Motorevija
PRETRAGA
2006-09-13 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Vanda Kljajo
Bookmark and Share

Osim mlađe klijentele, kojoj je namijenjen, ZS 250 GS zadovoljit će i nezahtjevne iskusnije vozače. Napravljen je u manirama gran sporta, s odličnim kočnicama i solidnom mehanikom, a najveći su mu nedostatak serijski ugrađene gume



Motocikli su dečkima uvijek bili dio odrastanja. Najprije ih dugo gledate, onda uhvatite priliku pa vam netko od starijih dopusti da sjednete na njegovu „pilu“. Dalje od toga teško se dolazi. Tek ste postali punoljetni, prihodi još ovise o tatinoj dobroj volji, a povremeni poslići poslužili bi za gorivo, ali ne i za kupnju motocikla. Takvu želju svi smo osjetili i pokušali utažiti. Jedan je od dobrih načina za to i motocikl koji smo za vas testirali - zongshen sport street ZS 250 GS. Motocikl koji po tko zna koji put potvrđuje da Kinezi definitivno hvataju priključak za brzi vlak prema vrhu moto scene.

Iako tehnički nisu dorasli japanskoj industriji, imaju svoje oružje - marljivi su, nedostatke brzo otklanjaju i nisu skupi. Idealno za svačiji početak. ZS 250 GS, kako mu i slova u imenu govore, motocikl je napravljen u manirama gran sporta, a svaki detalj podređen je vizualnom dojmu ili praktičnoj uporabi, upravo zbog ciljane klijentele koja će ga koristiti u svakodnevnom životu.
Agresivna pojava i fluidne linije oplata i stražnjeg kraja naglašene su odabirom dviju boja završnog mat laka. Od aerodinamično oblikovanog prednjeg kraja pa preko velikog spremnika goriva do donje oplate motora - primjetna je briga za detalje. Vozački je položaj ugodan, sportsko-turistički osmišljen i idealan za grad. Vozač sjedi na širokom i udobnom sjedalu blago pognut prema naprijed i oslonjen na dobro postavljen i ugodno otvoren upravljač. Položaj ne umara, unatoč laganom opterećenju ručnih zglobova, a dobar je i položaj oslonaca nogu. Preklopivi su kao i oslonci za suvozača, te kvalitetno izvedeni, što će obradovati početnike, koji će - stječući iskustvo - upoznati i pad kao sastavni dio motociklizma.

Instrumentna ploča je raskošna, s centralno postavljenim okretomjerom, brzinomjerom i pokazivačem količine goriva te signalnim lampicama. Više nego dovoljno podataka za ugodnu vožnju, koju omogućuju i meke komande na upravljaču. Jedino su retrovizori neučinkoviti. Lijepi su i moderni, ali vozaču ne govore previše o tome što se događa iza njega. Od detalja koji plijene pažnju svakako treba naglasiti velik i dobro postavljen ispušni top te trokrake kotače. Mehanika ispod oplata stvorena je po poznatom kineskom receptu. Jednostavna je, ne pretjerano napredna, ali je vrlo pouzdana, a održavanje nije zahtjevno.
Osnova svega je jednocilindarski zrakom hlađeni motor obujma 230 ccm i snage 22 KS pri 7500 o/min. Elektropokretačem ga je jednostavno prizvati u život, a kad je hladan, treba mu pomoći ručnim čokom ispod instrumenata. Agregat vuče linearno od niskih okretaja, elastičan je i ne traži prečestu upotrebu polugice mjenjača. Nije pretjerano živahan, niti sklon vrtnji, ali se zato najbolje osjeća u srednjim režimima okretaja, oko 5500, gdje je sasvim dovoljno snažan da pokreće vozača i 166 kg težak motocikl. Tjeranjem u visoke okretaje postaje ugodno bučan zahvaljujući dimenzijama ispuha, a potrošnja mu je vrlo prihvatljiva - oko 2,5 litara na 100 km.



Spojka je mekana, kratkog hoda i ugodna za korištenje, za razliku od malo prevelikog hoda mjenjača, posebno na dolje. To malo usporava prebacivanje brzina u žustrijoj vožnji, pa predlažemo podešavanje polugice mjenjača prema konkretnom vozaču. Okvir se u vožnji pokazao krutim i sposobnim i za veća opterećenja, kao i ovjes sastavljen od vilice upside-down dugog hoda sprijeda i monoamortizera spregnutog s čeličnom vilicom straga. U vožnji nema uvijanja niti bilo kakvog drugog nepotrebnog gibanja motocikla, pa ga se vrlo lako vozi sve do najviše brzine od 138 km/h. Promjena smjera i davanje nagiba nisu nikakav napor, pa vozač ima dojam da je masa i manja od deklarirane. Tome pridonose i uska silueta i oblik spremnika, koji omogućuju dobar položaj koljena i oslonac vozača. Ovjes je dobro podešen - ugodan u svakodnevnoj vožnji, dovoljno tvrd i usuglašen i za oštriju.
Posebno moramo pohvaliti kočnice. One na ovom zongshenu rade više nego dobro. Dva diska sprijeda i disk straga reagiraju u trenu, osjećaj na polugicama je jasan, a doziranje je lako. Ukupna kočna sila koju su u stanju proizvesti definitivno je veća od potrebne za zaustavljanja ovog motocikla. Sport street je dokazao da nije samo izgledom sportski nastrojen, nego su i elementi mehanike prilagođeni njegovom privlačnom tijelu.



Iskoristivost motocikla smanjuju možda malo tromiji motor i naročito gume. Čini nam se da bi serijska ugradnja trebala biti kvalitetnija i adekvatnija. Zadovoljavaju u prosječnoj vožnji, ali je šteta motocikl na kojemu se vide neki nedostaci vezani za porijeklo, ali na kojemu se definitivno očituje i potencijal, ograničavati lošim izborom guma. Na sport street 250 GS svatko se može naviknuti, a osim mlađe klijentele, kojoj je namijenjen, mogao bi zadovoljiti i nezahtjevne iskusnije vozače.
Cijena ovog modela u Hrvatskoj je 24.490 kuna, što je cjenovni vrh tog kineskog proizvođača i ne bismo je nazvali niskom, nego poštenom, jer ugrađena solidna mehanika ipak košta.





RSD KR V5 Tracker

RSD KR V5 Tracker

údaje

Obujam: 989 cm3

Snaga: 200 k (162 KW) 13500 rpm

Okretni moment: 150 Nm @ 10000rpm

Prednja kočnica: 330 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 292 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 130/60R23

Stražnja guma: 260/35VR21

Obujam spremnika: 15 l

Dužina: 137 kg

Maksimalna brzina: 320 km/h

kozmetika za motocikle
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha FZ1 Fazer Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Yamaha XT660X Yamaha YZF-R125 Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Yamaha FJR 1300 AS Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Megelli sport 125 R Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- BMW K 1300 GT 2009 Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. KTM Duke 125 (2011.) Gilera Runner 50 SP Aprilia RSV 4 R Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda VFR 1200 F Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki KLR650 / R Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) BMW R1200GS 2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBF 600 S Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.)