2011-07-01 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Udobnost inače nije vrlina sportskih skutera, ali je jet fighter ipak vrlo ugodan - profitira od mekano pode±enog ovjesa, a da nije izgubio na performansama. Popis opreme je vrlo dug, a odličan dojam kvari samo visoko podignuta i skučena podnica



Kad u imenu skutera prva riječ počinje s „jet“, asocijacije su jasne - radi se o skuteru izrazito sportskih gena. No, na± „borbeni avion-lovac“ (jet fighter) s Tajvana nipo±to nije stereotip. Iako su mu linije o±tre i agresivne, i vozi se na 13-colnim kotačima, R 50 X je izuzetno udoban i ugodan skuter kojim se moµete voziti i preko najvećih gradskih neravnina, a da ne otpu±tate ručicu gasa. Dakle, u njegovu slučaju vrijedi ona da prvi dojam vara.
Iako je ovjes pode±en na komfor, sjedalo, ili preciznije materijal od kojeg je izrađeno, to zasigurno nije. Tvrda konstrukcija godi osjećaju u voµnji, pogotovo ±to se tiče sigurnosti, jer s podloge dobivate dobru povratnu informaciju, ali ujedno i zbunjuje s obzirom na mekano pode±eni ovjes.
Upravljač je otvoren i dignut visoko gore pa vozača ne opterećuje čak ni nakon dulje voµnje. No, opterećuje ga poloµaj nogu zato ±to je podnica, na kojoj ima jako malo mjesta za noge, dignuta visoko, a sjedalo je istodobno pozicionirano nisko. To iziskuje potpuno neprirodan poloµaj, ali - dodu±e - treba uzeti u obzir i na±u visinu od 183 cm, dok će većina klijentele koja µeli taj skuter biti niµa, ako pretpostavimo da će se najvi±e sviđati mlađoj populaciji. Kaµemo pretpostavimo jer, kao ±to smo rekli, jet fighter nije klasični tvrdi i neudobni sportski skuter, i zato će vjerojatno biti zanimljiv ±irokoj paleti kupaca.
Otvoreni dvotaktni agregat ubrzava solidno, ne±to sporije u početku, ali zato postiµe najvi±u brzinu od 73 km/h. Ukupan dojam o performansama pozitivan je, iako treba napomenuti da se jet fighter u ovoj izvedbi ne moµe registrirati kao moped, tj. bicikl s motorom.
Pogled na cijenu od 11.990 kuna mogao bi navesti na pomisao da je riječ o „jeftinom“ proizvodu s Dalekog istoka. Ni po tome TGB nije stereotip, jer je zavr±na obrada na vrlo visokoj razini. Plastike su kvalitetne, njihovi dosjedi ravnomjerni, boje atraktivne. Ni lista opreme nije kratka. Izdvojili bismo kromirane ručke i noµice za suputnika, aluminijsku podlogu na podnici koja sprečava klizanje nogu, analogno-digitalne instrumente, zvučno upozorenje da radi pokazivač smjera te bočni oslonac.
No, najvaµnije su zasigurno prednja i straµnja kočnica, a u oba se slučaja disk u kombinaciji s dvoklipnim čeljustima te čelično opletenim crijevima brine za pravodobno zaustavljanje. No, u angaµmanu su potpuna suprotnost. Prednja djeluje blago i mlako, počinje hvatati tek od druge polovice hoda ručice, dok straµnja reagira trenutačno i svaki agresivniji stisak poprati blokiranjem straµnjeg kotača.



Ostaje nam jo± prostor pod sjedalom. Logično je da će vozač sportskog skutera imati i sportsku, integralnu kacigu, pa se očekuje da stane u prostor njoj namijenjen. TGB ni u tome nije razočarao, ponudio je dubok i ±irok prostor u koji moµe većina integralnih kaciga.
Jet fighteru se ne moµe ozbiljnije prigovoriti, izuzmemo li skučenu i visoko podignutu podnicu, a komplimenata je zasluµio napretek. Kad bismo ga trebali najkraće opisati, vjerujemo da bi sintagma „udobni borac“ bila najprikladnija.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R125 KTM 690 Duke Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM Duke 125 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda VFR 1200 F MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Gilera Runner 50 SP Yamaha SR125 1997- Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)