2010-05-05 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: mps
Bookmark and Share

Na 24.766 km presađeno mu je novo srce. Time je superluksuzni turer resetiran na nulu i sve je moglo krenuti otpočetka. No, već nakon 12.000 km pojavio se novi problem. Motor je počeo ispuštati zvukove nakon kojih je kraj bio neizbježan



Razočaravajuće! Tako bi glasio dosadašnji rezime testa izdržljivosti bavarskog superturera. Od BMW-a K 1300 GT, modela koji je zapravo tehnička evolucija uspješnog prethodnika K 1200 GT-a, očekivalo se puno više.

Naime, u svim je usporednim testovima doslovce pomeo konkurente. No, kao i mnogo puta dosad kvalitete iskazane tijekom usporedbi i testova ne moraju se nužno poklapati s onima na testu izdržljivosti.

Dakle, rezimirajmo ukratko. Nakon što je na 24.766 „eksplodirala“ košara spojke te uzrokovala kapitalni kvar motora (međubilanca Motorevija 1/2010.), BMW je odlučio našem najluksuznijem maratoncu podariti novo „srce“ i nastaviti započeto. Novi je motor sve iznova postavio na nulu - dakle obavezno odvezenih 50.000 km što znači da će ostatak motocikla ustvari pretrpjeti torturu od oko 75.000 km.


Tragovi na radilici su očigledni - na desnoj klipnjači vidljivi su risevi. Isprva su BMW-ovi stručnjaci mislili da je možda došlo do greške u nitriranju, odnosno procesu očvršćivanja materijala. No, kasnija analiza je pokazala da je radilica u trenutku ugradnje bila posve ispravna

Tijekom jednog usporednog testa gdje je naš „K-atastrofalni“ bio prateći motocikl, glavnom testnom vozaču Karstenu Schwersu u uho je ušlo lagano „tuckanje“ na 4000 o/min, koje je tijekom testa postajalo sve glasnijim.

Stoga je odmah nakon povratka u redakciju K 1300 GT premješten u ovlašteni BMW-ov servis gdje je u društvu Motorradovih tehničara demontiran te rastavljen do posljednjeg šarafa. I naravno, uzrok tuckanja je otkriven. Donji ležaj desne klipnjače je odradio svoje, ljuske ležajeva pokazivale su veliku potrošenost, a na radilici su također vidljivi tragovi habanja.


 Veliki uzrok, malo djelovanje - oštećenja na ljuskama ležajeva dovela su do razlike u toleranciji. U tom trenutku motor se počinje glasati famoznim zvukom - tuc-tuc

Je li riječ o grešci materijala ili pak o problemima nastalima u procesu očvršćivanja materijala? Iz BMW-a nam govore kako je cijela ta situacija oko našeg maratonca loša karma, baksuz, peh, iliti nesreća.

Štoviše, neki mehaničari sumnjaju da je taj put zatajio sustav podmazivanja ulja.
- Izgledno je da je u hladnjaku ulja ili u crijevima sustava ostalo prljavštine ili sitnih ostataka nakon prvog kvara, odnosno „mljevenja“ lamela - kažu dotični.



Ako je takav mikrokomadić i stigao do jednog od sitnih kanala te ih začepio, jasno je i zašto je došlo do „tuckanja“. Odgovornost Motorradovog testnog tima za taj je kvar potpuno isključena. Naime, cijelo vrijeme nastavka testa ulje u sustavu je redovito kontrolirano, a i prvi je servis uredno odrađen. Uostalom, to je potvrdio i BMW, koji je potvrdio i još nešto. Završetak testa izdržljivosti uopće ne dolazi u pitanje. Kažu - maraton pod svaku cijenu ide dalje!





BMW K 1300 GT

údaje

Obujam: 1293 cm3

Snaga: 161 k (117 KW) 9000 rpm

Okretni moment: 135 Nm @ 8000rpm

Prednja kočnica: 320 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 294 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 24 l

Dužina: 255 kg

Maksimalna brzina: 245 km/h

BMW
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) KTM 690 Duke Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Yamaha XT660X Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- BMW S 1000 RR Honda VT 750 Shadow Spirit BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Yamaha XJ6 (2010.) KTM Duke 125 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia RSV 4 R Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Kawasaki KLR650 / R Suzuki GSX-R 750 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda VFR 1200 F Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Yamaha YZF-R6 2006-2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Gilera Runner 50 SP Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)