Motorevija
PRETRAGA
2021-10-28 , Autor: Kristijan Tićak
Bookmark and Share

Honda je temeljito unaprijedila pojedine komponente na svoja tri modela iz obitelji CB 500 te ih tako učinila sigurnijima, upravljivijima, ozbiljnijima



Nakon što je norma Euro 5 implementirana prošle godine, Honda je napravila veliki korak naprijed za 2022. godinu. Ugrađena je Showina 'Separate-Function-Big-Piston' USD-vilica promjera 41 mm, preuzeta iz modela obujma 650 ccm. Isto tako, sprijed sada koče dva diska, tu su i radijalne kočne čeljusti.

Raspodjela mase također ide u prilog prednjem dijelu motocikla dok ukupna masa motocikla ostaje ista zahvaljujući lakšim novodizajniranim felgama, novokoncipiranom hladnjaku rashladne tekućine te novoblikovanoj stražnjoj vilici koja je otpornija na uvijanje. Budući da na prvoj vožnji Hondine obitelji CB 500 nije bilo modela iz prethodne generacije, teško je procijeniti objektivni učinak navedenog u cjelosti.

 

Međutim na prezentaciji je bila dostupna i CMX 500 Rebel koja se za modelsku godinu 2022. nije mijenjala, a pored nje je Hondin CB-trojac – slučajno ili ne – jednostavno blistao. Iako, izravna usporedba Rebela 500 s CB-ima bi zapravo bila potpuno pogrešna.

Tri dana, 800 kilometara, sva moguća godišnja doba, asfalt različite kvalitete, bezbroj neravnina i još više zavoja pružili su najbolje uvjete za test vožnje. Rebel se primjerice žestoko opire ubrzanom tempu vožnje. Prednji i stražnji ovjes ne funkcioniraju harmonično dok kočnice zahtijevaju predviđanje (svake) opasnije situacije. Novi modeli CB 500 vam pak omogućuju da potpuno odahnete od svega toga, pružajući vam osjetno bolji komfor i veću sigurnost.



Dakako, razlike među samim CB-modelima postoje, no za početak recimo nešto i o sličnostima. Sva tri modela očito profitiraju od novog prednjeg dijela. Upravljanje je precizno, upijanje neravnina glatko i ugodno a prenošenje informacija s podloge konkretno i jasno. Dakle, Showa Big Piston je itekako godio CB-u. Godila je i nova, prema naprijed orijentirana raspodjela mase, a kada tomu dodate i lakše naplatke s gumama Michelin Pilot Road 5, krajnji je rezultat razigrani handling i prisan odnos pun povjerenja s prednjim kotačem. Prednji kraj više ne morate posebno uvjeravati, on točno zna kamo ide i to u svakoj situaciji.

 

Na stražnjim se amortizerima pak nije ništa mijenjalo, osim naravno početnog set-upa koji je dobro usklađen s prednjom vilicom. Šteta, jer moglo se i više uživati u prednostima izvrsne prednje vilice. Ovako vas povremeno 'lelujanje' stražnjeg ovjesa probudi iz dinamičnog sna. Ali to je već naricanje na visokoj razini, pogotovo s obzirom na ovaj cjenovni rang.



Tri se modela međusobno razlikuju po ponašanju prilikom kočenja, unatoč istim dvostrukim diskovima promjera 296 mm. Naravno, posljedica toga je što X dolazi s dvostrukim plivajućim čeljustima, dok modeli F i R imaju radijalno montirane četveroklipne kočne čeljusti.

 

Sva tri motocikla bilježe značajan dobitak u snazi kočenja, ne samo u usporedbi s Rebelom, već - što je puno važnije - s prethodnikom. U to smo sasvim sigurni jer riječ je o najčešćoj kritici na račun CB 500 serije do sada. Odluka o dvostrukom disku bila je izvrsna u smislu povećanja performansi, iako smo još uvijek u kategoriji A2. Pouzdano, spontano i kontrolirano usporavanje trebalo bi početnicima biti veliki dobitak po pitanju sigurnosti u svakodnevici.

Što je novo?
Showina prednja upside-down vilica promjera 41 mm
lakša i čvršća čelična stražnja vilica
novodizajnirani, lakši kotači od alu-legure
lakši hladnjak
novi raspored mase koji je više orijentiran na prednji dio
novo podešenje stražnjeg ovjesa (ublažavanje i tvrdoća opruge)
sprijeda dvostruki diskovi promjera 296 mm i radijalne četveroklipne čeljusti (model X plivajuće dvoklipne čeljusti)
update softwarea za ubrizgavanje
poboljšana LED-svjetla i žmigavci
oslonci za noge od aluminija (F i R)
novi prednji blatobran
nove boje

Honda CB 500 F



Ne, oznaka F ne stoji za 'female' (žena). Prije će biti da znači 'fina' i to za sve osobe životne mladosti između 20 i 30 godina a koje su u posjedu A2 kategorije. Vrlo upotrebljiv allrounder koji se može pohvaliti aktivnom pozicijom sjedenja i respektabilnom dinamikom upravljanja. Spojka je izuzetno mekana i precizno se dozira, mjenjač vrlo dobar. Kritika ide na račun stražnjeg ovjesa čije mogućnosti su podkapacitirane u odnosu na izvrsnu novu prednju vilicu.
Cijena za Hrvatsku: 51.900 kuna

CB 500 R



Oštar, agresivan dizajn trebao bi privući sportski orjentiranu klijentelu. 'Baby Blade' kako je odmilja zovu, jako je puno profitirala od novog ovjesa i lakših naplataka. Iako je visina sjedala umjerenih 785 mm (isto kao na F-u, 45 mm niže no na X-u) lakoća obaranja u nagib je doista impresivna. Naravno, nisko sjedalo omogućuje lako manevriranje na mjestu, pogotovo kod rangiranja, što za početnike (u početku) može biti itekako veliki problem. Izvedba R je profitirala i od ugradnje kvalitetnijih guma, poglavito u poglavlju upravljivosti i agilnosti.
Cijena za Hrvatsku: 56.000 kuna

CB 500 X



Prednji 19-colni kotač, gume Dunlop Trailmax, solidan odmak od tla, podesiv vjetrobran, veći hod ovjesa, širi i viši upravljač... Više je razlika no sličnosti s preostala dva CB-modela, no baza (okvir i motor) je identična, što u konačnici omogućuje izvrsnu cijenu. S 54.000 kuna model X je točno u sredini između F-a i R-a, te s obzirom na trendove slovi kao prva kupnja u obitelji CB. Mala masa od 199 kg (prazan) omogućuje lako manevriranje na mjestu, no treba napomenuti da će X ipak više 'sjesti' vozačima ili vozačicama višeg rasta. Hondino pojašnjenje za ugradnju dvoklipnih plivajućih čeljust – budući da će se X koji puta naći i na terenu tj. makadamu, odlučili smo da kočnica ne smije reagirati preagresivno. U redu, poštujemo.
Cijena za Hrvatsku: 54.000 kuna





Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Suzuki DL650 V-Strom Honda CB 1000 R Honda VT 750 C shadow Yamaha XT 660 Z Ténéré Yamaha FZ1 Fazer Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha V-max Honda CBR 600 F (2011.) Suzuki Bandit 650 2007- KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp BMW K 1600 GTL (2011.) Piaggio beverly tourer 300ie Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Yamaha XJ6 (2010.) Yamaha XT660X Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RS 125 KTM 690 Duke Vespa PX 125/150 (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) BMW R 1200 R/Classic (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Honda CBF 600 N Aprilia RS4 125 (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Ducati Diavel (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit Kawasaki ZX-10R (2011.) Kawasaki VN 900 Classic Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki SFV650 Gladius 2009 Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia Shiver 750 GT Gilera Runner 50 SP Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Yamaha YZF-R6 2008- Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Megelli sport 125 R BMW S 1000 RR BMW G 650 GS (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Gilera Nexus 300 i.e. BMW K 1300 GT 2009 Honda CB 600 F/ABS (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Aprilia NA 850 Mana 2007- KTM RC-8 R (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Honda VFR 1200 F Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) Suzuki DL1000 V-Strom Aprilia RSV 4 R Honda VFR 800 2003- Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda CB600F Hornet 2007- Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Honda CBF 600 S Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Kawasaki KLR650 / R Yamaha TDM850 1996- Hyosung GT 250 R BMW R1200GS 2007 Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Triumph Daytona 675 R (2011.) Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBF125 Yamaha FZ6 (S2) 2007- Suzuki GSR 750 (2011.) Yamaha XP500 T-Max 2002-2007 Yamaha FJR1300 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Triumph Tiger 800 (2011.)