Autokreso
Autokreso
2006-06-16 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Supermoto GY 200 street SM motocikl je vozače početnike ili oni koji ne žele variomat, a idealan je za kretanje po gradovima čije ceste obiluju neravninama



Supermoto je definitivno u modi ili, kako bi moderni klinci u svom urbanom žargonu, rekli - baš je cool! Tu činjenicu pjevaju već i ptice na grani, pijanac u birtiji, babe na placu, a kako nam se čini - i menadžment tvornice Zongshen, koja u matičnoj bazi u Kini zapošljava oko 18.000 ljudi. Dakle, nije trebalo biti posebno vidovit kako bi se shvatilo da je bolje imati dva proizvoda namjesto jednog, pa smo tako uz enduro od 200 ccm u toj klasi dobili i Zongshenov supermoto.
Dobro, to „supermoto“ ne treba shvatiti baš doslovce, no je li to što su Kinezi napravili išta drukčije od onog što prave njihovi japanski kolege? U suštini i nije, osim ako uzmemo u obzir da Japanci iza sebe imaju golemo iskustvo i ugled u gradnji motocikala, a Kinezi ga tek trebaju steći.

Dakle, što je napravio Zongshen? Uzeo je zrakom hlađeni jednocilindarski četverotaktni agregat obujma 197 ccm, koji razvija solidne performanse od 15 KS i isto toliko Nm, ugradio ga u čelični cjevasti okvir, dodao monoamortizer i vilicu upside-down te žbičane kotače i - evo ga, prvi Zongshenov supermoto je tu. Ciljani teren tog motocikla su urbane sredine kojima će se kretati vozači početnici ili oni koji ne žele prihvatiti variomat kao svoju dvokotačnu filozofiju.
Mat crna boja također je dobar pokazatelj da su Kinezi definitivno u tržišnoj igri. Za odabir oblika prednjeg blatobrana to se baš i ne bi moglo reći. Sasvim je nejasno što su takvim neestetskim oblikom željeli postići. No, dobro, valjda će metodom pokušaja i pogrešaka i u dizajnu uskoro također uznapredovati.

Da biste pogonski agregat pokrenuli, možete birati - elektro- ili nožni pokretač. Pritom, ako je hladnije, morate voditi računa o povlačenju poluge za hladni start, koja je kod rasplinjača na lijevoj strani motocikla.
Tipka elektropokretača - cak, mašina počinje raditi. Pritisak mekane spojke i tiho ubacivanje u prvu brzinu - krećemo u vožnju. Reakcije na komandu gasa uglađene su, možda malo pretrome, ali s obzirom na koncepciju motocikla, nije za zamjeriti. Brzine se mijenjaju precizno, s nešto više sile na polugu mjenjača, koja je - usput rečeno - dosta uvučena prema motoru. Teže prebacivanje možemo pripisati i činjenici da je testni motocikl prešao samo nekoliko stotina kilometara, pa bi se stanje sa svakim prijeđenim kilometrom trebalo poboljšavati.

Prednja disk-kočnica djeluje tupo i potreban je jači stisak da biste dobili maksimalni efekt zaustavljanja, a najbolje je paralelno koristiti i stražnji bubanj. Prema navodima proizvođača, street SM postiže najvišu brzinu od 125 km/h. Toliko kazaljka na analognim instrumentima i pokazuje, ali se najljepše osjećate između 80 i 90 km/h, što je optimum mogućnosti tog motocikla. Ovjes radi mekano i udobno, motocikl ne gubi na stabilnosti, a neravnine i rupe ne cesti ne remete vaš mir. Dakle, street SM bit će idealan za kretanje po većim gradovima čije ceste obiluju neravninama.



Nešto i o ergonomiji. Oslonci za noge su relativno visoko, točno ispod vas, sjedalo je usko i tvrdo, upravljač je izveden široko i omogućuje dobru kontrolu prednjeg kraja, a u pravim supermoto manirama na njegovim su krajevima i štitnici ruku u boji motocikla. Veliki zakretni kut upravljača pogodovat će početnicima u gradskoj vožnji jer će im omogućiti manevriranje i okretanje na uskom prostoru.

Zongshen street SM i nije neki potrošač goriva - samo nešto više od tri litre na 100 km, što ga svrstava u red štedljivijih u klasi. Kad smo već kod štednje, treba spomenuti i cijenu - 17.490 kuna. Za vozače početnike ili one koji žele vozilo solidnih mogućnosti za upotrebu u gradskom prometu - zaista poštena ponuda.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha V-max Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Honda Crossrunner (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) BMW S 1000 RR Yamaha FJR 1300 AS Kawasaki KLR650 / R Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha YZF-R6 2008- KTM Duke 125 (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 750 (2011.) Aprilia RSV 4 R BMW K 1300 GT 2009 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Honda VFR 800 2003- Triumph Daytona 675 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Kawasaki W 800 (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- BMW R1200GS 2007 Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Honda VFR 1200 F Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.) Honda VTX 1800 Honda CB 1300 2008