2010-10-17 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: jkuenstle.de, Rossen „Rocky“ Gargolov
Bookmark and Share

Isti scenarij, ista radnja, isti cilj! Dvadeset motocikala u pet različitih kategorija pod jednakim se uvjetima bori za prestižnu titulu kralja Alpa. No, put do te titule je mukotrpan, jer – najprije treba proći skupinu

Alpenmasters 2010.

Tamnozelene crnogorične šume i svijetlosivi planinski masivi Dolomita u svakom trenutku nude spektakularan ambijent jezovite tišine. Tišine nalik onoj na ovogodišnjem hrvatskom tržištu motocikala. No dobro, ne baš takve tišine, jer s vremena na vrijeme zagrobni muk prekine prodoran vrisak četverocilindarskog sportaša, podmukli V2 nekog maksi endura ili pak pucanje i udaranje boxer agregata.

Na dolomitskim alpskim cestama i prijevojima iznad 2000 metara nadmorske visine vozi se uistinu sve, i to bez obzira na dob, klasnu pripadnost, religiju ili naciju.
Upravo ta raznolikost potaknula je ideju o najvećem i najbrojnijem europskom cestovnom testu - Mastertestu u Alpama.

Dvadeset motocikala podijeljeno u pet različitih kategorija ravnopravno se po jednakim kriterijima bori za pobjedu u svojoj klasi, te kasnije kroz finale i sučeljavanje s prošlogodišnjim pobjednikom, za titulu kralja Alpa.

Kriteriji su sasvim podređeni uvjetima koji ondje vladaju. Tako se primjerice boduje elastičnost motora na 2000 metara nadmorske visine, kočenje pri vožnji nizbrdo, smještaj i vezanje prtljage, rukovanje pod opterećenjem i razne druge kategorije koje nismo „dotaknuli“ u okvirima običnog testa.
U pet godina održavanja tog testa po dvije titule ponijeli su Suzukijev V-strom 650 te BMW-ov R 1200 R, dok je prošle godine slavila Honda s modelom CB 1300 S.

Pregled pobjednika tijekom 5 godina Alpenmastersa

Ipak, šesta godina održavanja tog testa po mnogo čemu je posebna. Naime, prvi put Motorevija sudjeluje s dva testna vozača (od 2007. redoviti sudionik tog testa s vozačem u finalu). Uz to, prvi put su svi motocikli u klasi enduro/funbike novi modeli (kategorija koja u većini Europe pobuđuje najveće zanimanje čitatelja), te nas je prvi put kroz najveći dio testa pratila neumorna kiša.

Potonje nas dakako nije uspjelo omesti da uživamo u masivnom društvu koje su nam pripremile naše kolege iz bratske redakcije, njemačkog Motorrada. Velika je privilegija isprobati to odabrano društvo, i to na jednom mjestu. Privilegija koja je u doba kada hrvatsko tržište motocikala proživljava teško razdoblje, izuzetno cijenjena i sigurni smo da predstavlja san svakog zaljubljenika u motocikle.
Upravo tu, između dolina i planina, otkrit će se i prava istina – tko koliko vrijedi. Jedan je njemački književnik prije dvjesto godina rekao – „Patuljci ostaju patuljci, pa makar sjedili i na alpskim vrhovima.“ No, budući da se motocikl koji „sjedi“ na vrhu planine s punim pravom naziva kraljem Alpa, to za naš test ne vrijedi.

1/7 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/7

Motorevija vam preporu�a!

Ovdje može biti i vaš oglas! Više informacija o uvjetima oglašavanja potražite na:
marketing@motorpresse.hr ili dpuljek@motorpresse.hr





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia RS 125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 KTM Duke 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia RSV 4 R Gilera Nexus 300 i.e. Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Gilera Runner 50 SP Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.)