2010-12-09 , Autor: Kristijan Tićak i Gert Thole , Slike: Bilski, Gargolov, Sdun, Loll, Jelicic, Wagner
Bookmark and Share

Kad je vozio, vozio je uistinu dobro. No, BMW K 1300 GT je prečesto štrajkao, pa je ovo ponajprije priča o dva kvara motora te učestalim ispadima elektronike i prekidača. Sve u svemu, evo cijele start&stop kronologije

 Motogalerija BMW K 1300 GT - Test izdr¾ljivosti 50.000 km

Test izdržljivosti BMW K 1300 GT-a kratko i jasno zvuči ovako - dva raspadnuta motora, hrpa problema s prekidačima i elektronikom, tone izgubljenih živaca, a kod nekih vozača čak i prvi simptomi čira na želucu.

Štoviše, neki članovi redakcije idu tako daleko da govore kako BMW ustvari nema 50.000 km, već 100.000 km. Kažu, trebali bi se računati i svi oni silni kilometri vožnje u Mercedesovom sprinteru! Dakle, razumjeli ste - tko se na BMW-u uputio na putovanje, nije se na njemu nužno i vratio kući.
No, krenimo redom. Motorradov mehaničar Gerry Wagner obožava hrvatsku obalu i more. Često ljetuje kod nas i uvijek kada čuje da dolazimo u posjet Stuttgartu, zamoli nas da mu ponesemo butelju Plavca. Vidno sretan zbog našeg posjeta i poklona, inzistirao je na zajedničkoj kavi prije našeg polaska za Pariz. Pričalo se o svemu i svačemu, a ponajviše o nedavnom rastavljanju i analizi dvaju motocikala - BMW-a 1300 GT-a i yamahe XJ6 diversiona.

„Ne mogu shvatiti u čemu je problem tog BMW-a! Toliko peha i nesreće ne pamtim ni kod jednog maratonca dosad, a kroz moje ih je ruke prošlo poprilično. Materijali u prijašnjem agregatu modela K 1200 bili su osjetno kvalitetniji. No, taj novi motor kao da je napravljen od putra, mogu ga rukom namazati na kruh!“ - rekao je Gerry poprilično deprimirano. S druge strane, za yamahu diversion imao je samo riječi hvale. I upravo tu je izveden zaključak našeg razgovora - gotovo dvostruko skuplje pa čak i s pečatom „Made in Germany“, ne mora nužno biti bolje i kvalitetnije od ostalih!

No, tijekom našeg razgovora otvorili smo još nekoliko vrlo bitnih pitanja. Primjerice, kada je test izdržljivosti ustvari završen? Je li to trenutak kada brojač prijeđe granicu od 50.000 km ili kada pak motor „odguli“ 50.000 km? Ili se na koncu ustvari sve vrti oko srca motora, odnosno radilice?
U slučaju modela K 1300 GT posegnulo se za najjednostavnijim rješenjem - 50.000 km očitano na instrumentima, iako je zapravo njegov motor imao 25.000 km. Komplicirano? Bez brige, u tekstu ćemo sve kronološki i detaljno pojasniti.

1/8 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/8

Motorevija vam preporu�a!

Ovdje može biti vaš oglas!





BMW K 1300 GT

údaje

Obujam: 1293 cm3

Snaga: 161 k (117 KW) 9000 rpm

Okretni moment: 135 Nm @ 8000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 294 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 24 l

Dužina: 255 kg

Maksimalna brzina: 245 km/h

BMW
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS 125 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 KTM Duke 125 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia RSV 4 R Gilera Nexus 300 i.e. Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Gilera Runner 50 SP MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.)