2009-12-09 , Autor: Josep M. Armengol, Ozren Buriša, Danijel Puljek
Bookmark and Share

Iskoristili smo dolazak obnovljene yamahe majesty 400 te usporedili taj izvrsni japanski jednocilindarski skuter s našom omiljenom dvojkom iz Europe



U svijetu maksi skutera s jednocilindarskim motorom situacija se može opisati kao „Europa protiv Japana“. S europske strane, sve modele pokreće isti pogonski agregat, Piaggiov master, motor koji postoji u izvedbama sa 400 i 500 ccm. S japanske strane, još u kategoriji 400, Suzuki i Yamaha također imaju monocilindarski skuter, a Honda u svoj također nedavno obnovljeni SW 400 ugrađuje dvocilindarski motor izveden iz silver winga 600 (s klipovima i radilicom prilagođenima za manju kubikažu).



Otkad je predstavljen 2004. godine, majesty je dobio jedino drugi kočni disk sprijeda, i to već iduće godine, no Yamaha ga je nedavno doradila, što je dobra prilika za usporedbu s konkurentskim modelima. U ovom slučaju jedino europskima, jer nismo imali prilike testirati burgman 400, koji je, s ABS-om, upravo stigao u prodaju. Stoga smo iz prijašnjih testova uzeli senzacije iz Piaggia i Peugeota, koje su poslužile kao savršeno mjerilo za ocjenu novog majestyja. Željeli smo vidjeti do koje je mjere Yamaha uspjela ispolirati njegove nedostatke te kako opravdava njegovu poprilično višu cijenu u odnosu na europske proizvode.

Piaggio X-evo 400

+ Stabilnost Kapacitet prtljažnika Cijena  - Bez kombiniranih kočnica Zaštita od vjetra Nesiguran bočni nogar
+
Stabilnost
 Kapacitet prtljažnika
 Cijena
 -
Bez kombiniranih kočnica
 Zaštita od vjetra
 Nesiguran bočni nogar
=
NAŠA OCJENA 8 najpovoljnija kupnja

Uz stariju inačicu X8, ovaj Piaggiov maksi skuter jedan je od najboljih putnika na tržištu. Obitelj X-evo je, uz MP3, najviša razina u Piaggiovoj gami, što njegova završna obrada ili oprema jasno pokazuju, otkrivajući kvalitetu gdje god pogledate. Položaj sjedenja vozača uvelike se razlikuje od onog na peugeotu, a još više od yamahinog. Na potonja dva sjedi se „u skuteru“, dok se kod X-eva sjedi „na njemu“. Sjedalo je najviše postavljeno, uključujući i podnicu za noge, koja je dosta viša od suparničkih. Za ilustraciju, razlika je kao da vozimo neki naked umjesto cruisera.



Upravljač je također uži, a iako položaj nije neudoban ni na duge staze, najviši i najniži vozači na njemu neće uživati kao na satelisu ili majestyju. Naročito u gradu, gdje veći međuosovinski razmak od peugeotova (s identičnim motorom) smanjuje agilnost. S druge strane, na brzim cestama piaggio se vozi kao na tračnicama. Oni koji se sjećaju modela X9 500 u X-evu će otkriti skuter izvrsne stabilnosti uz razumnu agilnost u gradu, uglađeni motor od 400 kubika i nisku potrošnju, a to je samo šlag na torti.



Iako podaci o performansama pokazuju brojke vrlo slične za sva tri modela, uz malu prednost yamahe u kratkim ubrzanjima, piaggiova prednost je na brzim cestama iznad 120 km/h. Od te brzine pa do maksimalnih više od 160 km/h prema instrumentima piaggio ubrzava lakše od ostalih. Pritom je udoban i suvozaču, vrlo snažan i s jako iskoristivim prtljažnikom, zahvaljujući dvostrukom pristupu, dobra mu je završna obrada, bez istaknutih slabosti, a uza sve to i cijena je korektna. Nema sumnje da je X-evo najveća vrijednost za uloženo u usporednom testu.

Peugeot satelis 400 urban (ABS)

+ Ponašanje u vožnji Vrlo sigurne kočnice Kapacitet prtljažnika  - Nema parkirne kočnice Visoki položaj suvozača Vibracije
+
Ponašanje u vožnji
 Vrlo sigurne kočnice
 Kapacitet prtljažnika
 -
Nema parkirne kočnice
 Visoki položaj suvozača
 Vibracije
=
Naša ocjena 8 francuska škola

Peugeot satelis jedan je od naših omiljenih modela, a bez obzira na to koju verziju isprobamo, uvijek siđemo s njega s osmijehom na licu. Od inačice od 125 kubika s motorom u vlastitoj proizvodnji pa do 500-tice s agregatom porijeklom iz Piaggia, preko modela 250 te ovdje testiranog 400. Pogon svih modela, uz iznimku 125-ice, potječe iz Italije. Ovom prilikom vozili smo jednu od najzanimljivijih inačica tog skutera, onu „koju bih si ja kupio“ kad bih morao birati iz kataloga tog francuskog proizvođača.

Za početak, motor 400 koji je nešto sporiji (minimalno sporiji, osim ako putujete sa suvozačem), ali radi puno finije od motora 500 te također troši nešto manje (ni jedan ni drugi nisu veliki potrošači, Piaggiov motor je izvrstan). Osim toga, i vjetrobran je kompletan (verzija RS izgleda sportskije, ali ima skraćeni vjetrobran koji manje štiti od vjetra).



I konačno, ali ne i manje važno, u ovaj urbani satelis ugrađen je sustav kombiniranih kočnica uz asistenciju Peugeotovog ABS-a. Te kočnice, iako po cijenu jednog diska sprijeda (verzije 400 i 500 bez ABS-a imaju dva diska sprijeda), nude izvrsnu moć zaustavljanja zahvaljujući asistenciji (dovoljan je jedan prst), a uz to pružaju i više sigurnosti jer ABS, do granice stiska, onemogućuje blokiranje kotača. Koristi se samo lijeva ručica, na što se morate naviknuti, a osobno bi nam bilo draže da se koristi desna (ona se ne treba koristiti, osim ako sustav zakaže).

Satelis je obitelj skutera s dobro razrađenom ergonomijom pa se svi, oni niži od 160 ili viši od 180 cm, za upravljačem osjećaju udobno. Skuteri su agilni u gradu, stabilnost im je jako dobra na brzim cestama, udobni su i snažni, a krasi ih i dobra završna obrada. Na našem su se testnom modelu osjećale vibracije, ali su smanjene balansiranjem prednje gume. Uz tu iznimku, skuter se odlično ponašao tijekom cijelog testa, pa je zato pobjedničko postolje podijelio s Piaggiovim X-evom. Nažalost, na našem se tržištu taj model ne može nabaviti, a u ponudi je umjesto njega jači satelis 500.

Yamaha majesty 400

+ Vozne osobine Kapacitet prtljažnika Udobnost  - Nema kombinirane kočnice Stabilnost pri velikim brzinama Nedovoljna zaštita od vjetra
+
Vozne osobine
 Kapacitet prtljažnika
 Udobnost
 -
Nema kombinirane kočnice
 Stabilnost pri velikim brzinama
 Nedovoljna zaštita od vjetra
=
Naša ocjena 7 preporučujemo

Majesty 400 iznenađuje na više načina. Prvo, iznenađenje je što je Yamaha uložila u aluminijski okvir u toj klasi skutera, a potom ga sakrila do te mjere da se može vidjeti samo ako se nagnete (jako) kod prednjeg kraja te gledate ispod oklopa. Jasno je da se ne radi o marketinškom triku za privlačenje kupaca, nego je aluminij korišten isključivo da bi se postigao kruti okvir bez povećanja mase.

S druge strane, motor je složeni monocilindar s vrlo dobrim performansama koje su se tek sad uspjele izjednačiti s rivalima i koje je Yamaha, uz malo osobnog dodira i iznad svega s manje „konzervativnom“ spojkom od prethodne, uspjela vratiti u prvu startnu liniju. Napokon, skuter je vrlo japanski, s položajem sjedenja kao na cruiseru (nisko sjedalo, noge ispružene prema naprijed, široki upravljač), pa je kao takav savršen za duge vožnje, ali širina mu je najveći neprijatelj kad se treba kretati kroz gužve. Naročito bi se ispuh morao prilagoditi da bi manje smetao i virio van.



Prvo što se uoči na pogled i na dodir majestyjeva je kvaliteta. Završna obrada još je bolja nego na rivalima. Odmah se primjećuju jako dobri detalji kao što su podesive poluge kočnica ili solidni mali spremnik na ključ te dobar osjećaj pri dodiru sjedala ili ručki. U vožnji dobar osjećaj i dalje ostaje, a dorađena spojka osjeti se pri ubrzanju, koje je puno bolje nego prije. U tehničkoj tablici u zagradama pišu performanse prijašnjeg modela pa se vidi gdje se dobilo na vremenu - pri ubrzanju od nule do 30 km/h (gdje najviše do izražaja dolazi djelovanje mjenjača, u startu).

To omogućuje da agilnost u gradu bude na visokoj razini nakon prvog davanja gasa, a motor i na brzim cestama solidno vuče i ubrzava sve do visokih brzina u kojima se dobro osjeti otpor zraka (naročito uz niski vjetrobran...). Nakon 140 km/h, unatoč krutom okviru, a zbog meke vilice, osjeća se ljuljanje i gubi se preciznost na prednjem kraju. Ako iskoristimo potencijal prednjih diskova, također ćemo otkriti granice prednje vilice. Možda je to zbog geometrije podešene za brzinu (međuosovinski razmak je velik, pa je ostavljen mali hod da se ne bi naštetilo okretnosti). Osim toga, vilica je premekana za naš ukus.

To je u konačnici i jedina kritika majestyju, jer je sve ostalo jednako dobro, ako ne i bolje od konkurencije, a kvalitetnija je i završna obrada. No, „visočanstvo“ košta osjetno više od konkurenata. Pad vrijednosti jena očito mu ne ide u prilog.

MJERENJA





Mjerenja ubrzanja i ostale performanse





Yamaha majesty 400
Yamaha majesty 400

Yamaha Majesty 400

údaje

Obujam: 395 cm3

Snaga: 34 k (25,4 KW) 7000 rpm

Okretni moment: 36 Nm @ 6000rpm

Prednja kočnica: 267 mm , , kočnih klipova

Stražnja kočnica: 267 mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 120/80-14

Stražnja guma: 150/70-13

Obujam spremnika: 14 l

Dužina: 223 kg

Maksimalna brzina: 139 km/h

Yamaha
Piaggio Xevo 400

Piaggio X-evo 400

údaje

Obujam: 398,9 cm3

Snaga: 34 k (25,4 KW) 7500 rpm

Okretni moment: 37 Nm @ 5000rpm

Prednja kočnica: 240 mm , , kočnih klipova

Stražnja kočnica: 240 mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 120/70-14

Stražnja guma: 140/70-14

Obujam spremnika: 12 l

Maksimalna brzina: 139 km/h

Piaggio
Peugeot satelis 400 urban (ABS)
Peugeot satelis 400 urban (ABS)

Peugeot Satelis 400 urban (ABS)

údaje

Obujam: 398,9 cm3

Snaga: 34 k (25,4 KW) 7500 rpm

Okretni moment: 37 Nm @ 5000rpm

Prednja kočnica: 260 mm , , kočnih klipova

Stražnja kočnica: 260 mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 120/70-14

Stražnja guma: 150/70-14

Obujam spremnika: 12 l

Dužina: 213 kg

Maksimalna brzina: 139 km/h

Peugeot
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS 125 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 KTM Duke 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Gilera Runner 50 SP MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.)