Motorevija
PRETRAGA
2020-06-18 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Najskuplja i najopremljenija izvedenica Hondinog putnog endura s automatskim mjenjačem



Nova generacija Africe Twin unijela je popriličnu zbrku u Hondin cjenik, jer se nudi čak šest varijanti tog motocikla. Kao i prije, tu su standardna izvedba (kratak vjetrobran, 18,8-litreni spremnik goriva, skromna oprema) i ona Adventure Sports (visoki vjetrobran, 24,8-litreni spremnik goriva, touring-oprema), dok je novost Adventure Sports ES (elektronski ovjes od Showe - 'EERA').

Prilagođeniji touring vožnji - veći hod ovjesa i visina sjedala Adventure Sportsa

Upravo ova posljednja, najskuplja izvedenica, ustupljena nam je od strane Ruting Honde na test. Svi modeli se pak mogu konfigurirati s klasičnim mjenjačem ili onim DCT (dvostruka spojka) pa raspon cijena tako seže od 122.000 do 155.000 kuna (testni motocikl). Očito je da se Africa Twin cjenovno odmaknula od svoje izvorne zamisli (modeli 2019. su bili od 112.900 do 133.000 kuna).

Tanja, lakša, snažnija

Kada su u pitanju kvalitete i svojstva koja vrijede uvijek i posvuda, ona su ponajprije ‘primarne vrline’ motocikla, bez obzira na područje primjene. Zbog toga su stvari toliko zahtjevne. Tko se tijekom brze terenske vožnje, noseći gomilu odjeće, mora boriti s masom od četvrt tone, nedvojbeno će psovati. Baš kao i svi koji se s ovakvim divom moraju gurati kroz prometnu gužvu, okruženi vozačima u metalnim kavezima.



Tada ne pomaže nijedan sustav asistencije na svijetu, već samo kompaktne dimenzije, niska masa i laka upravljivost, primjerice uz siguran položaj za stajanje. To je jedan od razloga zašto je Honda za novi Adventure Sports skratila hod opruga oko 20 milimetara na razinu standardne verzije (230/220 milimetara) - prethodnik je jednostavno bio previsok.

Skrivene unutarnje vrijednosti

Manja masa, više kompaktnosti i terenskih sposobnosti - to je bio cilj zbog kojeg je Africa Twin AS ‘smršavjela' dva kilograma na sadašnjih 243 kilograma. I to iako je sam motor narastao. Točno 86 kubičnih centimetara više rezultat je istovjetnog provrta, ali većeg hoda (81,5 umjesto 75,1 milimetar). To znači 102 umjesto dosadašnjih 95 KS te za šest na ukupno 105 Nm povećan najveći okretni moment pri 6250 o/min.

Novi 6,5-inčni TFT-ekran je za stari LCD u pravom smislu televizor u boji

Osnovna arhitektura rednog dvocilindraša ostala je netaknuta no glave cilindara i sustav ubrizgavanja, međutim, temeljito su dorađeni. Rezultat je da nova Africa Twin već ispunjava standard Euro 5, ali sada ima ispuh s ‘klapnom’ koji pri višim okretajima, uz povećanje snage i učinkovitosti, oduševljava i znatno glasnijom zvučnom kulisom.

Savršeni DCT

Međutim, očitiji je novi, delikatniji stas. Novi oklop s kraćim vjetrobranom koji je ručno podesiv, s vitkijim stražnjim dijelom, novu Africu Twin čini vizualno manje moćnom no dopadljivijom. Podokvir je odsad učvršćen vijcima i nije zavaren, materijal je aluminij umjesto čelika, sjedalo je 40 mm uže no prije. S dva centimetra višim upravljačem, Honda pruža osjetno ‘vozačkiji’ položaj sjedenja. Smanjenje mase na okviru iznosi ukupno 1,8 kilograma, preostala 2,2 kilograma pridonio je motor.

DCT radi skoro savršeno, no donosi i 10 kg više na vagu

Spojka je također intenzivno dorađena. Za novu generaciju Africe Twin tu je DCT-mjenjač s dvostrukom spojkom, što ujedno znači dodatnih 10 kg, baš kao u slučaju našeg testnog motocikla, i to po još višoj cijeni. Bez obzira na sve to, dosad se oko polovica svih Hondinih kupaca odlučila za DCT, a to nije bez razloga. Specifična je to ponuda u svijetu motocikala koju ne nudi niti jedan drugi proizvođač, a DCT se u međuvremenu tehnički toliko dobro 'izbrusio' da radi gotovo savršeno.

Broj prekidača na lijevoj strani mora se 'prorijediti'

Novost za 2020. - prepoznavanje zavoja, koje kod automatskog mijenjanja stupnjeva prijenosa, uz brzinu i okretaje motora, u strategiju izmjena uvodi i aktualni kut nagiba u zavoju. U praksi to radi jako dobro, a ako smo na prethodnim generacijama ponekad imali potrebu stvari preuzeti pod 'ručnu kontrolu', sada se u potpunosti u svim situacijama možemo prepustiti automatici. Čak i na lakšem offroadu.

Inflacija digitalije

Lavina sustava asistencije, učinit će život na agilnijem i lakšem Twinu još jednostavnijim i sigurnijim, jer tradicionalno, kada je u pitanju integritet vozača, Hondinom purizmu brzo dođe kraj. Moglo bi vam se zavrtjeti u glavi od silnih skraćenica, poput IMU, MID i HSTC. Kao i DCT, ABS i TFT. Objašnjenje - IMU (Inertial Measurement Unit) tipa MM7.10 iz Boscha mozak je svih sigurnosnih i pomoćnih sustava.

Novi ABS regulira finije i neprimjetnije. Gume su bez ‘šlaufa’

Ta crna kutija može gotovo sve - mjeri i kontrolira u šest osi, upravlja kontrolom trakcije, ABS-om za zavoje i Wheelie Controlom, Rear Lift Controlom, kao i svjetlima za zavoje (samo Adventure Sports) te DCT-om. Novi 6,5-inčni dodirni TFT-zaslon u boji integrira povezivost Apple CarPlay i Bluetooth, a sve jako dobro funkcionira i na dodir u rukavicama (isprobali smo).

Manje avanturist, više putnik

Dakako da luksuzniji i opremljeniji model Adventure Sports želi biti u prvom planu ponude no ne toliko s avanturističkim predznacima kao prije. Sada je koncipiran više kao tourer za daleka putovanja, i to mu savršeno pristaje. Stoga ne čudi što izrazito dugi hodovi ovjesa od 252 i 240 mm sada pripadaju prošlosti a s njima i moćna (i izrazito naporna) visina sjedala. Adventure Sports preuzima vrijednosti standardne verzije a to znači da se po pitanju ovjesa od standardnog modela razlikuje još samo po opcijskom, novom elektronički podesivom Showinom ovjesu te, naravno, još većem spremniku goriva (sada 24,8 litara umjesto 24,3 u prethodnoj verziji i 18,8 litara kod osnovne izvedbe).



Za još bolju zaštitu od vjetra brine se, kao i prije, viši vjetrobran koji pruža solidnu zaštitu od vjetra u predjelu prsa, nešto manju u predjelu glave. Kad smo već kod vjetrobrana – u najnižoj postavci iritantno sječe pogled napola, u najvišoj dobrano zaklanja pogled ispred predjeg kotača. Grijanje ručki, Apple CarPlay i Bluetooth, dolaze kod obje verzije Africe, isto se odnosi i na tempomat koji je novost u ovogodišnjoj ponudi.

Što je bolje nego prije?

Mnogi su dosad Africi najviše zamjerali anemičnost njezina pogonskog agregata. 95 KS se u zadanim okvirima klase činilo dovoljno za komforna putovanja, no mnogi su poželjeli više jezgrovitosti, konkretnosti, karaktera... Novi agregat pokazuje da razlike postoje, isporuka okretnog momenta je u svim režimima veća, a to se osjeća naročito tijekom međuubrzanja u šestom stupnju prijenosa. Druga velika novost je elektronski ovjes koji je veliki dobitak u poglavlju dinamičkih sposobnosti. Nudi više povratnih informacija te čini motocikl stabilnijim na visokim brzinama.



Zaključak
Africa Twin je i dalje suvereni allrounder čija je pouzdanost neupitna. Umjereni rast obujma, snage i momenta nije ju drastično promijenio, ali ju je itekako unaprijedio. Evidentan je porast sportskih ambicija, elektronski ovjes radi izvrsno baš kao i šeststupanjski DCT. Tehnički napredak s novim TFT-ekranom je dobrodošao, no broj prekidača na lijevoj ručici nepotrebno komplicira cijelu priču.

TEHNIČKI PODACI
Motor
Tekućinom hlađeni paralelni twin, ubrizgavanje, klasičan karter, DCT-spojka, šest brzina, pogonski lanac O-ring, norma Euro5
Promjer x hod 92,0 x 81,5 mm
Obujam 1084 ccm
Snaga 102 KS (75 kW) pri 7500 o/min
Okretni moment 105 Nm pri 6250 o/min

Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti, prednja vilica upside-down promjera 45 mm, straga monoamortizer, sprijeda diskovi promjera 310 mm, straga disk promjera 256 mm, ABS za zavoje, kontrola trakcije

Kotači i gume
2,15 x 21, 4,00 x 18; 90/90 21, 150/70 R18
Gume Bridgestone AX 41 T 'L'

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1575 mm, kut glave okvira 62,5 stupnjeva, predtrag 113 mm, hod sprijeda/straga 230/220 mm, visina sjedala 850 mm, masa sa svim tekućinama 250 kg, nosivost 218 kg, spremnik goriva 24,8 litara

Servisni intervali svakih 12.000 km
Boje: crna, HRC, crvena
Cijena: 155.000 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Suzuki DL650 V-Strom Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Yamaha YZF-R1 2009 Gilera GP800 Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) BMW K 1600 GTL (2011.) Honda XL700V Transalp Yamaha FZ1 Fazer Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Suzuki GSX-R 1000 2009 Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Aprilia RS 125 Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Honda CBF 600 N KTM 690 Duke Kawasaki ZX-10R (2011.) Yamaha YZF-R125 Suzuki GSF1250 S ABS bandit Yamaha XT660X Kawasaki Ninja 250 R Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Suzuki SFV650 Gladius 2009 BMW K 1600 GT (2011.) Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Honda VT 750 Shadow Spirit Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- Yamaha XJ6 (2010.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) BMW K 1300 GT 2009 Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- KTM Duke 125 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Honda VFR 1200 F Kawasaki KLR650 / R Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Runner 50 SP Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Kawasaki Z 750 R (2011.) Yamaha TDM850 1996- MV Agusta F3 675 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda CBF125 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Honda CBF 600 S Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha FZ6 (S2) 2007- Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.)