2007-09-02 , Autor: Tero Kiira, Slike: Tero Kiira, Gold & Goose
Bookmark and Share

Triumph je jedan od najboljih ikad napravljenih motora upakirao u borben, odmetnički oblik. Prepoznatljiv, sličan i daytoni i većem speed tripleu, a ipak svjeµ, street triple 675 je prava bomba, sa suhom masom najmanjom u klasi



Povijest se svakako uplela u ovo. Vozimo se izvrsnom cestom od Trenta do Monteno Bondonea i uµivamo u pogledu na zelene talijanske Alpe. Na tim istim cestama Giacomo Agostini vozio je svoju prvu utrku u karijeri. Pregledni zavoji i dobra podloga i danas su tu, ali ne±to se ne uklapa u idilu.
Ispod nas poput avionskog motora reµi rasni trocilindra± obučen u oskudnu zelenu boju sličnu alpskom koloritu uz cestu. Stopama talijanske legende jurimo na novom engleskom odmetniku - triumphu street tripleu 675. Ne moµemo se ne sjetiti pitanja novinara Dalea Lomasa iz časopisa Performance bike na press-konferenciji u malezijskom Sepangu kad je predstavljena daytona 675. Na njegov upit kad će biti predstavljena “gola” verzija motocikla, Englezi su pomalo zbunjeno odgovorili: “Ne planiramo napraviti takav motocikl, nikad! ” Istina je ipak bila da su u to vrijeme testni vozači u ?panjolskoj već ispisivali prve primjedbe i prijedloge za pobolj±anje tog novog modela koji su upravo testirali.
Trocilindra±a se µurilo uključiti u veliko dru±tvo nakeda srednje klase, a dizajneri su vrhunsku tehnologiju, ponajprije motor, htjeli upakirati u ne±to borbeno, odmetničko. Na osnovnim daytoninim oblicima i uz puno paµnje posvećene nekim prepoznatljivim triumphovskim detaljima isklesali su zelenu figuru s dva okrugla prednja svjetla. Prepoznatljiv na prvi pogled, sličan i daytoni i većem speed tripleu, a ipak svjeµ, novi je model ispao prava bomba. Da je zaista bombastičan, potvrđuje i podatak o suhoj masi od samo 167 kg, ±to je najmanje u klasi.
Vrlo snaµan motor doslovno se poigrava s tom brojkom i vozačem, pa mislimo da je ovo jedan od najboljih motora ikad napravljenih. U osnovi isti kao i u daytoni, s ne±to izmijenjenim hodom ventila i trenutkom njihova otvaranja, dobio je vi±e momenta u srednjim okretajima, manje tro±i i zadovoljava ekolo±ke norme. No, vaµnije je to ±to je sa 108 KS i 69 Nm sposoban zadovoljiti i svakog vozača. Impresionira minimalno 55 Nm okretnog momenta od 3000 do 12.650 o/min! Tu se ne moµe govoriti o krivulji - to je naprosto konstanta.
Dok letimo zavojima, trocilindra± urla kao dobri stari ±estocilindra±i i priziva u sjećanje slike kawasakija Z 1300 i honde CBX 1000. Zvuk je izvrstan dok glatko ubrzavamo i igramo se odličnim mjenjačem - to dvoje savr±eno si pristaju. Divlji temperament i mala masa pokazuju se u svakom izlijetanju iz zavoja, a kad pretjerate s otvaranjem gasa, odmah uviđate da nedostaje amortizer upravljača. Zato treba pohvaliti dobro napravljen ±iroki upravljač koji omogućuje kontrolu prednjeg kraja.
Englez kroz zavoje prolazi glatko, čak i preglatko, a u dugim o±trim zavojima imate osjećaj da ćete vidjeti vlastita stop-svjetla. I Dunlopove gume sportmax qualifier dobro mu pristaju, ali kad smo se na street tripleu doista zaigrali, primijetili smo da nas, osim asfalta, neugodno privlače i talijanska polja uz njega. Ovjes pokazuje da nije toliko raspoloµen za jurnjavu kao reµeći trocilindra±, posebno prednja vilica sklona propadanju. Pode±enje tvrdoće “opruga i samo opruga” tad vam izgleda kao neopravdana ±tednja jer triple moµe vi±e - puno vi±e.



Zato je kočenje za očne jabučice gotovo bolno, a kad znate da vas zaustavljaju samo dva klipa po čeljusti sprijeda, dodatno respektirate engleski konstruktorski tim koji je ±tedio na masi. Ali, ne i na zaustavnom putu. Da ±to se kočenja tiče Englezi nemaju smisla za humor, pokazuju i opletena čelična kočna crijeva. S istom misli stajemo pred kafićem na vrhu brda i hvatamo malo vremena da proučimo moderne instrumente i mno±tvo elektronskih opcija prikaza, dok tijelo sabire osjećaje iz voµnje. Puno toga moµe se i±čitati iza zelenog pokrova prednjih svjetala - od pozicije brzine u mjenjaču, vremena provedenog na putu, trenutačne potro±nje, podesivog signala crvenog područja itd. Oni koji ga neće natjeravati i opijati se zvukom, mogu svakako prijeći na njeµni “peting” s njegovim elektronskim srcem.
Napokon smo se odvojili i sjeli u naslonjač na terasi. Poloµaj sjedenja nije ostavio tragove na nama - svi su se sloµili da je poloµaj sjedenja vrlo korektan. Ipak, kad adrenalin splasne, street triple mora se voziti po normalnim gradskim ulicama, ±to i njegovo ime sugerira. Prostrano sjedalo, dobar poloµaj nogu i suvozačko mjesto sigurno će ga učiniti zanimljivim i onima koji cijene praktičnost. Nabijena figura izgledala nam je sve vi±e poput gangsterskog odmetnika sa zelenim pokrovom svjetala umjesto na čelo navučenog oboda ±e±ira.
Naoruµati ga dodatno moµete ispu±nim sustavom arrow 3 u 1, koji motoru daje dodatnih ±est “konja”, a zvuk postaje jo± bolji. ?to na kraju reći? Mala masa, odličan motor, dobri geni i originalan pristup, a kako stvari stoje i povoljna cijena u Europi. Konkurencijo, čuvaj se, jer novi je igrač stigao u grad i nosi tri pi±tolja!





Suzuki GSF1200N/S 2001-2005
Suzuki GSF1200N/S 2001-2005

Suzuki GSF1200 Bandit

údaje

Obujam: 1157 cm3

Snaga: 100 k (73 KW) 8500 rpm

Okretni moment: 90,7 Nm @ 4500rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Straľnja kočnica: 240 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/60 - 17

Straľnja guma: 180/55 - 17

Obujam spremnika: 19 l

Duľina: 214 kg

Maksimalna brzina: 226 km/h

Suzuki
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R125 KTM 690 Duke Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM Duke 125 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda VFR 1200 F MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Gilera Runner 50 SP Yamaha SR125 1997- Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)