Autokreso
Autokreso
Auto Katalog novema
2006-06-16 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Supermoto GY 200 street SM motocikl je vozače početnike ili oni koji ne žele variomat, a idealan je za kretanje po gradovima čije ceste obiluju neravninama



Supermoto je definitivno u modi ili, kako bi moderni klinci u svom urbanom žargonu, rekli - baš je cool! Tu činjenicu pjevaju već i ptice na grani, pijanac u birtiji, babe na placu, a kako nam se čini - i menadžment tvornice Zongshen, koja u matičnoj bazi u Kini zapošljava oko 18.000 ljudi. Dakle, nije trebalo biti posebno vidovit kako bi se shvatilo da je bolje imati dva proizvoda namjesto jednog, pa smo tako uz enduro od 200 ccm u toj klasi dobili i Zongshenov supermoto.
Dobro, to „supermoto“ ne treba shvatiti baš doslovce, no je li to što su Kinezi napravili išta drukčije od onog što prave njihovi japanski kolege? U suštini i nije, osim ako uzmemo u obzir da Japanci iza sebe imaju golemo iskustvo i ugled u gradnji motocikala, a Kinezi ga tek trebaju steći.

Dakle, što je napravio Zongshen? Uzeo je zrakom hlađeni jednocilindarski četverotaktni agregat obujma 197 ccm, koji razvija solidne performanse od 15 KS i isto toliko Nm, ugradio ga u čelični cjevasti okvir, dodao monoamortizer i vilicu upside-down te žbičane kotače i - evo ga, prvi Zongshenov supermoto je tu. Ciljani teren tog motocikla su urbane sredine kojima će se kretati vozači početnici ili oni koji ne žele prihvatiti variomat kao svoju dvokotačnu filozofiju.
Mat crna boja također je dobar pokazatelj da su Kinezi definitivno u tržišnoj igri. Za odabir oblika prednjeg blatobrana to se baš i ne bi moglo reći. Sasvim je nejasno što su takvim neestetskim oblikom željeli postići. No, dobro, valjda će metodom pokušaja i pogrešaka i u dizajnu uskoro također uznapredovati.

Da biste pogonski agregat pokrenuli, možete birati - elektro- ili nožni pokretač. Pritom, ako je hladnije, morate voditi računa o povlačenju poluge za hladni start, koja je kod rasplinjača na lijevoj strani motocikla.
Tipka elektropokretača - cak, mašina počinje raditi. Pritisak mekane spojke i tiho ubacivanje u prvu brzinu - krećemo u vožnju. Reakcije na komandu gasa uglađene su, možda malo pretrome, ali s obzirom na koncepciju motocikla, nije za zamjeriti. Brzine se mijenjaju precizno, s nešto više sile na polugu mjenjača, koja je - usput rečeno - dosta uvučena prema motoru. Teže prebacivanje možemo pripisati i činjenici da je testni motocikl prešao samo nekoliko stotina kilometara, pa bi se stanje sa svakim prijeđenim kilometrom trebalo poboljšavati.

Prednja disk-kočnica djeluje tupo i potreban je jači stisak da biste dobili maksimalni efekt zaustavljanja, a najbolje je paralelno koristiti i stražnji bubanj. Prema navodima proizvođača, street SM postiže najvišu brzinu od 125 km/h. Toliko kazaljka na analognim instrumentima i pokazuje, ali se najljepše osjećate između 80 i 90 km/h, što je optimum mogućnosti tog motocikla. Ovjes radi mekano i udobno, motocikl ne gubi na stabilnosti, a neravnine i rupe ne cesti ne remete vaš mir. Dakle, street SM bit će idealan za kretanje po većim gradovima čije ceste obiluju neravninama.



Nešto i o ergonomiji. Oslonci za noge su relativno visoko, točno ispod vas, sjedalo je usko i tvrdo, upravljač je izveden široko i omogućuje dobru kontrolu prednjeg kraja, a u pravim supermoto manirama na njegovim su krajevima i štitnici ruku u boji motocikla. Veliki zakretni kut upravljača pogodovat će početnicima u gradskoj vožnji jer će im omogućiti manevriranje i okretanje na uskom prostoru.

Zongshen street SM i nije neki potrošač goriva - samo nešto više od tri litre na 100 km, što ga svrstava u red štedljivijih u klasi. Kad smo već kod štednje, treba spomenuti i cijenu - 17.490 kuna. Za vozače početnike ili one koji žele vozilo solidnih mogućnosti za upotrebu u gradskom prometu - zaista poštena ponuda.





Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar Prijava >

xREKLAMA
Get Adobe Flash player
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Kawasaki ER-6n/f Yamaha V-max Yamaha XJ6 2009 Yamaha XT 660 Z Ténéré Honda CB 1000 R BMW R 1200 GS (2010) Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Yamaha XT660R Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Yamaha T-max 500 Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- Aprilia RS 125 Megelli sport 125 R BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Honda VT 750 C shadow Ducati Diavel (2011.) Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Aprilia Tuono V4 R (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha FZ1 Fazer Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda CBF 600 N Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki ZX-10R (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Suzuki DL650 V-Strom Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Ducati 1198 SP (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Honda VTX 1800 Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Aprilia NA 850 Mana 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha TDM850 1996- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Honda CBF 600 S MV Agusta F3 675 (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda CBF125 Hyosung GT 250 R Kawasaki VN 900 Classic Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha XT660X Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CBR 250 R (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha SR125 1997- BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) KTM 690 Duke Husqvarna SM 450R (SM510R) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Ural 750 (2003) Aprilia RS 50 Triumph Speed Triple (2011.) Honda CB 1300 2008 Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Honda CBR 125 R Triumph Tiger 800 XC (2011.) Harley-Davidson XR 1200 2008 Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Moto Guzzi V7 Racer (2011.) Triumph Daytona 675 Yamaha XJ6 (2010.)