2019-12-04 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Yamaha
Bookmark and Share


MNOGI SU NA NJEMU 'SLOMILI ZUBE'



18 godina nakon predstavljanja prvoga T-maxa, u Lisabonu smo provozali sedmu generaciju Yamahinog karizmatičnog maksi skutera. Iz Iwate tvrde da je riječ o najsportskijem, najsnažnijem i najbržem 'Maxu' do sada! Mnoge zasigurno zanima i 'porijeklo' T-maxa - Yamaha Italija je kreirala neke važne marketinške smjernice, no u konačnici je T-max još uvijek čisti 'Made in Japan' proizvod. A o koliko je dobro osmišljenom i kvalitetnom proizvodu riječ svjedoči i činjenica da su ga tijekom 18 godina mnogi konkurenti agresivno napadali no na kraju ga nisu uspjeli ozbiljnije ugroziti. Redom su 'padali' Honda SilverWing 600, Suzuki Burgman 650, Gilera Nexus 500 i GP 800, Aprilia SRV 850, Honda Integra, BMW C 650 Sport/GT...



Puno o brojkama
Da ne bi sve ostalo u domeni hvalospjeva bez pokrića, malo ćemo i o konkretnim brojkama - T-max je do sada u šest generacija (od 2001.) prodan u čak 275.000 jedinica a 84 posto prodaje otpada na zahtjevno europsko tržište. Inače, T-max se prodaje u 87 država diljem svijeta a kao najvažnije i najmasovnije tržište slovi ono španjolsko. No, ono što Yamaha naglašava još više od fantastične prodajne brojke jest pozitivan imidž koji je T-max prenio i na ostale skutere u gami. Od njega su redom profitirali X-max 125, 300 i 400 pa čak i Nmax. Yamaha je na prezentaciji iznijela podatak da ih je ukupno prodano preko dva milijuna.




Tko su uopće kupci Tmaxa?
I laici znaju da su u Hrvatskoj prvenstveno Split, Zadar, Dubrovnik i Rijeka općenito 'plodno tlo' za maksi skutere, pa samim time i Tmax. No, ono što već godinama muči prvenstveno vozače motocikala, pa onda i generalno vozače vozila na dva kotača – tko su ti ljudi koji su spremni izdvojiti i preko 100.000 kuna za maksi skuter? Yamaha kaže da se radi o muškarcima između 35 i 54 godina, da su većinom imali neki Max u svome vlasništvu te da preferiraju zabavu u vožnji, pogotovo vikendom. Koriste ga sedam dana tjedno u gradskoj i međugradskoj vožnji te su jako ponosni na svoj Max i vole se pokazivati na prikladnim mjestima. Yamaha isto tako navodi da jako cijene stupanj završne obrade i kvalitetu pojedinih detalja.



Kako poboljšati nešto što je već ionako jako dobro?
T-max je u potpunosti izgradio imidž premium proizvoda pa se sukladno tome na taj način unaprijeđuje i razvija. Pojednostavljeno, umjesto revolucije imamo evoluciju. Fino brušenje ovaj je puta usmjereno ka dizajnu, performansama i komforu. Pogonskom agregatu je povećan obujam sa 530 na 560 ccm, snaga je porasla za 3,5 posto (na ukupno 47 KS) a okretni moment za 6 posto (na ukupno 55,7 Nm). Potrošnja je prema Yamahinim navodima snižena za 10 posto dok su ubrzanja bolja u svim režimima.

Video slijedi uskoro a dojmove iz vožnje pročitajte u novom broju Motorevije koja je na kioscima od 20. prosinca




Blic info:
Lagane dizajnerske dorade
TFT-instrumenti (monoton)
Novi LED pokazivači smjera i stražnje svjetlo u obliku slova 'T'
Novi ispuh koji udovoljava normi Euro5
Modificirani sustav kontrole trakcije
Dva moda vožnje – touring (T) i sport (S)
MyTMAX Connect za umreženost i totalnu kontrolu (GPS tracking)
Dvije izvedbe T-maxa 560 – standardni model (serija: dva moda vožnje, smart key, kontrola trakcije) i T-max Tech Max (serija: tempomat, grijane ručke i sjedalo, električno podesiv vjetrobran, podesiv stražnji ovjes, MyTMAC Connect)
Tri paketa opreme – sport, urban i winter





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) KTM 690 Duke Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Yamaha XT660X Suzuki SFV650 Gladius 2009 Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Shiver 750 GT BMW K 1600 GT (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Honda VT 750 Shadow Spirit Yamaha YZF-R6 2008- BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM RC-8 R (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM Duke 125 (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Suzuki GSX-R 750 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- Yamaha YZF-R6 2006-2007 MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Gilera Runner 50 SP Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)