Motorevija
PRETRAGA
2018-04-19 , Autor: Marko Santini, Slike: Milagro
Bookmark and Share

Rijetko koji motocikl postane dizajnerska ikona, a još rjeđe i spasitelj brenda, no Ducati Monster je nedvojbeno - oboje.



Ducati žuta. To je bio jedini izbor, boja koja je krasila 36 novih primjeraka Monstera 821 uredno posloženih i spremnih za 160 kilometara dugu testnu rutu okolicom Riminija, talijanskog obalnog grada smještenog otprilike preko puta Zadra. Preostale dvije boje, crvena i mat crna, tom prilikom nisu slučajno izostavljene, jer upravo je žuta jedna od glavnih novosti obnovljenog srednjeg Monstera u ponudi, ponovno uvedena, odnosno oživljena, u povodu 25. godišnjice premijere jednako žutog originala.



Ostale, tek na drugi pogled primjetne vizualne promjene, uključuju blago redizajnirano prednje svjetlo s novim pozicijskim LED-lampicama, prema uzoru na izvorni model oblikovan spremnik goriva (koji je volumenom od 16,5 l jednu litru manji nego prije te sprijeda ima kopču za lakši pristup filtru zraka), drukčiji stražnji dio, odvojene nogare za vozača i suvozača te normama Euro4 prilagođen ispušni sustav sličan onome kao kod 1200 R-izvedbe talijanskog nakeda.

Više od svega navedenog, međutim, vozač će gledati nove instrumente u obliku modernog TFT-zaslona u boji koji, pokraj okretaja motora i brzine, prikazuje količinu goriva i odabrani stupanj prijenosa te omogućuje biranje između tri moda vožnje (Sport, Touring i Urban). Svaki od njih utječe na odziv elektronskog gasa, razinu intervencije kontrole trakcije i anti-wheelie kontrole te učinkovitost ABS-a, a posljednji smanjuje i snagu motora.



Dizajn je uvijek subjektivan, ali nama se čini da je 821 najbolje oblikovan Monster i jedan od najljepših Ducatija u ponudi - konkretniji i mišićaviji od 797 te suzdržaniji i skladniji od 1200. Jutarnje lamentiranje o dizajnu ubrzo je prekinuto gotovo simultanim paljenjem više desetaka moćnih dvocilindraša, svojevrsnim znakom za pokret i odlazak iz turizmom opterećena Riminija prema idiličnim brdima u okolici.

Inače nimalo zabavno svladavanje jutarnje gužve stani-kreni na izlasku iz grada pomoglo je istaknuti Monsterovu pitomost i lakoću vožnje. Odnos spojke, kočnica, mjenjača i gasa zahtijevaju tek nekoliko kilometara prilagodbe da biste se osjećali ugodno i samouvjereno, pri čemu pomaže i udoban položaj sjedenja s blagim unaprijed nagnutim stavom i širokim ručkama - sjedalo je deblje podstavljeno no prije i podesivo u dva položaja za visinu od 785 ili 810 mm, pa će i niži vozači ili viši od 190 cm imati dovoljno mjesta.



Monster i pri ovim gradskim brzinama, koristeći raspon okretaja od samo 3000 do 5000 , glasnoćom i karakterom zvuka opravdava slavno ime, a to čini i elastičnošću od niskih okretaja kojom nagovještava potencijal poznatog dvocilindraša Testastretta 11 povezana s okvirom trellis - koji ne pridonosi samo boljim voznim osobinama, već vozača na svojevrstan način još više povezuje sa strojem.

Iz obujma od 821 ccm razvija 109 pri 9250 o/min, a 86 Nm okretnog momenta raspoloživo je od 7750 o/min - brojke koje se možda doimaju prikladnima samo za iskusne vozače, ali Monsterova pitomost, koja se ponajprije može zahvaliti diskretnoj učinkovitosti kontrole trakcije te preciznoj uglađenosti elektronskog gasa, i relativnim početnicima omogućuje njihovo sigurno iskorištavanje. To ne znači, međutim, da Monster 821 nije suludo brz, jer kad prijeđete 7000 o/min, čeka vas zadivljujuće ubrzanje popraćeno prepoznatljivim maničnim urlanjem Ducatijeva dvocilindraša, sve do limitatora na 10.500 o/min.



Svakim sljedećim stupnjem prijenosa Monster je gotovo jednako uvjerljiv, pa vas od po vozačku dozvolu opasnih brzina uvijek dijeli tek odlučniji pomak desne ruke. Većinu vremena, međutim, provodimo u rasponu od 3000 do 7000 o/min u kojem je 821 još uvijek vrlo, vrlo brz i učinkovit, i isporučuje popriličan postotak najvećeg okretnog momenta.

Šestbrzinski mjenjač je ugodno precizan, neovisno o tome svladavate li gradsku gužvu ili jurite daleko od nje, a kao zanimljiva nova opcija za Monster 821 nudi se i Ducatijev DQS-quickshifter. Preuzet sa supersportskog Panigalea, DQS omogućuje brze promjene stupnjeva prijenosa bez korištenja spojke, a kad mijenjate naniže, ujedno automatski dodaje međugas - nažalost, njime nije bio opremljen nijedan od Monstera na prezentaciji. Kad brzine mijenjate uz spojku, doduše, možete se osloniti na njezinu ‘anti-hop’ funkciju koja osigurava uglađene promjene naniže, bez bojazni od blokiranja stražnjeg kotača.



Zavojite ceste koje se penju uzbrdo na izlasku iz Riminija bile su iznenađujuće loše održavane, zabrinjavajuće uske i skliske te naizgled nimalo adekvatne za isprobavanje novog Ducatija. No nakon više desetaka kilometara vožnje po raspucanom asfaltu nerijetko izbušenim i neugodno dubokim rupama, spoznali smo da se Monster 821 sa svim tim oštećenjima zapravo vrlo dobro nosi. Kombinacija Kayabine nepodesive prednje vilice promjera 43 mm i stražnjeg podesivog Sachsovog amortizera čini obnovljeni Ducati vrlo otpornim na uznemiravanje od strane rupa, kolotraga i drugih cestovnih nepravilnosti, pa čak i pohvalno udobnim - znak kvalitete komponenti, ali i promišljenog podešavanja ovjesa Ducatijevih inženjera.



Tijekom druge polovine testne rute ceste su postale kudikamo šire, zavoji duži, a asfalt kvalitetniji i noviji, potičući izraženije naginjanje u zavojima te dodatno podižući samopouzdanje pri istraživanju Monsterovih mogućnosti. Uz često iskorištavanje svih 109 KS u modovima Sport i Touring (Urban snagu smanjuje na 75 KS), ponovno smo se uvjerili u Monsterovu pitomost, odnosno da ne morate biti Andrea Dovizioso da biste brzo i sigurno izveli promjene smjera, kao i da su Brembove kočnice (sprijeda M4-32 četveroklipna kliješta s dvostrukim diskovima od 320 mm) izrazito snažne i precizne te da jasnim doziranjem jednako pridonose samopouzdanju u vožnji kao i gume Pirelli Diablo Rosso III.

U cjelokupnom užitku i sigurnosti u vožnji važnu, ali neosjetno diskretnu ulogu igra i spoj elektronskih pomagala Ducati Safety Pack koji čine trostupanjski ABS i osmostupanjska kontrola trakcije. Upravo DSP Monster 821 čini toliko pristupačnim i vozačima s manje iskustva, služeći kao neprimjetan oslonac u svim uvjetima.

Nakon cjelodnevne vožnje i predaha u živopisnom gradiću San Leu, preostalo je posljednjih 30-ak kilometara do povratka na rivu u Riminiju s koje smo se tog jutra zaputili prema brdima - više no dovoljno da potvrdimo kako je upravo ovaj Monster vjerojatno najbolji u ponudi, nudeći bezvremenski dizajn, više nego dovoljno snage i Ducatijeva karaktera da jednako oduševi i početnike i iskusne vozače, zabavne i predvidive vozne osobine te elektronska pomagala koja ga čine izrazito pristupačnim i sigurnim.



Obnovljeni Ducati Monster 821 već je stigao u hrvatske salone, a cijena iznosi 92.990 kuna za crvenu verziju, odnosno 94.990 kuna za mat crnu ili nama najpoželjniju - žutu.


TEHNIČKI PODACI

MOTOR
Tekućinom hlađeni, četverotaktni, dvocilindarski u V, upravljanje ventilima Desmodromic, četiri ventila po cilindru, elektronsko ubrizgavanje goriva, šestbrzinski mjenjač
Promjer x hod 88 x 67,5 mm
Obujam 821 ccm
Kompresija 12,8:1
Snaga 80 kW (109 KS) pri 9250 o/min
Okr. moment 86 Nm pri 7750 o/min

OKVIR I OVJES
Čelični cjevasti trellis, sprijeda upside-down teleskopska vilica (promjer 43 mm), straga progresivni podesivi amortizer
Kočnice Sprijeda (Brembo M4-32) dvostruki disk promjera 320 mm, straga disk promjera 245 mm, Boschev ABS, kontrola trakcije
Gume 120/70 ZR17 sprijeda, 180/55 ZR17 straga, Pirelli Diablo Rosso III

MASA I DIMENZIJE
Međuosovinski razmak 1480 mm, visina sjedala 785-810 mm, masa sa svim tekućinama 206 kg, spremnik goriva 16,5 l

Garancija dvije godine
Boje crvena, crna i žuta
Cijena 92.990 kn (crveni), 94.990 kn (žuti i crni)





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Gilera GP800 Yamaha FZ1 Fazer Suzuki Bandit 650 2007- Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha XT660X KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Honda XL700V Transalp KTM 690 Duke Yamaha V-max Yamaha X-max 250 (2011.) Yamaha YZF-R125 Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 1000 2009 Honda CBF 600 N Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FZ8/fazer 800 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda VT 750 Shadow Spirit Kawasaki Ninja 250 R Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Honda VFR 1200 F Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha YZF-R6 2006-2007 Aprilia Shiver 750 GT Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Megelli sport 125 R Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati 1198 SP (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Honda CBF 600 S Ducati Monster 1100 evo (2011.) Yamaha FJR1300 Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha TDM850 1996- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki Z 750 R (2011.) Aprilia shiver 750 Yamaha FZ6 (S2) 2007- BMW R1200GS 2007 Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Hyosung GT 250 R Suzuki GSR 750 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda CBF125 Honda XL650V Transalp Triumph Daytona 675 R (2011.) Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia Pegaso 650 I.E.