 l

Dužina: 165 kg

Piaggio
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha FZ1 Fazer Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha XT660X Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Megelli sport 125 R Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Gilera Runner 50 SP Gilera Nexus 300 i.e. Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia RSV 4 R Honda VFR 1200 F Yamaha FZ8/fazer 800 Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF 600 S BMW R1200GS 2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.)