Motorevija
PRETRAGA
2015-07-02 , Autor: Ante Radić, Slike: Dunlop i Mitja Gustinčić
Bookmark and Share

Nasljednik modela Trailmax TR 91 zadržava sve pozitivne karakteristike na suhoj i mokroj podlozi, uz poboljšanu trajnost



Najnoviji član Dunlopove obitelji Smart namijenjen je modernim adventure motociklima. Radi se o nasljedniku vrlo uspješnog modela TR 91, viceprvaka na našoj velikoj usporedbi maksi-enduro guma u sezoni 2013. Podsjetimo, Trailmax je oduševljavao u dva od tri poglavlja: prvi je izbor za suhu cestu jer oduševljava upravljivošću i neutralnošću, a na mokrome je također u samom vrhu, zahvaljujući visokoj razini gripa i općenito dobroćudnom ponašanju. Koje su mu onda slabe strane, gdje je bio prostor za napredak?

Dunlopovi inženjeri najviše su energije usmjerili u poboljšanje trajnosti gume, što i jest poglavlje našeg testa u kojem je u TR 91 bio deficitaran. Ujedno, to je kupcima vrlo bitna stavka, posebice ljubiteljima maratonskih etapa. Isto tako, valja biti svjestan činjenice da su veliki enduro motocikli sve popularniji alati za putovanja, a prodajne statistike bilježe konstantni rast.



Dunlop je sustavno pristupio razvoju nove gume i odlučio ispraviti taj, zapravo jedini nedostatak. Prema njihovim internim mjerenjima, TrailSmart je u odnosu na TR 91 trajniji za 14 posto. Istovremeno je proširena ponuda dimenzija, ali i brzinskih indeksa. Tako su pokrivene potrebe za novi R 1200 GS (stražnja guma širine 170), dok viši brzinski indeks (Z, >240 km/h) pokriva potrebe motocikala kao što je 160 KS snažan KTM 1290 Super Adventure i slični.



Iako je na prvi pogled gazni sloj gume identičan prethodniku, optimiziran je profil kanala koji sada još učinkovitije odvode vodu. Isto tako, sekcije karakterističnih blokova imaju nešto veću površinu, čime je usporeno trošenje gaznog sloja. Zgodan je detalj što se guma i estetski lako poistovjećuje s terenskom namjenom i na taj je način „udaljena“ od cestovnih guma sport-touring vokacije.



Prema tvorničkoj klasifikaciji, TrailSmart je guma 90/10, dakle primarno orijentirana cesti. Prve kilometre prevalili smo andaluzijskim prometnicama, koje obiluju različitim konfiguracijama, od uskih serpentina do dugih brzih zavoja. Dojmovi su vrlo pozitivni i poklapaju se s Dunlopovim obećanjima. Ukratko, zadržana je visoka razina gripa na suhoj cesti (mokro nismo imali prilike isprobati), uz poznati osjećaj neutralnosti i stabilnosti u dubokim nagibima.



Povjerenje se izgrađuje brzo, a osjećaj za prednji kotač uvijeva dodatnu dozu sigurnosti jer je kontaktna površina u dubokim nagibima veća nego prije. Uglavnom, dinamičke su osobine ponajbolje u klasi, u što smo se uvjerili za upravljačem referentnog motocikla BMW R 1200 GS, ali i manjeg i lakšeg F 800 GS. Potonji je više terenski usmjereniji (prednji kotač 21 cola), čime su Dunlopovci željeli naglasiti širinu primjene same gume ali i dostupne dimenzije koje odgovaraju velikoj većini enduro modela.

Osim asfaltiranim podlogama, testna ruta vodila je i makadamskim dionicama te utabanim zemljanim putevima. Ukratko, svim tipovima podloga koje se susreću na putovanjima s primjesom avanture. Jasno, TrailSmart nije namijenjen za blato i pijesak, ali dok god je podloga manje zahtjevna, prepreke za njega ne postoje. Pohvalno je što s prednjeg kotača velikog GS-a (telelever) dopire više povratnih informacija, pa vozač ima jasniji uvid u ono što se događa između gume i podloge.



Ako je za vjerovati tvorničkom obećanju o povećanju trajnosti za 14 posto, Dunlopov novitet ispravio je jedinu manu svojeg prethodnika. Drugim riječima, uživanje u preciznosi i stabilnosti, kako na suhoj tako i na mokroj podlozi, odsada traje – još dulje.

DIMENZIJE I CIJENE

90/90 -21 54H – 723,75 kn mpc
100/90 R19 57H – 815,00 kn mpc
110/80 R19 59V – 963,75 kn mpc
120/70 R19 60V – 1025,00 kn mpc

120/90 -17 64S – 933,75 kn mpc
130/80 R17 65H – 1070,00 kn mpc
140/80 R17 69H – 1128,75 kn mpc
150/70 R17 69V – 1145,00 kn mpc
150/70 R18 69V – 1206,25 kn mpc
170/60 R17 72V – 1176,25 kn mpc

Na sve navedene cijene u poslovnicama Unikomerca odobravaju se popusti od 15% za gotovinsko plaćanje, te 10% za kartično

U idućem broju Motorevije (5/2015., na kioscima od 15. srpnja) objavljujemo veliki usporedni test maksi-enduro guma, u kojem se TrailSmart bori protiv izravnih konkurenata.








Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha FZ1 Fazer Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Ducati Diavel (2011.) Yamaha XT660X Aprilia Tuono V4 R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Yamaha FJR 1300 AS Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Megelli sport 125 R Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- BMW K 1300 GT 2009 KTM RC-8 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. KTM Duke 125 (2011.) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Yamaha FZ8/fazer 800 Honda VFR 1200 F Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki KLR650 / R Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Honda CBF 600 S Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) BMW R1200GS 2007 Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Suzuki DL1000 V-Strom Triumph Tiger 800 (2011.) Yamaha FJR1300