2019-04-26 , Autor: Ivan Tomšić, Slike: Bridgestone
Bookmark and Share

Novitet iz Bridgestonea isprobali smo na stazi u Jerezu

 

Bridgestone je izbacio potpuno novu gumu u segmentu hypersport, i mi smo jedini medij s ovih prostora na stazi Jerez, na službenoj svjetskoj prezentaciji. Dakle ne radi se o evoluciji prethodnika S21 već o novajliji u ovoj sve zahtjevnijoj klasi. A gumama nikada nije bio teže - novi motocikli prepuni su snage i elektronskih pomagala, prometnice na kojima bi se ove gume trebale koristiti sve lošije a sve to pod budnim okom nadzornih organa. Stoga itekako ima smisla prezentirati gumu na trkaćoj stazi, iako izvorno nije niti zamišljena da bi svoj kratki životni vijek provela na njoj.



Ujedno, postavlja se pitanje gdje uopće ispitati njene granice i mogućnosti? Na cesti? Teško izvedivo jer bismo vrlo vjerojatno napunili španjolske zatvore zbog kršenja prometnih propisa u regularnom prometu. Stoga smo novi Battlax S22 testirali na kultnoj stazi Jerez. Da, to je staza s možda najpoznatijim zadnjim zavojem koji je toliko puta odlučivao o pobjedi: Doohan- Criville, Rossi-Gibernau, Marquez- Lorenzo... Upravo po Lorenzu je taj zadnji zavoj i dobio ime 2013. Ne možemo se pohvaliti da smo isprobali potez ovih velikana u zadnjem zavoju ali smo stavili japansko crno zlato na kušnju.



Battlax S22 sprijeda koristi tehnologiju 3LC - tvrda smjesa u sredini za dugovječnost s mekanom smjesom na bokovima za grip i upravljivost - dok je straga tehnologija 5LC - tvrda smjesa u srednjem dijelu gume te kombinacija srednje tvrde i mekane na samim rubnim dijelovima gume.  Cilj ovog segmenta je stvoriti univerzalnog vojnika koji ima grip poput racing street gume a traje približno kao redovna cestovna guma. Težak posao u svakom smislu jer današnji motocikli su toliko napredovali da sportski vozač-amater a ne može iskoristiti niti 50 posto od onoga što mu stroj nudi.



Testna gama na Jerezu bila je impresivna. Zvijezda testa svakako je novi BMW S 1000 RR koji je predstavljen nekoliko dana ranije na stazi Estoril. Uz Bavarca imali smo priliku voziti i novi Kawasaki ZX6R te Ducati Panigale V4S. Krugove smo također vrtjeli na Hondi CBR1000 SP i Kawasakiju ZX10R SE.

Prvi dio testa smo odradili po mokroj stazi jer nam vrijeme nije išlo na ruku. Realno, drago nam je da je bilo tako jer po kiši se poznaju junaci. Guma je briljirala iako je od velike pomoći bila sva sila tehnologije koje posjeduju najnoviji motocikli. Imate osjećaj da igrate igricu i da jednostavno nema sile koja će vas zaustaviti u zabavi.



Popodnevni dio testa je prošao po suhom. Trenutak odluke, jer ipak ovdje govorimo o cestovnoj gumi na trkaćoj stazi. Tijekom cijelog testa vodiči su nam bili Colin Edwards, bivša Moto GP zvijezda i dvostruki prvak klase WSBK, te Josh Brookes, vozač britanskog superbike prvenstva i Isle of Man TT-a. Bio je gušt dijeliti isti komad asfalta s ovakva dva svjetska kalibra te vidjeti gdje je uistinu granica jedne cestovne gume pod maksimalnim opterećenjem.

Guma je trpjela sav teror koji su joj priuštili litreni motocikli te je na samom kraju krenula popuštati ali kontrola trakcije je odrađivala svoje. Prednja guma nudi jako dobar osjećaj i za jednu cestovnu gumu nudi pristojnu rezervu kod kočenja duboko u nagibu na ulasku u zavoj.



Ono što je bitno napomenuti, ovakvu količinu stresa guma na cesti nikada neće osjetiti. Stoga su rezerve gripa iznimno velike ako precrtamo sve ovo na cestovnu vožnju. Vrlo bitna stvar svim krajnjim korisnicima je trajnost gume. Tijekom prezentacije Bridgestoneovi tehničari su tvrdili da je guma dugotrajnija od prethodnika Batlaxa S21. Na vama je da tu tvrdnju probate i ako želite povratno nam javite kako se novi Battlax ponaša u dugotrajnoj eksploataciji. S naše strane nova Bridgestone Battlax S22 ima palac gore.





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Yamaha V-max Honda VT 750 C shadow Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer BMW R 1200 R/Classic (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia RSV 4 R BMW K 1300 GT 2009 Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Honda VFR 800 2003- Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda VFR 1200 F BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.)