Motorevija
PRETRAGA
2021-02-08 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Arturo Rivas
Bookmark and Share

Može li umjerenija i opuštenija Multistrada 950 S iznenaditi snažnog atletu kao što je S 1000 XR? Kao i uvijek, presudile su - nijanse



Iako je kvaliteta ceste neupitna, Grossglockner ipak nije trkalište. Tu činjenicu nikako ne treba smetnuti s uma, osobito jer visoka alpska cesta voli 'ponijeti' vozača u svakome zavoju. Kada se sjurite nizbrdo, neodoljivo podsjeća na bob-stazu, a nagibi koji se mogu ostvariti su fascinantni. Poglavito vozite li pobjednika 'testa 1000 bodova' - BMW S 1000 XR - a u cijeloj toj priči ništa sporija nije ni Ducatijeva Multistrada 950 S koja se ovdje pojavljuje kao Alpenmasters-joker. Već od prvih metara svima je jasno da je riječ o dva izrazito brza crossovera, koji ni na 2000 metara nadmorske visine ne posustaju u svojoj žustrini i okretnosti.

BMW S 1000 XR je za ovu sezonu temeljito modificiran, pri čemu je preuzeo pogonski agregat iz aktualnog S 1000 RR-a - ali bez varijabilnog razvoda. Naglašeno sportska motorizacija pravi je rasadnik snage, što je u vožnji, naravno, odmah primjetno. Nominalno na papiru stoji vrijednost od 165 KS, no naša mjerenja pokazuju da su Bavarci u službenim navodima ponovno bili suzdržani. Naime, naša mjerenja bilježe čak 171 KS! Iz priloženog bi se moglo zaključiti da će u ovoj usporedbi Multistrada 950 S biti debelo podmotorizirana, no kao mnogo puta dosad - život kroji neobične priče.

 

Naime, kod Multice je situacija suprotna BMW-ovoj - na putu od Italije do Austrije su od deklariranih 113 putem valjda odlutala četiri 'cavalija'. No za suživot u Alpama dostatno je i 109 KS, pod uvjetom da su idealno raspoređeni. Multistrada 950 S je vrlo dobro izbalansiran motocikl čije su kvalitete neupitne. Naša tablica to uostalom i potvrđuje, jer je BMW odnio pobjedu samo u poglavlju pogonskog agregata (svega dva boda više), dok se u svim ostalim kategorijama Multica pokazala jednako dobrom ili uspješnijom. I s dužim završnim prijenosom no prije, XR je u poglavlju međuubrzanja i dalje prava sila, no budući da voli visoke okretaje, BMW se rastrošnije ophodi i s gorivom. Multistrada 950 S zbog toga ostvaruje prednost u dosegu od čak 50 km, što u Alpama nije zanemarivo.

Nije zanemarivo ni što je XR za 2020. prošao kuru mršavljenja. Između ostaloga, značajno su olakšani stražnja vilica i okvir pa XR na vagi pokazuje čak 12 kg manje od prethodnika. Manje kilograma (ukupno 234 kg) donosi prednosti u agilnosti i upravljivosti, posebice kada u drugom kraju ringa stoji teškaš koji mjeri 10 kg više (244 kg).



No suhoparne brojke nikada nisu bile pravi pokazatelj zbilje, stoga hvatamo zalet s Fuscherl Torla. Vitka i kratka Multistrada osvaja ugodnom ergonomijom, dok kod XR-a odmah do izražaja dolazi sedlasta kontura sjedala koja ne ostavlja mnogo prostora za bilo kakvo namještanje. Različitosti u ergonomiji vrlo se brzo u vožnji pretvaraju u prednosti i nedostatke. Oštar kut svijanja koljena i veća opterećenost na prednji dio jasno aludiraju na sportski duh XR-a, dok ugodan kut svijanja koljena i otvoren upravljač na Multistradi kreiraju opuštenu, putnu atmosferu. Oba motocikla ciljaju na svoju specifičnu publiku, sve je dakle stvar prioriteta i ukusa, no isto tako oba motocikla vozaču nude vrhunski ovjes i ciklistiku.

Za razliku od standardne izvedbe Multistrade, ona s oznakom S se izuzetno dobro nosi s neravninama. Njezin poluaktivni ovjes reagira čisto i meko prilikom prelaska svake neravnine, dok BMW-ov (također poluaktivni) ipak djeluje nešto tvrđe, ali nipošto lošije. Mogućnosti podešavanja su neiscrpne, no esencija se zapravo svodi na razliku podešenja u solo-uporabi i s opterećenjem (suputnik, prtljaga). Zaključak glede podešavanja - BMW-ov meni je intuitivniji i logičniji, te se u kraćem vremenu i s manje pripreme dolazi do željenog podešenja.



Intuitivnost je birana riječ i kada je u pitanju BMW-ov infotainment. Naime, TFT-ekran i prigodno opsluživanje su na S 1000 XR-u nedvojbeno mjerilo u svijetu vozila na dva kotača. Kod Multistrade 950 S pak postoji problem 'poplave informacija' na izuzetno skučenom prostoru, što ne znači da se problem tijekom određenog vremena ne može prevladati.

Da, s vremenom se čovjek na sve navikne, pa tako i na posve različite karaktere ovih dvaju motocikala. Ni jedan od njih nema evidentnih prednosti u odnosu na drugi, kao cjeline djeluju vrlo ujednačeno i smisleno. Dvoboj će odlučiti nijanse, baš kako je to uostalom bilo bezbroj puta dosad na Alpenmastersu. XR nudi brutalnu snagu koju savršeno dozira iznimno efikasna elektronika, dok Multistrada osvaja ujednačenim i upotrebljivim potiskom te opuštenom ergonomijom. Ovo potonje se na zavojitim dionicama Grossglocknera pokazalo važnijim i korisnijim, te prije svega - iskoristivijim.

 
Multistrada 950 S pojačava vaše vozačke mogućnosti, i to evidentno. Samo zbog toga zaslužuje pobjedu nad favoriziranim BMW S 1000 XR-om koji se ipak nameće kao motocikl za iskusnije i srčanije vozače.





Ducati Multistrada 1200 S (2010.)
Ducati Multistrada 1200 S (2010.)

Ducati Multistrada 1200 S

�daje

Obujam: 1198 cm3

Snaga: 148 k (108,8 KW) 9250 rpm

Okretni moment: 119 Nm @ 7500rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Stražnja kočnica: 245 mm , , 2 koďż˝nih klipova prihvat koďż˝ne ďż˝eljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 190/55 ZR 17

Obujam spremnika: 20 l

Dužina: 192 kg

Maksimalna brzina: 250 km/h

Ducati
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Yamaha XT660X Gilera Runner 50 SP KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R BMW K 1300 GT 2009 Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha FJR1300 Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Aprilia shiver 750 BMW R1200GS 2007 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda XL650V Transalp Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.