Motorevija
PRETRAGA
2006-06-16 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Supermoto GY 200 street SM motocikl je vozače početnike ili oni koji ne žele variomat, a idealan je za kretanje po gradovima čije ceste obiluju neravninama



Supermoto je definitivno u modi ili, kako bi moderni klinci u svom urbanom žargonu, rekli - baš je cool! Tu činjenicu pjevaju već i ptice na grani, pijanac u birtiji, babe na placu, a kako nam se čini - i menadžment tvornice Zongshen, koja u matičnoj bazi u Kini zapošljava oko 18.000 ljudi. Dakle, nije trebalo biti posebno vidovit kako bi se shvatilo da je bolje imati dva proizvoda namjesto jednog, pa smo tako uz enduro od 200 ccm u toj klasi dobili i Zongshenov supermoto.
Dobro, to „supermoto“ ne treba shvatiti baš doslovce, no je li to što su Kinezi napravili išta drukčije od onog što prave njihovi japanski kolege? U suštini i nije, osim ako uzmemo u obzir da Japanci iza sebe imaju golemo iskustvo i ugled u gradnji motocikala, a Kinezi ga tek trebaju steći.

Dakle, što je napravio Zongshen? Uzeo je zrakom hlađeni jednocilindarski četverotaktni agregat obujma 197 ccm, koji razvija solidne performanse od 15 KS i isto toliko Nm, ugradio ga u čelični cjevasti okvir, dodao monoamortizer i vilicu upside-down te žbičane kotače i - evo ga, prvi Zongshenov supermoto je tu. Ciljani teren tog motocikla su urbane sredine kojima će se kretati vozači početnici ili oni koji ne žele prihvatiti variomat kao svoju dvokotačnu filozofiju.
Mat crna boja također je dobar pokazatelj da su Kinezi definitivno u tržišnoj igri. Za odabir oblika prednjeg blatobrana to se baš i ne bi moglo reći. Sasvim je nejasno što su takvim neestetskim oblikom željeli postići. No, dobro, valjda će metodom pokušaja i pogrešaka i u dizajnu uskoro također uznapredovati.

Da biste pogonski agregat pokrenuli, možete birati - elektro- ili nožni pokretač. Pritom, ako je hladnije, morate voditi računa o povlačenju poluge za hladni start, koja je kod rasplinjača na lijevoj strani motocikla.
Tipka elektropokretača - cak, mašina počinje raditi. Pritisak mekane spojke i tiho ubacivanje u prvu brzinu - krećemo u vožnju. Reakcije na komandu gasa uglađene su, možda malo pretrome, ali s obzirom na koncepciju motocikla, nije za zamjeriti. Brzine se mijenjaju precizno, s nešto više sile na polugu mjenjača, koja je - usput rečeno - dosta uvučena prema motoru. Teže prebacivanje možemo pripisati i činjenici da je testni motocikl prešao samo nekoliko stotina kilometara, pa bi se stanje sa svakim prijeđenim kilometrom trebalo poboljšavati.

Prednja disk-kočnica djeluje tupo i potreban je jači stisak da biste dobili maksimalni efekt zaustavljanja, a najbolje je paralelno koristiti i stražnji bubanj. Prema navodima proizvođača, street SM postiže najvišu brzinu od 125 km/h. Toliko kazaljka na analognim instrumentima i pokazuje, ali se najljepše osjećate između 80 i 90 km/h, što je optimum mogućnosti tog motocikla. Ovjes radi mekano i udobno, motocikl ne gubi na stabilnosti, a neravnine i rupe ne cesti ne remete vaš mir. Dakle, street SM bit će idealan za kretanje po većim gradovima čije ceste obiluju neravninama.



Nešto i o ergonomiji. Oslonci za noge su relativno visoko, točno ispod vas, sjedalo je usko i tvrdo, upravljač je izveden široko i omogućuje dobru kontrolu prednjeg kraja, a u pravim supermoto manirama na njegovim su krajevima i štitnici ruku u boji motocikla. Veliki zakretni kut upravljača pogodovat će početnicima u gradskoj vožnji jer će im omogućiti manevriranje i okretanje na uskom prostoru.

Zongshen street SM i nije neki potrošač goriva - samo nešto više od tri litre na 100 km, što ga svrstava u red štedljivijih u klasi. Kad smo već kod štednje, treba spomenuti i cijenu - 17.490 kuna. Za vozače početnike ili one koji žele vozilo solidnih mogućnosti za upotrebu u gradskom prometu - zaista poštena ponuda.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Aprilia shiver 750 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.