2010-12-27 , Autor: Klaus Herder, Slike: H-D
Bookmark and Share

Uzbuna među nižim vozačima. Harley Davidson predstavlja super nisku verziju sportstera 883. Razlika u odnosu na prethodnika? Vožnja na njemu je napokon postala užitak

 Motogalerija Harley Davidson - XL 883 L superlow

Ne, sportster nikada nije bio tipičan motocikl za ženske, barem u teoriji. Harley je svoj najmanji model predstavio prije točno 53 godine kao odgovor na agilne engleske sportaše, ali i kao dinamičniju alternativu za svoje goleme i teške turere.

Zdravo za gotovo, sportster je ustvari zamišljen kao motocikl za čvrste momke, otpadnike i pustolove ceste. Zahvaljujući modelu hugger, oni odnedavno mogu biti i formata jednog Stallonea ili Sarkozyja. Ne, nije u pitanju velik ego, već niži rast.

Kasnije je u ime modela nadodan i nastavak low. Harley se u spuštanju sjedala koristio poprilično jednostavnom tehničkom metodom. Naime, ograničio se na radikalno smanjivanje hoda stražnjeg ovjesa, što je nižim vozačima olakšalo kontakt stopala s tlom, no isto tako i otežalo vozno-dinamičke sposobnosti.

 Motogalerija Harley Davidson - XL 883 L superlow
Sjedalo izgleda udobno, a tako se i osjeća. Čak i za krupnije vozače i na dužim turama

S novim „superlow“ sportsterom Harley vozi novim cestama. Taj 883 je znatno više od pukog kozmetičkog dotjerivanja modela na kakav nas je tradicionalni američki proizvođač naviknuo. Vidljivo je to već na letimični pogled, jer od prepoznatljive linije taj je sporty udaljen miljama.
Nadalje, ovaj su put tehničke izmjene prerasle skraćivanje hoda stražnjih amortizera i napokon uključile izmjene u cjelokupnoj geometriji motocikla. Primjerice, okvir ima posve nove mjere i kutove, izmijenjene su dimenzije kotača i guma, a promijenjeno je i sjedalo te oblik upravljača. Umjesto dosadašnjeg spremnika obujma 12,5 litara, koji je prije bio posuda za čaj nego spremnik, ugrađen je onaj obujma 17 litara. Cijeli paket odsad izgleda znatno ozbiljnije, zrelije i što je najvažnije - dostojan je imena ispisanog na spremniku goriva.

Stižu i prvi dojmovi nakon sjedanja na motocikl. Stražnji kraj nije potonuo ni pod masom od 90 kg. Uz to, jednodijelno sjedalo nudi dovoljno komfora i vrlo je prostrano, što ponovno omogućuje variranje u zauzimanju pozicije sjedenja.
Oslonci za noge montirani su točno na istoj poziciji kao i na serijskoj izvedenici sportstera, a to je na najbesmislenijoj poziciji na koju se već godinama žale svi vozači jer ona uistinu nimalo ne služi svojoj namjeni.

 Motogalerija Harley Davidson - XL 883 L superlow
Za instrumente se ne može reći da obiluju informacijama

Polugice kočnice i spojke se naravno ne mogu podešavati, a gumene ručice srećom nisu toliko debele kao na big twinsima. Isto tako, veliko iznenađenje priredila nam je spojka koja funkcionira izvrsno, laka je za doziranje, a i iznimno je mekana, odnosno zahtijeva minimalnu uporabnu silu za pritisak.
Ravna dionica prilazi svome kraju, približavamo se kružnom toku, a ujedno i trenutku istine. Zavoji i naginjanje su oduvijek bili prirodni neprijatelj tog modela. Čak su i početnici nakon nekoliko dana vožnje ostajali bez oslonaca za noge, čizama, cipela i donjeg dijela ispušnog topa. Sve je isto i na novom modelu, no s jednom bitnom razlikom. Superlow je čak na mokroj i skliskoj podlozi u nagibima ostajao miran, predvidljiv i sasvim pod kontrolom. Također, vidljivo je da su radikalne izmjene unijele osjetno više sigurnosti u vožnju. Stražnji kraj je posve miran, ništa ne „mijesi“, a da se pritom nije odreklo komfora ublažavanja ovjesa.

S druge strane, prednja vilica osobito pristojno odrađuje svoju funkciju, iako na neravninama i lošijoj podlozi znatno brže stiže na rub svojih mogućnosti nego stražnji amortizeri.
Što se prednje kočnice tiče, ona zahtijeva pravi muški stisak, koji se kasnije pretvara u dobru kontrolu doziranja i usporavanja. Iako je sporty prije, a posebice na kiši, tendirao blokiranju prednjeg kotača, napokon je i tome došao kraj. U prvoj ugradnji michelin je zamijenio dunlop, i to je najbolja stvar koja mu se mogla dogoditi.

A što je s motorom? Da, spomenuli smo da je i njega zahvatila određena promjena. Znači li 883 ccm raspoređeno na V2 još uvijek udarac iz „podruma“? U slučaju sportstera ne, jer on živi u višim okretajima. No, mjenjač traži najavu izmjena brzina i još uvijek je izuzetno spor.
No, vozač sportstera 883 vrlo će brzo posjetiti svog lokalnog prodavača i tražiti dobre uvjete za zamjenu za veći sportster. To je oduvijek bilo tako, svojevrsna tradicija koja ne mijenja na stvari da je 883 superlow najbolji mali sportster ikad.

1/3 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/3




Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R125 KTM 690 Duke Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM Duke 125 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda VFR 1200 F Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)