Motorevija
PRETRAGA
2009-10-02 , Autor: Roberto Ruiz i Ozren Buriša, Slike: Yamaha
Bookmark and Share

Novi majesty 400 se iz sna preobrazio u javu. Yamaha je svog „veličanstvenog“ i izvana i iznutra obnovila. Tako je postao još efektnijim i atraktivnijim, a istodobno je zadržao cjelovitost

U brzom ritmu vožnje sve djeluje precizno, pouzdano i pribrano
U brzom ritmu vožnje sve djeluje precizno, pouzdano i pribrano

Nakon uvođenja posebnih poticaja za kupnju skutera obujma do 400 ccm, ta je klasa u europskim mjerilima postala vrlo bitnom. Također, njezini budući vlasnici mogu računati na savršenu kombinaciju mogućnosti putovanja preko srednjih udaljenosti i učinkovitog kretanja gradom, mogu postići poštene najviše brzine na otvorenim cestama, ali i provlačiti se kroz očajno zakrčene gradske gužve.

Valja napomenuti da je majesty u tom sektoru pravi veteran te - zahvaljujući pet godina iskustva koje su postale referencom među „četristotkama“ – itekako dobro zna što traže njegovi korisnici. Pojavio se 2004. i, godinu dana kasnije, Yamaha ga je učinila još boljim. Drugim riječima, dala mu je drugi disk sprijeda što je rezultiralo znatno boljim kočnicama. Potom je do 2007. – kada se uz male estetske korekture pojavila i inačica s ABS-om – ostao nepromijenjenim. No, trenutačno je, premda mnogi nisu primijetili njegova poboljšanja, predstavljen vjerojatno ponajbolji majesty ikad. Naime, uz pomlađivanje imidža i najbolje usavršavanje dizajna, mnogo pažnje se – radi uklanjanja dosadašnjih problema s pomalo lijenim ubrzanjem – posvetilo cijelom sustavu prijenosa.

Dakle, započnimo s onim što se vidi na prvi pogled. Kao prvo, majesty je zahvaljujući osjetno agresivnijim te modernijim linijama podignut na višu razinu. Uz to, promijenjene su sve oplate, estetski je posve pomlađen sa svih strana, a redizajniran je i izgled prednjih te stražnjih svjetala.

Automobilska prostranost i instrumentna ploča na majestyju su standard
Automobilska prostranost i instrumentna ploča na majestyju su standard

Tako se odsad dvostruka prednja svjetla protežu u aerodinamičnim i valovitim formama uz malo veći otvor ispod vjetrobranskog stakla koji sprječava turbulenciju, ali dopušta ventilaciju zraka. Jednako vrijedan spomena je i redizajn stražnjih svjetala. Naime, napušten je tradicionalni izgled žarulja, a uvedene su izdržljive i modernije LED-diode koje su na raspolaganju u obliku slova „V“ te majestyju daju uistinu futurističku sliku stražnjeg kraja. Kompletni novi stajling odiše novim dahom života, a da se od dijelova – koji su dosad savršeno funkcionirali – ništa nije promijenilo. Stoga možemo reći da su sve promjene isključivo poboljšanja.

Povrh toga, instrumentna ploča, koju čine dva kruga s klasičnim iglama na pokazivaču brzine i brojaču okretaja te jedan središnji digitalni zaslon koji pokazuje sve ostalo, ostavljena je sasvim nepromijenjenom. Međutim, budući da su informacije kontrolne ploče gotovo savršeno precizne, to je nesumnjivo dobra vijest.

"Veličanstveni" je sada atraktivniji i efektiniji

Isto tako, nepromijenjen je ostao i prostor ispod sjedala koji, ruku na srce, nije ni trebao promjene. U njega bez problema možemo staviti dvije integralne kacige, a još uvijek ostaje prostora za još nešto. Dakle, usprkos istaknutoj središnjoj izbočini koja se nalazi između nogu i na kojoj je smješten pristup spremniku goriva, obujam prtljažnika za majesty neće biti nikakav problem.

Jedna od velikih novosti u opremi nalazi se u kočnicama koje su od T-maxa naslijedile novu pumpu te podesive ručice što je – budući da se mogu podesiti prema našem ukusu te potrebama – svakako dodalo novu razinu sigurnosti i udobnosti.

Međutim, Yamaha srećom vrijeme nije posvetila samo onom izvana, nego se usredotočila i na sve što se ne vidi, ali se zato primijeti. Bivši je majesty oduvijek patio od lijenosti pri kretanju i ubrzavanju, i to djelomice zbog konzervativnog variomata te očigledne velike mase skutera. Naime, Yamaha se njome pozabavila uvođenjem spektakularnog aluminijskog okvira koji dovodi do smanjenja ukupne mase. U slučaju ubrzanja, završni prijenos i mjenjač su pretrpjeli promjene, a ne moramo ni reći da se to osjeti od prvog dodavanja gasa. Uz to, poboljšan je omjer prijenosa u mjenjaču u području prve brzine tako da je primarni zupčanik optimalno spojen s remenom, a postignuta su ubrzanja snažnija od dosadašnjih. Poboljšanje se osjeti kod svakog starta, a posebno ondje gdje je bilo najpotrebnije – sa suvozačem. Sada nam ubrzanje od 0 do 50 km/h, ono najvažnije za kretanje po gradu, dopušta da budemo najbrži na svakom semaforu.

Prtljažni prostor nije trebalo prettjerano mijenjati jer je  i prije primao dvije integralne kacige
Prtljažni prostor nije trebalo pretjerano mijenjati jer je i prije primao dvije
integralne kacige

U brzom ritmu vožnje sve djeluje precizno, pouzdano i pribrano. Već spomenuti okvir od aluminija pruža nam potrebnu stabilnost te – dodamo li mu ovjes koji je toliko čvrst koliko i udoban – dobivamo komplet potreban za svaki tempo vožnje, i to posve neovisno o vozačevom stilu te vrsti ceste po kojoj se vozi. U skladu s majestyjevim standardom na raspolaganju će biti i inačica s ABS-om (od srpnja) te redizajnirani sustav kočenja koji sada teži 43 posto manje, a također – kada se aktivira antiblokirajući mehanizam – ublažava osjećaj.

Na kraju nešto i o cijeni. Raspoloživ u trima različitim bojama - bijeloj, crnoj i sivoj – majesty 400 već je dostupan na hrvatskom tržištu, i to za cijenu od 52.500 kuna. Dakle, preferirate li inačicu s ABS-om, morat ćete pričekati njezin skorašnji dolazak, te za nju izdvojiti nešto više – 56.500 kuna.





Yamaha majesty 400

Yamaha Majesty 400

údaje

Obujam: 395 cm3

Snaga: 34 k (25,4 KW) 7000 rpm

Okretni moment: 36 Nm @ 6000rpm

Prednja kočnica: 267 mm , , kočnih klipova

Stražnja kočnica: 267 mm , , kočnih klipova

Prednja guma: 120/80-14

Stražnja guma: 150/70-13

Obujam spremnika: 14 l

Dužina: 223 kg

Maksimalna brzina: 139 km/h

Yamaha
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Gilera Runner 50 SP Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)