2016-03-22 , Autor: Ante Radić, Slike: Dunlop
Bookmark and Share

Nova generacija Dunlopove sport-touring gume najveći napredak ostvaruje po kriterijima upravljivosti i trošenju gaznog sloja



Teško je bilo zamisliti ljepši event za početak nove moto sezone! Dunlop je pozvao specijalizirane novinare u južnu Francusku na predstavljanje nove gume u sport-touring segmentu. Roadsmart 3 svoju je premijeru, osim na cestovnoj dionici dugačkoj 150 km, imao i na stazi Mireval, gdje se na posebno pripremljenim poligonima ispitivala upravljivost pri niskim brzinama, test na mokroj podlozi i high-speed test.



Na tehničkoj prezentaciji istaknuto je kako Roadsmart 3 u odnosu na svojeg prethodnika najveći napredak ostvaruje po pitanju lakoće upravljanja, značajno je unaprijeđeno trošenje gaznog sloja, a poboljšano je i prianjanje na mokroj podlozi.

Nakon cestovne dionice od 150 km, koja je uključivala vožnju vrlo zavojitim cestama, mjestimično loše kvalitete i pune zakrpa, zaključci su vrlo pozitivni. Roadsmart 3 nije priuštio nikakva neugodna iznenađenja, a bilo je tu i podmuklih vlažnih dionica.



Uslijedila su tri worksopa na testno-razvojnoj stazi Mireval. Prvi zadatak odnosio se na upravljivost pri niskim brzinama. Dvije Yamahe FJR 1300, prva na Roadsmartu 2, sa druga na Roadsmartu 3, bile su spojene na telemetriju. Svaki je vozač prvo krenuo na Roadsmartu 2: osmica, spori krug, slalom, izbjegavanje prepreke. Zatim ponavljanje radnje na Roadsmartu 3 i uslijedila je analiza podataka snimljenih 2D data recordingom. Rezultat? Senzori na upravljaču izmjerili su da za pojedine manevre vozač primjenjuje od 4 do 20 puta manju silu! Potvrda je to subjektivnog dojma – FJR 1300 na Roadsmartu 3 perolako mijenja smjer.



Roadsmart 2 dokazao se na testovima kao guma koja se ne boji kiše. Međutim, konkurencija je ostvarivala nešto bolje rezultate, pa Roadsmart 3 ponovno skače u prvu ligu. Uvjerili smo se u to na posebno pripremljenom poligonu koji se konstantno natapa vodom. Na motociklima Suzuki GSR 750 napravili smo po pet krugova na Roadsmartu 3, a zatim i na dva najbolja konkurenta, Michelinu Pilot Road 4 i Pirelliju Angel GT. Subjektivno, najuvjerljivijim se pokazao Pirelli, no Dunlop nudi približno jednaku količinu gripa uz precizniju upravljivost. Michelin nudi obilje gripa, međutim, upravljivost je osjetno tromija nego u slučaju ostala dva testna kandidata.



Šećer na kraju – high speed test! Tri BMW-a, R 1200 R, R 1200 GS i S 1000 XR cijeli dan (i cijeli tjedan!) rundaju po stazi. Samo malo, pa ovo je sport-touring guma, hoćemo li pričekati pet minuta između dva izlaska na stazu da gume predahnu? Dunlopovi inženjeri odmahuju rukom, mi sliježemo ramenima i krećemo punim gasom. Iako R i GS raspolažu sa 125 KS, a XR sa 160 KS, Roadsmart 3 nije imao nikakvih problema s prenošenjem snage na podlogu, kao ni sa silovitim kočenjima. Drugim riječima, dokazao se kao vrlo upotrebljiv track-day alat za hobi trkače. Da, da, zvuči nevjerojatno kako jedna sport-touring guma podnosi torturu na trkaćoj stazi (na ciljnoj ravnini hvatali smo dobrih 210 km/h), ali škakljivih situacija nije bilo.



Pozitivni dojmovi nakon zaista iscrpnih cjelodnevnih vožnji ukazuju na to kako Roadsmart 3 puca na sami vrh podija. Nije ni čudo, Dunlopovi inženjeri i test vozači utrošili su 31 mjesec na razvoj, pri čemu su se 22 mjeseca igrali s pogađanjem optimalne smjese. Na internim testovima prevaljeno je više od 1,2 milijuna kilometara! Detaljnije o cijeloj priči s Mirevala čitajte u sljedećem broju Motorevije, na kioscima od 15. travnja!





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R125 KTM 690 Duke Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki VN 900 Classic Megelli sport 125 R BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM Duke 125 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia RSV 4 R Kawasaki KLR650 / R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda VFR 800 2003- Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)