Motorevija
PRETRAGA
2021-01-05 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Američka putna krstarica oduvijek je bila sinonim za masivnost, vrijednost i važnost. Naš test otkriva i neke druge, skrivene kvalitete 



Koliko je teško upravljati ovakvim kolosom?

Točno 388 kg, uključujući sve tekućine! Zvuči zastrašujuće, no stres prestaje nakon što ubrzate iznad 10 km/h. Jer tada Road Glide hvata zamah, a vožnja postaje jednostavna i zabavna. Čak i pri vrlo niskim brzinama od 20-ak km/h, ovim se Harleyem upravlja lako i opušteno, a svaki impuls vozača nagrađuje se brzim skretanjem. Vrijedan podatak jest da krug okretanja iznosi svega 5,80 metara, tako da vam za promjenu smjera kretanja nije neophodna široka američka cesta. Usporedbe radi, izravan konkurent Indian Challenger za istu radnju treba 1,50 metara više. Lakoći upravljanja pridonosi i nisko sjedalo postavljeno na 705 mm, što pogoduje nižim vozačima.

Je li komforan na dužim rutama?


Kapacitet (35,5 litara) praktičnih bočnih kofera sasvim je dostatan

Izvrstan je, ponajprije zbog ugodne ergonomije (upravljač, oslonci za noge). Ili pak dojam maksimalizira snažan i šarmantan Milwaukee Eight 114 čije se mogućnosti energičnih međubrzanja u završnom stupnju prijenosa svode na raspon od 40 do 150 km/h?! Ne, ipak je to ponajbolja zaštita od vjetra uopće (za gornji dio tijela i glavu) koju smo imali prilike iskusiti na nekom motociklu. Naravno, sve navedeno zajedno čini Road Glide Special idealnim suputnikom za duža putovanja. 

Nevjerojatna je količina ugode i smirenosti dok na autocesti podesite tempomat na 140 km/h. V2 se vrti na 3000 o/min i gotovo je nečujan, vibracija nema, ovjes upija meko i stvara dojam kao da plovite morem, a turbulencije iza kontroverzne (i nama dopadljive) goleme maske u 'shark nose shapeu' posve izostaju. Pridodajte tome praktične bočne torbe i doseg od 450 km, jasno vam je da se radi o jednom od ponajboljih 'alata' za duga putovanja. Nažalost, samo u solo-uporabi, jer minijaturno sjedalo za suputnika (nažalost) nije ugodno. I da, grijači ručki na Road Glide Specialu bi zasigurno bili od koristi.

Sigurnost u prvom planu?



U prošlosti smo često kritizirali kočnice na Harleyima, no to već neko vrijeme nije tema za raspravu. Zapravo, jest ako se referiramo na napredak koji HD bilježi u tom poglavlju. Harleyev sustav kočnica Reflex s Brembovim kočnim čeljustima ne samo da funkcionira učinkovito, već je i precizan za doziranje. Isto tako, Road Glide Special je opremljen i ABS-om za zavoje, a straga je i kontrola trakcije koja je poprilično agresivno podešena (reagira osjetljivo). Vozaču su na raspolaganju zapravo svi sigurnosni sustavi koji su sastavni dio modernih motocikala.

Velik obujam, visoka potrošnja?



Upravo suprotno, V2 obujma 114 kubičnih inča, u našem metričkom sustavu 1868 ccm, troši kao upaljač. Otvorenu cestu ćete, pratite li ograničenja, svladati s manje od pet litara na 100 km, dok na autocesti ta brojka raste na šest do 6,5 litara. Prosjek testa (oko 1000 km) nam je bio 5,4 l/100 km, što je s obzirom na dimenzije, performanse i komfor - više nego prihvatljivo.

Infotainment - pomodnost ili korisnost?



Korisnost! Digitalna infocentrala općenito je velik doprinos komforu, osobito kada funkcionira tako dobro kao na Road Glide Specialu. Zvučnici su sila, radio-uređaj jednostavan i lak za korištenje, baš kao i navigacija. Upravljanje na dodir funkcionira i u rukavicama, što je velik plus u poglavlju rukovanja. HD Connect je serijski na svim Touring modelima za 2020., a usluga je besplatna godinu dana (zatim plaćanje pretplate). 




TEHNIČKI PODACI

Motor

Zrakom/uljem hlađeni V2 s kutem od 45 stupnjeva između cilindara, dvije kontrabalansne osovine, jedna bregasta osovina smještena dolje, četiri ventila po cilindru, klackalice, hidropodizači, suhi karter, ubrizgavanje promjera 55 mm, regulirani katalizator, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana hidraulično, šest brzina, zupčasti remen
Promjer x hod 102 x 114,3 mm
Obujam 1868 ccm
Kompresija 10,5:1
Snaga 90 KS (66,0 kW) pri 5020 o/min
Okretni moment 163 Nm pri 3000 o/min

Okvir i ovjes
Čelični, klasična vilica promjera 49 mm, trokutasta čelična stražnja vilica, centralni amortizer, direktno montiran, podesiva tvrdoća opruge

Kočnice
Sprijeda disk promjera 300 mm i čeljust s četiri klipa, straga disk promjera 300 mm i čeljust s dva klipa, ABS, kontrola trakcije

Kotači i gume
Alu-legura, 3,50 x 19; 5,00 x 18
Gume 130/60 B 19, 180/55 B 18

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1625 mm, kut glave okvira 61 stupanj, predtrag 173 mm, hod sprijeda/straga 117/55 mm, visina sjedala 705 mm, masa sa svim tekućinama 388 kg, nosivost 229 kg, spremnik goriva/rezerva 22,7/3,8 litara

Garancija pet godina (2+3)
Cijena 256.000 kuna

MJERENJA
Najviša brzina 175 km/h
Ubrzanje
0-100 km/h 5,4 s
0-140 km/h 10,3 s
Međuubrzanje
60-100 km/h 6,2 s
100-140 km/h 7,8 s
Potrošnja
Magistrala l/100 km 4,9
Doseg 463 km





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Gilera Runner 50 SP Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda VFR 1200 F Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) Kawasaki KLR650 / R MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)