2011-01-20 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Milagro
Bookmark and Share

Dorsoduro 1200 označava početak jedne sasvim nove ere za Apriliju. Moćni funbike atraktivnog izgleda opremljen je „krdom konja“, kontrolom trakcije te ABS-om. Napokon je stiglo vrijeme za naš prvi kontakt!

 Motogalerija Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.)
Novi Aprilijin funbike puca od snage

Opa, kakvo klizalište! Ceste u okolici Jereza nalikuju onima u unutrašnjosti Istre. Asfalt je ispoliran do posljednjeg sjaja pa svaki nagib zahtijeva istančan vozačev osjećaj prepoznavanja graničnog područja. Dakle, oprezno odmjeravanje gasa kombinirano s ne odviše prevelikim kutom naginjanja motocikla.

I kao da sve to nije dovoljno, pa foto ekipa Gigija Soldana, poznata i kao Milagro, svakog od nas još dodatno požuruje ne bi li stigli izvesti fotografiranje na svim planiranim lokacijama.
Nakon sat i pol torture koja je više sličila „hodanju po jajima“ nego vožnji, fotografiranje je zaključeno. Svi motocikli su čitavi, pa nastavljamo vožnju. Ovaj put pravu vožnju, po malo boljim cestama s osjetno više gripa.

I upravo tu možemo započeti priču o apriliji dorsoduru 1200. Laka na upravljanju, precizna u navođenju, munjevita u izmjenama pravca! Iako izgledom posve nalikuje „mlađem“ bratu, 1200-tka ustvari gotovo da i nema ništa zajedničko s njime. No dobro, ne baš ništa jer su kombinacija alu-čeličnog okvira, kotači i stražnja vilica komponente koje oba modela ravnopravno dijele.
Motor je pak potpuno nova konstrukcija, te iako je obujmom gotovo dvostruko snažniji, u dimenzijama ne odudara od onoga sa 750 ccm. Uz to, hod motora je izuzetno mali. Klipovi promjera 106 mm kreću se u rasponu od 67,8 mm što daje naslutiti da je optimalan rad motora sklon višim režimima.

Pogrešno! Dorsoduro 1200 pokazuje potencijal već od 2500 o/min, gura kroz cijelo područje vrlo ujednačeno i snažno, i to sve do 6500 o/min. No, od te granice počinje izvlačiti dodatne rezerve snage, te na 7200 o/min vozaču pruža najviši okretni moment od 115 Nm. Sve to se dakako odvija bez zastajkivanja ili zatrzavanja. Novi V2 je uglađen i fin, a ipak dovoljno snažan i moćan. U prilog demonstracije sile tog motora govori podatak da je iznad 3500 o/min u cijelom radnom području dostupno više od 90 Nm okretnog momenta!

 Motogalerija Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.)

To se zove sila! A sila je, između ostalog, ta koja odlučuje je li neki motocikl zabavan ili nije. Uzme li se tako u obzir lakoća kojom je veliki dorsoduro sprintao u četvrtoj brzini od zavoja do zavoja na cestama u blizini Seville, tvornički navodi o snazi i okretnom momentu vrlo su blizu istini.
No, veliki Aprilijin funbike može i drukčije. Agresivno, naravno kada je to potrebno. Snage u gornjim režimima okretaja ne nedostaje, jer ipak je 130 KS respektabilan arsenal. Isto tako, ukaže li se potreba, snaga se može i umanjiti. U modu rain mapa paljenja je podešena tako da agregat isporučuje ravno 100 KS, s osjetnim odmakom na reakciju dodavanja gasa.

Preostala dva moda - touring i sport - su podešenja s najvećom snagom i momentom, a potonji je naravno najizravniji odgovor na komandu gasa.
Prednosti touringa su iznimno uglađene reakcije pod opterećenjem te meko i svileno primanje gasa. Nažalost, moramo biti iskreni pa reći da sustav ride-by-wire u cjelini može podnijeti još neko dodatno precizno „brušenje“.

  Motogalerija Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.)  Motogalerija Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.)   Motogalerija Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) 

Međutim, kod okvira i ovjesa to nije slučaj. Dok smo manjem dorsoduru zamjerali poskakivanje stražnjeg amortizera te nedovoljno osjećajan povrat, na velikom nemamo što prigovoriti.
Naime, ovjes i okvir se izvrsno nose sa snagom agregata. Agregat je u okvir pozicioniran mrvicu više i bliže prednjem kotaču nego što je to na 750-ici. Još jedna razlika između dorsodura 750 i 1200 je stražnji dio okvira koji je na posljednjem izrađen od aluminija, dok je na manjem to bio čelik. Također, daljnja ušteda mase pronađena je u ispušnom sustavu. Na 1200-tki su dva ispušna topa lakša za dva kilograma od jednog masivnog na 750-ici.

Ne, nećemo reći da je veliki dorsoduro „mali zvrk“ kada je upravljivost u pitanju, ali ćemo spomenuti da je lakoća upravljanja iznimno jednostavna i zabavna. Toliko je laka da nismo mogli vjerovati da je straga guma širine 180.
Nadalje, masivna prednja vilica upside-down podesiva je u svim parametrima, a na najmanje neravnine reagira izuzetno osjećajno. Na veće neravnine i hupsere, povrat vilice je neznatno grublji no što bismo željeli. Stražnji amortizer pak oduševljava komforom te velikim mogućnostima podešavanja.

1/4 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/4




2011-01-21 13:20:20

Da, ima nešto u tome što kažeš, no ovdje se redi o obrnutom efektu, downsize dorsoduro predstavljen je prvi obujma 750 ccm, sada se hoće ugoditi onima kojima je on bio "slab"

2011-01-21 12:55:27

Zanimljiv motor, možda malo previše svega. Kubika, troškova, možda neprimjeren vremenu? Kako za koga, naravno. Ipak, mislim da za zabavu ne treba 1200 ccm. Kada će i kod motocikala nastupiti downsize trend? Ovakvi me motori podsjećaju na Ameriku. A i oni nisu više što su nekada bili....

Aprilia Dorsoduro 1200

údaje

Obujam: 1197 cm3

Snaga: 130 k (96 KW) 8700 rpm

Okretni moment: 115 Nm @ 7500rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 240 mm , , 1 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 15 l

Dužina: 209 kg

Maksimalna brzina: 232 km/h

APRILIA
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia RS 125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 KTM Duke 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia RSV 4 R Gilera Nexus 300 i.e. Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Gilera Runner 50 SP Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.)