motostop
motostop
2018-01-04 , Autor: Thomas Schmieder, Slike: Jacek Bilski
Bookmark and Share

Švicarac Falk Dirla je sa Suzukijem GSX-R 1300 Hayabusom iznova definirao jedan od najpoželjnijih modernih klasika današnjice. Ovo je prerada koju želite voziti!

Kompletne oplate su sa GSX-R-a 1100 model 1989./1990.
 
Dizajn i boje Suzukijevih sportaša iz 80-ih u međuvremenu su postali dio kolektivne svijesti svih ljubitelja japanskih motocikala. Odmah na prvu biste mogli zaključiti da se u slučaju ovog sportaša radi o GSX-R-u 1100 iz godine 89./90. Dvostruka prednja svjetla, ram-air otvori, grafika, naljepnice – sve asocira isključivo na spomenuti moderni klasik. No, kako to obično i biva u životu, iluzija je toliko savršena da biste se grdno prevarili jer iza prepoznatljive forme krije se hardware sport-tourera Hayabuse 1300!

Izvrsno – žuto svjetlo u endurance-looku i MRA-vjetrobran

Falk Dirla slovi kao pravi moto-entuzijast, a ujedno je i voditelj servisa za BMW i Suzuki (Arrigoni Sport) u švicarskom Zurichu. Jednoga sunčanog ljetnog poslijepodneva odlučio je krenuti u avanturu. Tada mu je naime u servis stigla Suzuki Hayabusa iz 2000. s uobičajenim kvarom motora. 'Dogodilo se ono što se na Hayabusi te modelske godine često događa. Naime, preskočio je fazni lanac uslijed čega se svih 16 ventila svinulo. S obzirom na starost motocikla, popravak motora u ovlaštenom servisu jednostavno nije bio rentabilan' - prenosi nam Falk.

Hayabusin originalni ispušni sustav se odlično ukolpio u užu siluetu motocikla

Vlasniku Hayabuse je stoga dao ponudu koju nije mogao odbiti i tako je započela avantura. Budući da je Hayabusin big-block motor - izuzev razvoda - bio u dobrom stanju, započeo je s reparaturom motora. 'Dok sam reparirao motor u glavi su mi se vrzmale razne ideje. Budući da sam svoju moto-karijeru započeo na zrakom hlađenim Gixxerima 750 i 1100, a svoje sposobnosi 'šarafanja' usavršavao na njihovom tuningu i ugrađivanju šestog stupnja prijenosa mjenjača, odluka je pala vrlo brzo'.

S gornjeg mosta vilice uklonjen je natpis 'Hayabusa'
 
Nakon utrošenih 80 radnih sati, Falk je izradio motocikl vrijedan pažnje i divljenja, GSX 1300 R na kraju je postao GSX-R 1300! Ugradio je pomoćni okvir sa GSX-R-a koji drži oplate na okupu, modificirao je prednji dio spremnika goriva a na bočnim oplatama je izrezo još jedan otvor. Tvrtka Ricambi Weiss izradila je mono-sjedalo a originalni ispušni sustav s Hayabuse (4 u 2) savršeno se uklopio u nešto užu liniju motocikla.

Šesteroklipne kočne čeljusti su Nissinove i preimenovane su u 'Bremse'

Mostovi vilica su prošli kroz proces pjeskarenja i s njih je uklonjen natpis 'Hayabusa'. Brembo i Ohlins su kod Falka postali 'Bremse' (kočnica) i 'Ohldrin' (unutra je ulje), a čuvena Suzukijeva skraćenica 'SACS' (Suzuki Advenced Cooling System) najednom je postala: Suzuki Advanced Comical System. Osim što ima smisla za mehaniku, očigledno je da Falk ima smisla i za humor.
Na kraju je cjelina 'začinjena' originalnom plavo-bijelom bojom i karakterističnim grafikama, MRA-vjetrobranskim staklom i decentnim mini-žmigavcima.

Osim smisla za mehaniku, Falk je pokazao i smisao za humor

Ostaje još pitanje – kako se vozi GSX-R 1300? 'Kao tipična Hayabusa, uvijek se oštro obrušava' – odgovara vidno uzbuđeni Falk. Prisjetimo se, Hayabusa od nule do 100 km/h dolazi za tri sekunde, špica je nešto manja od 300 km/h. Iako, dorade su narušile gotovo idealnu aerodinamičku siluetu Hayabuse, pa je za očekivati da bi najviša brzina ipak trebala biti nešto niža od deklarirane. Stražnji je pak amortizer dobio polužje, sjedalo je na većoj visini a mogućnost nagiba motocikla u zavoju su time postale – beskonačne. Falk je u cijeli projekt GSX-R 1300 Hayabusa (uključujući i motocikl s kvarom motora) 'utukao' oko 10.000 eura. Isplativo ili ne, procijenite sami.


 

Tehnički podaci
Četverocilindarski redni motor, promjer x hod 81,0 x 63,0 mm, 1299 ccm, kompresija 11,0:1, 175 KS pri 9800 o/min, 138 Nm pri 7000 o/min, DOHC, četiri ventila po cilindru, ubrizgavanje promjera 36 mm, višelamelna spojka u uljnoj kupelji, šest brzina, pogonski lanac O-ring, prednja vilica upside-down promjera 43 mm, monoamortizer, sprijeda dvostruki diskovi promjera 310 mm i čeljust sa šest klipova, straga disk promjera 260 mm i čeljust sa dva klipa, gume 120/70 ZR 17 i 190/50 ZR 17, međuosovinski razmak 1485 mm, kut glave upravljača 65,8 stupnjeva, predtrag 97 mm, hod sprijeda/straga 120/140 mm, masa sa svim tekućinama 244 kg (serijski 251 kg), spremnik goriva 21 l





















Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Honda CB 1000 R Yamaha T-max 500 Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Honda CBR 600 F (2011.) Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Ducati Diavel (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Kawasaki Ninja 250 R Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Aprilia Shiver 750 GT KTM 690 Duke Megelli sport 125 R Yamaha XT660X Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) BMW G 650 GS (2011.) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) BMW S 1000 RR Yamaha FJR 1300 AS Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Kawasaki KLR650 / R Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Honda VT 750 Shadow Spirit KTM Duke 125 (2011.) Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Aprilia RSV 4 R BMW K 1300 GT 2009 Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R MV Agusta F3 675 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Kawasaki Z 750 R (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda VFR 800 2003- Honda CB600F Hornet 2007- Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) BMW R1200GS 2007 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 250 R (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Honda VFR 1200 F Triumph Speed Triple (2011.) Triumph Tiger 800 (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda SW-T 600 (2011.) Ducati 848 evo (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007-