Motorevija
PRETRAGA
2019-12-04 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Yamaha
Bookmark and Share


MNOGI SU NA NJEMU 'SLOMILI ZUBE'



18 godina nakon predstavljanja prvoga T-maxa, u Lisabonu smo provozali sedmu generaciju Yamahinog karizmatičnog maksi skutera. Iz Iwate tvrde da je riječ o najsportskijem, najsnažnijem i najbržem 'Maxu' do sada! Mnoge zasigurno zanima i 'porijeklo' T-maxa - Yamaha Italija je kreirala neke važne marketinške smjernice, no u konačnici je T-max još uvijek čisti 'Made in Japan' proizvod. A o koliko je dobro osmišljenom i kvalitetnom proizvodu riječ svjedoči i činjenica da su ga tijekom 18 godina mnogi konkurenti agresivno napadali no na kraju ga nisu uspjeli ozbiljnije ugroziti. Redom su 'padali' Honda SilverWing 600, Suzuki Burgman 650, Gilera Nexus 500 i GP 800, Aprilia SRV 850, Honda Integra, BMW C 650 Sport/GT...



Puno o brojkama
Da ne bi sve ostalo u domeni hvalospjeva bez pokrića, malo ćemo i o konkretnim brojkama - T-max je do sada u šest generacija (od 2001.) prodan u čak 275.000 jedinica a 84 posto prodaje otpada na zahtjevno europsko tržište. Inače, T-max se prodaje u 87 država diljem svijeta a kao najvažnije i najmasovnije tržište slovi ono španjolsko. No, ono što Yamaha naglašava još više od fantastične prodajne brojke jest pozitivan imidž koji je T-max prenio i na ostale skutere u gami. Od njega su redom profitirali X-max 125, 300 i 400 pa čak i Nmax. Yamaha je na prezentaciji iznijela podatak da ih je ukupno prodano preko dva milijuna.




Tko su uopće kupci Tmaxa?
I laici znaju da su u Hrvatskoj prvenstveno Split, Zadar, Dubrovnik i Rijeka općenito 'plodno tlo' za maksi skutere, pa samim time i Tmax. No, ono što već godinama muči prvenstveno vozače motocikala, pa onda i generalno vozače vozila na dva kotača – tko su ti ljudi koji su spremni izdvojiti i preko 100.000 kuna za maksi skuter? Yamaha kaže da se radi o muškarcima između 35 i 54 godina, da su većinom imali neki Max u svome vlasništvu te da preferiraju zabavu u vožnji, pogotovo vikendom. Koriste ga sedam dana tjedno u gradskoj i međugradskoj vožnji te su jako ponosni na svoj Max i vole se pokazivati na prikladnim mjestima. Yamaha isto tako navodi da jako cijene stupanj završne obrade i kvalitetu pojedinih detalja.



Kako poboljšati nešto što je već ionako jako dobro?
T-max je u potpunosti izgradio imidž premium proizvoda pa se sukladno tome na taj način unaprijeđuje i razvija. Pojednostavljeno, umjesto revolucije imamo evoluciju. Fino brušenje ovaj je puta usmjereno ka dizajnu, performansama i komforu. Pogonskom agregatu je povećan obujam sa 530 na 560 ccm, snaga je porasla za 3,5 posto (na ukupno 47 KS) a okretni moment za 6 posto (na ukupno 55,7 Nm). Potrošnja je prema Yamahinim navodima snižena za 10 posto dok su ubrzanja bolja u svim režimima.

Video slijedi uskoro a dojmove iz vožnje pročitajte u novom broju Motorevije koja je na kioscima od 20. prosinca




Blic info:
Lagane dizajnerske dorade
TFT-instrumenti (monoton)
Novi LED pokazivači smjera i stražnje svjetlo u obliku slova 'T'
Novi ispuh koji udovoljava normi Euro5
Modificirani sustav kontrole trakcije
Dva moda vožnje – touring (T) i sport (S)
MyTMAX Connect za umreženost i totalnu kontrolu (GPS tracking)
Dvije izvedbe T-maxa 560 – standardni model (serija: dva moda vožnje, smart key, kontrola trakcije) i T-max Tech Max (serija: tempomat, grijane ručke i sjedalo, električno podesiv vjetrobran, podesiv stražnji ovjes, MyTMAC Connect)
Tri paketa opreme – sport, urban i winter





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 KTM 690 Duke Aprilia RS 125 Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RS4 125 (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) BMW K 1600 GT (2011.) Gilera Runner 50 SP Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBR 125 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) Honda VFR 1200 F KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Suzuki DL1000 V-Strom Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FJR1300 Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)