2010-09-22 , Autor: Danijel Puljek, Slike: Motorevija
Bookmark and Share

Hondin maksi-naked CB 1000 R, iliti od milja 'veliki hornet', vozili smo tijekom dvije godine dugog testa i upoznali ga 'u dušu'

 Motogalerija Honda CB 1000 R - Maraton test


Kad je prije dvije godine uvoznik Honde za Hrvatsku, tvrtka Ruting, uputila poziv redakciji da preuzme novog maratonca, u ovlaštenom salonu stvorili smo se dok je slušalica još padala prema telefonu.


Ne bez razloga. Naš novi maratonac bit će ni manje ni više, novi naked CB 1000 R. Isti onaj za kojim smo slinili na svjetskoj premijeri krajem 2007. godine u Kölnu. Jednostruka stražnja vilica, motor iz CBR-a 1000 RR-a s nešto izmijenjenom glavom, izgled „za poludit“ i naše prijašnje iskustvo s „malim“ hornetom 600 jamčili su maraton test „za deset“. Pod tim dojmom, na našem metalik bijelom „konju“ krenuli smo u maraton koji je završio prije nekoliko tjedana, u lipnju.


No, otad puno se toga promijenilo oko nas i našeg CB-a. Dok smo se mi vozili na krasnom motociklu koji smo sve češće viđali na europskim ulicama, kod nas je situacija bila potpuno drukčija. CB-ov prvi problem, ako se to tako može nazvati, bila je visoka cijena (trenutačna 89.990 kuna, akcijska 82.990 kn) koja je mnoge od tog modela odbila u samom početku. Tržište je nudilo jeftinije modele drugih proizvođača, najčešće u obliku Kawasakijevog Z 1000, pa mnogi, unatoč odličnim rezultatima koje je ovaj motocikl postigao na usporednim testovima u Europi, nisu htjeli niti mogli sjesti za njegov upravljač.


Krajem 2008. stiže famozna kriza koja pritišće još i danas i tržište motocikala doživljava havariju dostojnu grčke tragedije, a CB postaje još dalji predmet žudnje motociklista koji se, kao i ostali hrvatski građani, kreću boriti s egzistencijom. Kredit se dobiva sve teže, a želja da CB zasja u garaži - na rate tijekom sedam godina - isparava poput kapi vode na podnevnom suncu.


Događa se i još jedna stvar. Svi polako počinjemo shvaćati koliko je nesnosan pritisak registracije i osiguranja za motocikl velikog obujma u koji nažalost spada i CB 1000 R. U doba kad prebrajamo kune, tko će izdvajati oko 3500 kuna za godišnju registraciju i osiguranje, pa još oko 1200 kuna za poseban godišnji porez? Priznajmo si - takvi su rijetki. 


 Motogalerija Honda CB 1000 R - Maraton test


I tako smo svoje spoznaje o CB-u stjecali sami, pomalo tužni što vozimo odličan motocikl koji se svima sviđa, a sve ostaje na razini razgovora na benzinskoj. Sam test bio je uobičajen, čak pomalo dosadan što se tehničke strane tiče. Zato ovaj završni tekst više sliči na političko-ekonomski esej nego na tehničku priču. Tijekom testa obavili smo dva redovna servisa, svakih oko 6000 km, sve na jednom mjestu, u Hondinom ovlaštenom servisu na zagrebačkom Jankomiru. Promijenili smo par guma i kočne pločice kad smo radili tune-up koji možete pogledati na sljedećim stranicama. Na dva servisa dotezali su nam lanac, a nakon testa on izgleda kao da može prijeći još barem toliko.


Potrošnja tijekom testa kretala se od odličnih 5,5 litara na 100 km kada se lagano vozite magistralnom cestom, do povećih 8,5 litara ako autocestom stisnete 160-170 km/h i istrpite umarajući pritisak vjetra nakon 125 km/h. Na stazi smo kilometarsat zaustavili na visokih 236 km/h, a stali smo zbog vjetra u sagnutom položaju, a ne zbog motocikla. No, ta vrijednost tu je samo za one koji vole pamtiti brojke, jer za naked je potpuno nevažna. 


1/7 stranica Molimo, okrenite za nastavak
1/7




Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.)

Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.)

údaje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 125 k (92 KW) 10.000 rpm

Okretni moment: 99 Nm @ 7.750rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 ko?na klipa kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 256 mm , , 2 ko?na diska kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Maksimalna brzina: 226 km/h

Honda
Honda CB 1000 R

Honda CB 1000 R

údaje

Obujam: 998 cm3

Snaga: 125 k (92 KW) 10000 rpm

Okretni moment: 99 Nm @ 7750rpm

Prednja kočnica: 310 mm , , 4 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 265 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70 ZR 17

Stražnja guma: 180/55 ZR 17

Obujam spremnika: 17 l

Dužina: 189 kg

Maksimalna brzina: 232 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Honda VT 750 C shadow Yamaha V-max Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer Vespa PX 125/150 (2011.) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Ducati Diavel (2011.) Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Yamaha YZF-R125 KTM 690 Duke Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki Ninja 250 R Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Megelli sport 125 R Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS Yamaha YZF-R6 2008- BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Honda VT 750 Shadow Spirit Ducati 1198 SP (2011.) Honda CBR 125 R (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) KTM Duke 125 (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) BMW K 1300 GT 2009 Aprilia RSV 4 R Ducati Monster 1100 evo (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Gilera Nexus 300 i.e. Honda CB600F Hornet 2007- Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda VFR 800 2003- Yamaha TDM850 1996- Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Honda VFR 1200 F Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Gilera Runner 50 SP Yamaha SR125 1997- Yamaha FZ6 (S2) 2007- Honda CBF 600 S Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Tiger 800 (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.) Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.)