Motorevija
PRETRAGA
2021-05-12 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Tićak, Tomac
Bookmark and Share

Iako je lani napunio okruglih 30, Fat Boy se u odnosu na temeljito revidirano izdanje iz 2018. nije mijenjao. Blještava gromada metala i kroma i dalje izaziva golemu pozornost



Proslavio se u drugom nastavku 'Terminatora' u kojem je 'preživio' skokove u LA River i 'susrete' s tegljačem. Slovio je kao neuništiv, a na njemu je jahao budući guverner Kalifornije. Bila je to jedna od najbolje osmišljenih i najuspješnijih marketinških kampanja u modernoj povijesti motociklizma. Fat Boy je u međuvremenu napunio trideset te slovi kao kultni motocikl čak i izvan zajednice ljubitelja HD-metala.



Što se u međuvremenu promijenilo, može li 'debeli dječak' ponuditi nešto novo? Ili je riječ o još jednoj varijaciji na temu? Tko se s motociklima pod logom Harley-Davidsona ne bavi intenzivno, treba znati da je Fat Boy prije dvije godine prošao temeljitu modernizaciju. Naime, cijela obitelj Softail tada je opremljena novim, pojačanim okvirom te središnjim monoamortizerom koji je zamijenio dotadašnje dvostruke amortizere. Time se nije samo uštedjelo na masi motocikla (oko osam kilograma) već i na troškovima proizvodnje.
 
No najveća razlika u odnosu na prethodnika je svakako pogonska jedinica. U Fat Boyu pulsira već toliko puta spominjani i hvaljeni Milwaukee Eight, i to u verziji sa 114 kubičnih inča (1868 ccm). Dok je Terminator 1991. pod sobom imao skromnih 49 KS i 84 Nm, mi danas raspolažemo s gotovo dvostruko više - 94 KS i 155 Nm!



Ne možemo, a da ponovno ne spomenemo uglađenost i nježno doziranje gasa 114-ice, enormni potisak iz nižih režima te nevjerojatno štedljivo ophođenje s gorivom. Da, Fat Boy nam je na testu u prosjeku trošio 5,1 l/100 km, dok otvorena cesta bez problema ide i sa 4,7 litara.



No za ovaj koncept od potrošnje su ipak važniji međuubrzanje i elastičnost. Iznad trećeg stupnja prijenosa sve je gotovo isto, V2 povlači poput lokomotive, bez zadrške, silovito. U principu, najviše mu odgovaraju režimi između 2000 i 3000 o/min, a za gotovo svaki zavoj na magistrali dovoljan mu je treći stupanj prijenosa. Orijentacije radi, pri 120 km/h u šestom stupnju prijenosa V2 se vrti na ugodnih 2700 o/min. S druge strane, toliko hvaljeni V2 ipak nije bez grijeha. Mjenjač pri ubacivanju u prvi stupanj prijenosa 'na hladno' ispušta zlokoban zvuk, i to se na Harleyju, kako se čini, nikada neće promijeniti.



A ono što se itekako promijenilo, vozački je potencijal američkih motocikala. Postali su prije svega aktivniji i upravljiviji, čak i s ovim kamionskim dimenzijama guma (sprijeda 160/60-18, straga 240/40-18). Ovjes straga, doduše, ima kratak hod pa će vaša stražnjica osjetiti i najmanju neravninu na cesti, no sve u svemu Fat Boy se vozi zaista pristojno. Isto tako, traži poprilično velik impuls na upravljaču, nudi skromnu mogućnost nagiba te uglavnom vozi svoje putanje, no sve to možemo pripisati i svojevrsnom šarmu. Ujedno, koči dobro, iako je sprijeda ugrađen tek jedan disk. Naravno, glavni 'stoper' na Fat Boyu je straga ugrađen disk koji motocikl doslovce ukopava u asfalt. ABS je pritom podešen poprilično defenzivno, i osjetit ćete ga u svakoj prilici.



Može li se na američkom power cruiseru govoriti i o komforu ili zaštiti od vjetra? Može, premda je riječ o uvjetnim pojmovima, jer komfor znači da ćete bez bolova u trtici moći prevesti barem 200 km te da zaštita od vjetra funkcionira do brzine od 140 km/h (nakon 160 km/h vjetar doslovce kida glavu). Unatoč svim nedostacima, Fat Boy je tijekom ova tri desetljeća pokazao da iza sebe ima vojsku obožavatelja koji ne posustaju. Naime, cijene rabljenih ulaze u sferu zlatnih poluga, a u prilog popularnosti Fat Boya ide i činjenica da je u međuvremenu 'knjiga spala na dva slova'. Da, na tržištu postoje svega dva ozbiljna konkurenta - decentni Ducati Xdiavel na koji je u međuvremenu i sam marketinški odjel iz Bologne zaboravio te nedavno oživljeni Triumph Rocket3.



I za kraj, zapitate li se ikad gdje je u međuvremenu završio famozni Fat Boy iz 'Terminatora 2'? Prije točno dvije godine na aukciji je prodan nepoznatom obožavatelju za - vjerovali ili ne - 480.000 američkih dolara! Hasta la vista, baby.


TEHNIČKI PODACI

Motor
Zrakom/uljem hlađeni V2 s kutem od 45 stupnjeva između cilindara, dvije kontrabalansne osovine, jedna bregasta osovina smještena dolje, četiri ventila po cilindru, klackalice, hidropodizači, suhi karter, ubrizgavanje promjera 55 mm, regulirani katalizator, alternator 390 W, akumulator 12V/18 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana hidraulično, šest brzina, zupčasti remen, sekundarni prijenos 2,060
Promjer x hod 102 x 114,3 mm
Obujam 1868 ccm
Kompresija 10,5:1
Snaga 94 KS (69,0 kW) pri 5020 o/min
Okretni moment 155 Nm pri 3000 o/min

Okvir i ovjes
Čelični, klasična vilica promjera 49 mm, trokutasta čelična stražnja vilica, centralni amortizer, direktno montiran, podesiva tvrdoća opruge

Kočnice
Sprijeda disk promjera 300 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 292 mm i čeljust s dva klipa, ABS

Kotači i gume
Alu-legura, 4,00 x 18; 8,00 x 18
Gume 160/60 R 18, 240/40 R 18

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1665 mm, kut glave okvira 60 stupnjeva, predtrag 104 mm, hod sprijeda/straga 130/86 mm, visina sjedala 675 mm, masa praznog vozila 317 kg, ukupna dopuštena masa 533 kg, spremnik goriva/rezerva 18,9/3,8 litara
Garancija pet godina (2+3)
Cijena od 214.000 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha V-max Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT660X KTM 690 Duke Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Yamaha XJ6 (2010.) Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Aprilia Shiver 750 GT Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Gilera Runner 50 SP Yamaha FZ8/fazer 800 Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Kawasaki W 800 (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Yamaha FJR1300 Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)