2020-02-21 , Autor: Rene Correra / Motorrad, Slike: BMW
Bookmark and Share

BMW je konceptu malog R-a pristupio rigoroznije, ekstremnije, osobnije...

 

Sjećate li se prethodnika, F 800 R-a? Sada kada smo ga spomenuli, sigurno ste ga 'izvadili iz ladice', no teško da ste ga sve ove godine doista primjećivali na cesti. Ne, nije to bio loš motocikl, čak naprotiv! U cijeloj priči nije pomogao niti ekstremni Chris Pfeiffer, koji je F 800 R koristio kao svoj stunt-motocikl. Rekli bismo da je ovom BMW-u nedostajalo karaktera i prepoznatljivosti. Jer, objektivno se radilo o vrsnom nakedu solidne upravljivosti, no subjektivno je bio – “nit' smrdi, nit' miriše”. Kao recimo Škoro u političkom smislu. Ne moramo stoga posebno napominjati kako sve to na kraju završava. Ipak, biti ćemo korektni pa zaključiti – BMW-ova 'poruka' nije stigla do potencijalnog 'biračkog tijela', barem ne u opsegu u kojem su Bavarci računali.

Kratak stražnji dio, masivan spremnik goriva – BMW-ov roadster djeluje agresivnije

Stoga se BMW nakon pet godina odlučio na radikalni zaokret te je konceptu malog R-a pristupio rigoroznije, ekstremnije, osobnije... F 900 R je u odnosu na prethodnika bitnije zaoštren, skraćen i 'LED-iziran'. Nadalje, spremnik goriva je novooblikovan (i ponovno je pravi spremnik goriva a ne plastični pokrov), raspored mase je malo promijenjen (više je ima na prednjem dijelu motocikla)... Dakle, sve upućuje da je BMW htio F 900 R-u podariti znatno više dinamike no što je prije bio slučaj.


Karakteristično dnevno LED-svjetlo zanimljiva 'potpisa'. 'Svjetlo za zavoje' je opcija

Isto tako, paralelni twin je prošao kroz prijeko potrebni update. Naime, prije desetak godina je 90 KS u svijetu konkurenata poput Kawasakija ER-6n ili Suzukija Gladiusa 650 bila 'puna šaka brade'. Danas su pak na sceni Yamaha MT-09, Kawasaki Z900 i KTM Duke 790 s kojima F 800 R ne bi izdržao 'jednu rundu'. Stoga je uz obujam porasla i snaga, na konkurentnih 105 KS.



Prvo stapanje s motociklom otkriva znatno aktivniju ergonomiju no na prethodniku. Oslonci za noge podignuti su za 15 mm te pomaknuti unazad za pet milimetara, tako da se vozač do upravljača mora 'rastegnuti' za dodatnih 25 mm. Pojam 'opreme' je na ovom modelu realativan, paketi opreme su opsežni (i vrlo korisni), no BMW je prije svega želio ostaviti dojam cjenovno prihvatljivog modela. Sve će oči biti uprte u njegovu baznu cijenu od 77.444 kune, no stvarnost je da će spomenuti paketi opreme tu cijenu približiti 90-ak i više tisuća kuna. Vrhunac je svakako uparivanje s pametnim telefonom (BMW Connected App), što omogućava datarecording, navigaciju itd. Općenito, raskošni i razigrani TFT-instrumenti su na ovom modelu vrhunac ponude i zasigurno će vam se svidjeti.

TFT-kokpit zasigurno je najimpozantniji detalj na F 900 R-u

Sigurno vas zanima i kako se F 900 R vozi, zar ne?! Baš kao što smo i pretpostavljali – agresvnije, agilnije, poletnije... Kultivirani twin prepun je karaktera i moći, u srednjim režimima nudi vrlo pristojan 'punch' a okretaje nabire s lakoćom, kao da ih trese iz rukava. Napokon je tu i vrlo dobar osjećaj za prednji kraj, vozač u svakom trenutku zna što se ispod njega događa, no upijanje ovjesa je za naš ukus suviše tvrdo. Rezultat je to njegova vrlo kratkog hoda, a na baznoj izvedbi se sprijeda ne nudi nikakva mogućnost korekcije dok se straga eventualno možete poigrati tvrdoćom opruge i povratom.



No, koliko god agilan i brz bio, F 900 R nipošto nije u potpunosti neutralan. Upravljač se 'zatvara' prilikom prolaska sporijih zavoja, osjeća se svojevrsni otpor na prednjem kotaču. Budući da su nas u južnoj Španjolskoj za vrijeme testa dočekali gotovo zimski uvjeti (jutarnja temperatura tri stupnja Celzijevih), nešto od toga zasigurno ide i na račun serijskih guma Bridgestone S21 koje su poznate po tome da u takvim uvjetima ne briljiraju.

 

ZAKLJUČAK
BMW je shvatio da konzervativni pristup na motociklima – ne prolazi. Zbog toga je radikalizirao svoju F-seriju, podario joj više karaktera i emocija. Sigurni smo da će se to u konačnici isplatiti, budući da je i cijena primjerena ovoj klasi.

TEHNIČKI PODACI

Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, podizači, suhi karter, ubrizgavanje promjera 48 mm, regulirani katalizator, alternator 416 W, akumulator 12 V/12 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički (anti-hopping), šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 2,588ž
Promjer x hod 86,0 x 77,0 mm
Obujam 895 ccm
Kompresija 13,1:1
Snaga 105 KS (77 kW) pri 8500 o/min
Okretni moment 92 Nm pri 6500 o/min

Okvir i ovjes
Čelične grede, motor noseći dio, prednja vilica upside-down promjera 43 mm, aluminijska stražnja vilica, monoamortizer direktno montiran, podesiv po tvrdoći opruge i povratu (Dynamic ESA kao doplata)

Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 320 mm i čeljust sa četiri klipa, straga disk promjera 265 mm i čeljust s jednim klipom, kontrola trakcije, ABS

Kotači i gume
Alu-legura, 3,50 x 17, 5,50 x 17
120/70 ZR 17, 180/55 ZR 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1518 mm, kut glave upravljača 60,5 stupnjeva, predtrag 114 mm, hod sprijeda/straga 135/142 mm, visina sjedala 815 mm, suha masa 211 kg, dopuštena ukupna masa 430 kg, spremnik goriva/rezerva 13/3,5 litara

Garancija: tri godine (2+1)
Boje: crna, plava, srebrna
Cijena: 77.444 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RS 125 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha XT660X Kawasaki Ninja 250 R Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 KTM Duke 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Kawasaki KLR650 / R Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Gilera Runner 50 SP Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF 600 S Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.)