Motorevija
PRETRAGA
2009-06-26 , Autor: Stefan Kaschel, Slike: fact, Jaime de Diego
Bookmark and Share

Jedno je gas dodati na autocesti ili u slalomu izvesti zavojitu dionicu, drugo je ono pravo - izlazak na natjecateljsku stazu


Svaki model ima svoje adute, a djelići sekunde odlučuju tko će koga gledati u rep

Mnogo je toga na kocki - imidž, dobro ime, status. Jer, radi se o supersportašima, a smisao je njihova postojanja trkaća staza, koja je najveći doseg, ali i najveći izazov vozaču i njegovu motociklu. To što performanse tih motocikala na pisti i cesti nemaju veze jedne s drugima, nije važno.

Da bude odmah potpuno jasno: na koje god od ovih paklenih mašina sjeli, konačni se rezultati u vremenima krugova razlikuju u djelićima sekunde. Ukupno gledajući, razlike između vozača i motora iskazuju se jednoznamenkastim brojevima sekundi, što zorno prikazuje koliko su današnji supersportaši izjednačeni.


Za test na stazi izabrane su nove Michelinove gume power one, prednja sa specifikacijom V, a stražnja sa specifikacijom B

No, koliko god razlike bile male, ipak se osjete i primijete, posebno pri kočenju i svakom ozbiljnijem ulasku u zavoj, a zavoja i kočenja na testnoj stazi u španjolskom Calafatu bilo je mnogo. Znači li to da Hondin ABS znači i veliku prednost tog proizvođača? Ovisi. Manje iskusni vozači u optimalnim uvjetima svakako će profitirati zbog povećane sigurnosti koju pruža ABS. Iskusniji vozači će i dalje kočiti onako kako su navikli pa prednosti tog revolucionarnog sustava neće doći do izražaja, barem kad je staza suha. No, na kiši je priča ipak drukčija pa će u mokrim uvjetima Hondina inovacija biti podjednako korisna svima. Samo su pri ekstremnim kočenjima profesionalni vozači u nekoliko navrata “osjetili” ABS. Iako to subjektivno ima određenu težinu, brojke ipak govore drukčije jer radi se o minimalnim razlikama u rezultatima (svi su vozači ostvarili prolazno vrijeme kruga od 1.30 do 1.32 minute). Najbrži je vozač, Jerker Axelson iz švedskog izdanja Motorrada, krug prošao mrvicu ispod 1.30 minuta.

Nova R1 nikog ne ostavlja ravnodušnim pa je već nakon prvih nekoliko krugova bilo komentara poput “Feels like coming home!” Zaista, na pisti je yamaha pokazala koliko je dobra. Savršeno laka za upravljanje, nepogrešivo drži pravac. Uz to, ono što smo primijetili na cesti potvrdilo se i na pisti. Dok MV i kawasaki vozača obasipaju eksplozivnim zvukom dokazujući svoju snagu, yamahin motor kao da izvlači više iz manje okretaja. To na zavojitoj stazi kakav je Calafat znači jako puno, a razlika u nominalnoj snazi od šest KS, koliko yamahu dijeli od MV-a, najjačeg motocikla na testu, u tom pogledu ne igra baš nikakvu ulogu.

Teško je zamisliti veću suprotnost R1 od MV-a. Dok je yamaha potpuno posvećena vozačevoj udobnosti, MV zahtijeva da se vozač prilagođava njemu. Jerker je to najbolje opisao filozofskom izjavom: “Što ga više pritisneš, on ti vraća dvostruko”. Kruto uzimanje gasa, snažne vibracije i potpuni nedostatak ergonomije naglašavaju talijanovu ionako loše raspoređenu masu. Manevri koji su na yamahi lagani poput dječje igre, tu su gotovo neizvedivi. I tako je najjači motocikl od testirane petorke i po broju bodova, ali i, ironično, prema vremenima prolaska, završio na posljednjem mjestu.

Suzuki zato dahće za vratom najboljima. Na pisti je potvrdio sve atribute koje smo primijetili i na cesti: odličan pogonski agregat s mekim uzimanjem gasa i linearnim razvojem snage te, uz to, lako upravljiv okvir s čvrsto podešenim amortizerima i gotovo savršenom ergonomijom. Juriti pistom na tom motociklu apsolutni je užitak, a isto vrijedi i za hondu, ali i kawasaki. To je pravi “trio fantastikus”, skup izvrsnih motocikala koji su sve svoje adute pokazali tek na pisti. Razlike među njima svode se na pitanja ukusa.






2011-05-06 17:13:38

Yamaha YZF-R1 2009

Yamaha YZF-R1 2009

údaje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 182 k (134 KW) 12500 rpm

Okretni moment: 115 Nm @ 10000rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , kočnih klipova

Stražnja kočnica: 220 mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 120/70 ZR17M/C

Stražnja guma: 190/55 ZR17M/C

Obujam spremnika: 18 l

Dužina: 182 kg

Maksimalna brzina: 294 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha V-max Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha XT660X Aprilia RS 125 Yamaha XJ6 (2010.) KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Ducati 1198 SP (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)