2008-05-21 , Autor: Ivan Mekinda, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Novom S 50 Vespa nastoji oživjeti duh prijašnjih modela još jednom uspješno spajajući naizgled nespojivo




Službene stranice modela S 50

Postoji li još netko tko nije čuo za Vespu? Vjerojatno ne, jer ime tog talijanskog proizvođača kojem možemo zahvaliti na izumu skutera s vremenom je postalo sinonimom za ovo danas iznimno popularno gradsko prometalo.
Uz to, Vespini modeli slove za jedne od najkvalitetnijih i s pravom se usudimo reći da predstavljaju ogledni primjer kakav bi skuter zaista trebao biti. O kvaliteti, ali i uspješnosti Vespinih modela najbolje govori njihova dugovječnost. Naime, Vespa čak i danas u vrijeme, kada tržište obiluje desecima različitih proizvođača iz svih dijelova svijeta, svojim modelima - bez prevelikih izmjena kao i proširivanja game uvođenjem novih modela - uspijeva osigurati dugi radni vijek.
Ipak, poslije poprilično poduljeg vremena mirovanja talijanska je legenda na tržište odlučila uvrstiti jedan potpuno nov model. Riječ je dakako o modelu oznake S koji je domaćoj publici predstavljen početkom ove godine. Iako čak i u svijetu skutera slovo S u nazivu modela često asocira na riječ sport, kod nove vespe stvar je potpuno drukčija. Spomenuto slovo prije bi se moglo odnositi na riječ sentiment jer S 50, baš kao i ostali modeli iz game, „puca“ upravo na emocije te budi nostalgiju i sjećanja na neka davno minula vremena. 



Jasno je to već na prvi pogled kada pažnju privlači svjetlo starinskog kvadratičnog oblika obrubljeno kromom što je nastalo po uzoru na kultne Vespine modele iz sedamdesetih godina - special i primaveru - koji su obilježili cijelu jednu generaciju i predstavljali svojevrsni način života pun slobode i mladenačkog bunta. A upravo je mladima Vespa S ponajprije i namijenjena. Kombinacija retro dizajna s pokojim modernim elementom naprosto oduševljava, a malena S-ica, neovisno iz kojeg je kuta promatrate, izgleda fantastično.
Tako umjerene i tekuće linije dizajna u kombinaciji s mnoštvom kromiranih elemenata od kojih se najviše ističu veliki, široko postavljeni retrovizori, ali i kromirani obrub prednje oplate osvajaju već na prvi pogled. No, o atraktivnosti S-ice najbolje govore mnogobrojni pogledi divljenja prolaznika na koje smo se pred kraj sedmodnevnog druženja s malenom vespom već jednostavno naviknuli što je zasigurno zasluga i vječno atraktivne crne boje testnog modela na kojoj se kromirani elementi, kojih je zaista mnogo, još više ističu.
Baš poput vrhunskim izgledom vespa S može se podičiti i zavidnom udobnošću. Pritom na umu dakako valja imati činjenicu da je ovdje riječ o skuteru malenog međuosovinskog razmaka i isto takvih dimenzija kotača (prednji 11, a stražnji 10 cola) koji u pravilu ne donose previše komfora. Unatoč tome, S je u vožnji miran i stabilan, a vibracije, poskakivanja i neugodni udarci - koje najbolje pamte vaši bubrezi - svedeni su na minimum, i to ponajprije zahvaljujući izvrsno odmjerenom ovjesu koji je izveden od jednostruke ruke s jednim amortizerom sprijeda te monoamortizera straga, ali istodobno i debelo podstavljenog i dobro profiliranog sjedala.



Kada već spominjemo sjedalo, pohvalimo prostor pod njim koji je dovoljno prostran da ondje smjestite jet-kacigu ili vrećicu iz manjeg šopinga, a pohvale idu i na račun dva manja pretinca za odlaganje sitnica smještena s unutarnje strane prednje oplate.
Povrh toga, omjer visina između podnice, sjedala i upravljača većini bi vozača trebao jamčiti dovoljno prostora u vožnji, a pritužbi s udaranjem koljena u rubove upravljača imat će samo oni koji mogu ozbiljno razmišljati o košarkaškoj karijeri.
Što se tiče preglednosti, valja reći da je, zahvaljujući ranije spomenutim velikim široko postavljenim retrovizorima, vrhunska što znači da ćete u vožnji   umjesto slike vlastitih ruku uvijek moći pratiti što se događa s prometom iza vas, a to nesumnjivo - omogućujući vam da na vrijeme reagirate - uvelike povećava sigurnost. Između retrovizora je, kao i inače, smještena instrumentna ploča koja ima dva pokazivača brzinomjera i količine goriva, a oba s elegantnom bijelom pozadinom. Ispod njih su signalne lampice između kojih je središnje postavljeni digitalni pokazivač vremena.
Sve u svemu, instrumentna ploča je pregledna i jednostavna, a zamjerku upućujemo samo nedovoljnom osvjetljenju sata koji je noću gotovo nečitljiv što je svakako nedostatak jer ćete vespu, zbog njezinog ponašanja u vožnji, poželjeti voziti u svako doba dana.
Isto tako, novi S pokreće dvotaktni zrakom hlađeni 50-kubikaš koji izvrsno pristaje mladenačkom duhu cijelog skutera, a prosječna potrošnja od tri litre na 100 km sasvim zadovoljava. Tipično za sve dvotaktaše agregat karakteriziraju brz start, dobar odaziv na ručicu gasa, ali i linearno razvijanje brzine sve do nažalost najviših zakonski ograničenih 45 km/h. Nažalost, jer bi taj motor bez blokade vespu mogao potjerati sve do 70 km/h što bi uvelike povećalo njezinu iskoristivost i vožnju učinilo ugodnijom, a riješilo bi i problem povremenog trubljenja nervoznih vozača koji na malene „prdilice“, kako ih oni nazivaju, uvijek gledaju s prezirom.
Srećom, od njih ćete, vozite li krivudavim gradskim uličicama, a S-ica vas pritom mami na vožnju zavojima, brzo pobjeći. Zahvaljujući profilu gume, ali i ovjesu vespa izuzetno lako „pada“ u nagibe pa treba pripaziti da se s naginjanjem ne pretjera. Za sigurno i brzo zaustavljanje brinu se disk promjera 200 mm sprijeda i straga bubanj promjera 110 mm, i to ponjaprije zahvaljujući prednjem disku koji se može fino dozirati.
Međutim, stražnji se bubanj nikako ne može dozirati, a koliko god povučete ručicu kočnice, čini vam se da se skuter nikada neće zaustaviti. Malena masa od svega 96 kilograma zaslužna je za lagano manevriranje u gradu što ćete ponajviše cijeniti pri „provlačenja“ između automobila na semaforu, a zasmetati bi vam mogli samo retrovizori čiji široki smještaj donekle ograničava i otežava probijanje.
Ipak, vespa S odličan je gradski skuter koji simpatije traži ponajprije među pripadnicama ljepšeg spola koje će oduševiti elegantne linije i lakoća vožnje. Dodamo li tome i izvrsno odmjerenu cijenu od 17.990 kuna, nema sumnje kako je pred vespom S svijetla budućnost. Uostalom, to je vespa, a kada kupujete vespu ne dobivate samo skuter, već simbol koji je zajedno s mnoštvom „zgodnih cura“ obilježio drugu polovicu 20. stoljeća.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Gilera GP800 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer BMW R 1200 R/Classic (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Yamaha XT660X Megelli sport 125 R Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha TDM850 1996- Honda CB600F Hornet 2007- Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda VFR 800 2003- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBR 250 R (2011.) Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Gilera Runner 50 SP