Autokreso
Autokreso
2017-10-17 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Ducati ga je 2013. prestao ugrađivati u Monster i činilo se da je era zrakom hlađenih motora završena. No, nakon Scramblera, L-twin je od ove godine ponovno pronašao put i do čeličnog cjevastog okvira serije Monster

Verzija 797+ ima ugrađen vjetrobran i pokrov sjedala

Ne, niti za vrijeme fotografiranja nije bilo "mira". Ducati Monster 797 je tijekom poziranja ispred Nacionalne sveučilične knjižnice u Zagrebu neprekidno imao društvo, koje mu se uglavnom - divilo. Ekipa ga prepoznaje "na prvu", zna da se radi o citiramo: "...onom zračnom Monsteru po cijeni od oko deset tisuća eura". Doduše, ovaj se prodaje i za nešto manje (iz Ducati HR programa rabljenih; oko 67 tisuća kuna), no poanta ove uvodne pričice jest da su ga potencijalni kupci prepoznali, i to kao šarmantan naked po prihvatljivoj cijeni.

Stražnji je amortizer vezan direktno. Može se podešavati tvrdoća opruge i povrat

Zaista, ukoliko bacimo pogled na konkurenciju - Aprilia Shiver 900, Kawasaki Z900 – uviđamo da se radi o motociklima koji su cijenom pozicionirani gotovo "u lipu" kao i Ducati - koji je doduše i nešto skromnijih performansi od njih. No, bez obzira na to možemo reći da u klasi nakeda srednje klase napokon može odlučivati i srce, a ne samo razum.

Uspješna Monsterova priča započela je daleke 1992. - kao M 900 – a tijekom dva desetljeća su se izmjenjivali razni modeli, vrlo šarolikog obujma. Krajem 2013. su u Ducatiju odlučili da je zrakom hlađeni agregat dao svoje, te ga eliminirali iz ponude. No, kako su 'revivali' danas jako popularni, u Bologni su najednom promijenili priču i 797 postavili kao ulazni model u obitelji Monster.

Zavoje prolazi vrlo agilno, no Pirelli Diablo Rosso II nije najbolji partner za hladnije temperature

Ovaj smo L-twin (promjer x hod: 88 x 66 mm) već imali prilike voziti u Scrambleru, a za ovu su priliku dorađeni su mapping, pumpa goriva i ispušni top. Ducati je iz 803 ccm obujma izvukao vrlo živahnih 73 KS i konkretnih 69 Nm pri 5750 o/min.

Isto tako, nemojte poziciniranje Monstera 797 kao "ulaznog modela" shvatiti doslovno, jer on po svemu prikazanom to zaista ne zaslužuje. Svaki je detalj na njemu pravi praznik za dušu, kako idejno i konstrukcijski tako i kvalitetom završne obrade. 797 preuzima vrlo uspješan dizajn veće 1200-tke, sprijeda je ugrađena upside-down vilica marke Kayaba a kočnice su Brembove. Dakle, radi se o itekako konkretnom nakedu s hrpom kvalitetne opreme!

Ispušne grane su preuzete sa Scramblera dok je top nov

Ono što sve vjerojatno najviše zanima – može li vozač od 180-190 cm visine pronaći komforan položaj sjedenja na minijaturnom Ducatijevom nakedu? Može, i to bez problema. Naime, široki upravljač odlično leži u rukama, kut svijanja koljena nije suviše oštar a prostor u predjelu spremnika goriva je nevjerojatno uzak. Za one kojima ne odgovara visina sjedala od 805 mm, na raspolaganju je za 25 mm više ili niže sjedalo (Ducatijev program dodathne opreme). Kad smo već kod sjedala, čudan je njegov oblik. Naime, vozač tijekom vožnje cijelo vrijeme klizi unazad tj. udaljuje se od spremnika goriva. I drugo – sjedalo je izuzetno tanko podstavljeno, pritisak na stražnjicu se najviše osjeća na rubovima sjedala pa je gotovo nemoguće prevesti više od 100 km "u komadu", bez pauze.

Digitalni instrumenti lako se čitaju na jakom dnevnom svjetlu

S druge strane, svakako najveći benifit "maloga" Monstera je već spomenuti zrakom hlađeni agregat. Ne samo da odiše karakterom i šarmom, već ujedno pruža i nevjerojatnu kultiviranost i linearnost. Oduševljava u svakom pogledu, a uvijek iznova iznenadi preciznom mogućnošću doziranja gasa i vrlo malim intenziteom reakcija pod opterećenjem. Mjenjač je točno takav kakav treba biti – traži malo snažniji impuls, ali ga isto tako u svakom trenutku osjećate.

Završni prijenos je također vrlo dobro odmjeren, budući da motor u šestom stupnju prijenosa ubrzava žustro od 3000 o/min. Općenito, 797 se najbolje osjeća u režimima između 3000 do 6500 o/min, nudi zavidnu razinu potiska i živahna ubrzanja. Ono s čime tijekom ove jesenske vožnje nismo bili zadovoljni su serijske gume Pirelli Diablo Rosso II, koje nikako nismo uspjeli dovesti na radnu temperaturu. Cijelo vrijeme su nam tijekom spuštanja u nagib neugodno "sjeckale", što je unosilo nervozu. Možda su tijekom ljetnih mjeseci odličan izbor za ovaj motocikl, no na temperaturama oko 18 stupnjeva celzijevih i niže – jednostavno ne prolaze.

Kočnice su odlične, kako po pitanju doziranja tako i učinkovitosti

Nasuprot tome, ovjes je odličan i to bez obzira što ne dopušta previše podešavanja. Naime, serijsko podešenje odlično guta sve vrste neravnina, prednji i stražnji kraj djeluju harmonično a motocikl kroz cijeli nagib prolazi stabilno i predvidivo. Putanje su precizne, izmjene pravca lake, povratne informacije lako čitljive. Tek kada osjetno pojačate tempo vožnje, Monster 797 traži nešto više impulsa na upravljaču, što naprednijim vozačima neće biti nikakav problem. A početnicima? Njima će Monster 797 ispuniti sve želje i kao takav će dugo ostati njihov – prvi izbor.





Tehnički podaci

Motor
Zrakom hlađeni V2 s kutem od 90 stupnjeva između cilindara, jedna bregasta osovina u glavi pokretana zupčastim remenom, dva ventila po cilindru, desmodromika, klasičan karter, ubrzigavanje promjera 50 mm (2x), regulirani katalizator, alternator 490 W, akumulator 12 V/10 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 46:15
Promjer x hod 88,0 x 66,0 mm
Obujam 803 ccm
Kompresija 11,0:1
Snaga 73 KS (54,0 kW) pri 8250 o/min
Okretni moment 69 Nm pri 5750 o/min

Okvir i ovjes
Čelični cjevasti, motor noseći dio, prednja vilica upside-down promjera 43 mm, aluminijska stražnja vilica, monoamortizer montiran direktno

Kočnice
Sprijeda dvostruki diskovi promjera 320 mm i čeljust sa četiri klipa, straga disk promjera 245 mm i čeljust sa dva klipa, ABS

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1435 mm, kut glave okvira 66 stupnjeva, predtrag 90 mm, hod sprijeda/straga 130/150 mm, visina sjedala 805 mm, masa sa svim tekućinama 193 kg, spremnik goriva 16,5 litara

Garancija dvije godine
Boje crvena, bijela, crna
Cijena od 75.990 kn (crveni) do 80.990 kn (izvedba Plus – bijeli/crni)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha V-max Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha T-max 500 Honda VT 750 C shadow Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki DL650 V-Strom Honda CBR 600 F (2011.) Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Piaggio beverly tourer 300ie Honda XL700V Transalp Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS 125 Suzuki GSX-R 1000 2009 Yamaha YZF-R125 Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Megelli sport 125 R Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke BMW K 1600 GT (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Kawasaki KLR650 / R BMW S 1000 RR Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia RSV 4 R Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- BMW K 1300 GT 2009 Hyosung GT 250 R MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Honda CBF125 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW R1200GS 2007 Gilera Nexus 300 i.e. Honda CBR 250 R (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBF 600 S Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Honda VTX 1800 Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.) Honda CB 1300 2008 Moto Guzzi V7 Racer (2011.)