2013-10-29 , Autor: Kristijan Tićak, Slike: jkuenstle.de
Bookmark and Share

CB 500 X, treći u nizu modela baziran na platformi CB 500, djeluje najozbiljnije do sada, a dizajnerski se oslanja na modele crosstourer i crossrunner



Funbike CB 500 X treći je u nizu modela CB/CBR 500, s kojim Honda zaokružuje svoju novu platformu. Naked CB 500 F je u Hrvatskoj izazvao popriličan interes kupaca, naravno ponajprije zbog cijene i niskih troškova održavanja, no jedna od najčešćih kritika glasila je – motocikl nije dovoljno konkretan i ozbiljan. Funbike verzija bi to trebala ispraviti jer, kako dimanzijama tako i izgledom, djeluje znatno odraslije.



Zahvaljujući povišenom upravljaču sjedi se uspravnije, a sjedalo je pozicionirano 25 mm više u odnosu na preostala dva modela. Za tu je priliku upotrebljen novi hod ovjesa, ali i novoformirano sjedalo koje nudi znatno više komfora. Dok se preostala dva modela baziraju na hodu 108/119 mm, 'adventure' verzija CB-a koristi za 20 mm veći hod. Općenito, sve modifikacije i razlike u odnosu na preostala dva modela provedeni su u svrhu poboljšanja komfora i udobnosti kako bi se motocikl bezbrižno mogao koristiti i na duge pruge.



Uspravna pozicija sjedenja je vrlo ugodna, čak i za vozače preko 180 cm. Sjedi se opušteno, ruke su ispružene a noge ugodno svijene. Ima li kakve koristi od malog vjetrobrana? U principu je zaštita od vjetra vrlo dobra ukoliko ste svoje kretanje ograničili na magistralnu cestu i prilagodili se njezinim ograničenjima brzine. Ramena i prsa su odlično zaštićeni, strujanje zraka završava točno na glavi što pak iritira tijekom brze vožnje na autocesti.



Kultura rada paralelnog twina uvijek iznova oduševljava. Tih, uglađen, miran, linearan, štedljiv – Honda je svim konkurentima održala lekciju kako se to pravilno radi! U konačnici, CB 500 X je s obzirom na obujam i snagu i brz motocikl – 180 km/h na instrumentima moglo bi odgovarati deklariranih 175 km/h. Iako se u tom trenutku pokazivač broja okretaja nalazi na brojci 9000, twin svoje vibracije drži u okviru zanemarivih. Isto tako, unatoč produljenom hodu ovjesa koji je podešen da pruža komfor, honda se na višim brzinama kotrlja stabilno i precizno.



To vrijedi za kretanje po pravcu kao i za ono u nagibu, i to bez obzira bila podloga idealna ili prepuna neravnina. Ovjes s lakoćom „pegla“ sve hupsere i kratere, pa je kao takav od velike pomoći za vozače početnike jer će se oni na motociklu prije svega osjećati sigurno.



Kočnice su također u potpunosti prilagođene klijenteli koja će koristiti ovaj motocikl, a to znači da su u prvom redu efikaksne i lake za uporabu. Doziraju se iznimno precizno i jednostavno, intervali prekidanja ABS-a su neprimjetni, a učinak na kraju naravno ne izostaje. Nisu samo hod ovjesa i ergonomija prilagođeni korištenju CB 500 X-a, već i njegov doseg. Spremnik goriva je ovdje 17,2 litara, što je za 1,6 litara više nego na preostale dvije verzije. Uz potrošnju koja se na magistrali kreće negdje oko 4 litre, dosezi od preko 400 km za hondin allrounder su vrlo realni. U odnosu na model 500 F, 500 X djeluje svestranije - čak je i ABS serijska oprema.




Tehnički podaci

Motor
Tekućinom hlađeni dvocilindarski redni, dvije bregaste osovine u glavi pokretane lancem, četiri ventila po cilindru, klasičan karter, ubrizgavanje, regulirani katalizator, akumulator 12V/9 Ah, višelamelna spojka u uljnoj kupelji pokretana mehanički, šest brzina, pogonski lanac O-ring, sekundarni prijenos 41:15
Promjer x hod 67,0 x 66,8 mm
Obujam 471 ccm
Kompresija 10,7:1
Snaga 48 KS (35 kW) pri 8500 o/min
Okretni moment 43 Nm pri 7000 o/min

Okvir i ovjes
Čelične grede, klasična vilica promjera 41 mm, čelična stražnja vilica, monoamortizer sa polužjem podesiv po stlačivanju opruge

Kočnice
Sprijeda disk promjera 320 mm i čeljust sa četiri klipa, straga disk promjera 240 mm i čeljust sa jednim klipom, ABS
Kotači 3.50 x 17, 4.50 x 17
Gume 120/70 ZR 17, 160/60 ZR 17

Masa i dimenzije
Međuosovinski razmak 1421 mm, kut glave okvira 63,5 stupnjeva, predtrag 109 mm, hod sprijeda/straga 128/139 mm, visina sjedala 810 mm, masa sa svim tekućinama 195 kg, dopuštena nosivost 185 kg, spremnik goriva 17,3 litara
Garancija dvije godine
Boje bijela, crna
Cijena 53.000 kn






Honda NT700V Deauville 2006
Honda NT700V Deauville 2006

Honda NT700V Deauville

údaje

Obujam: 680 cm3

Snaga: 66 k (48 KW) 8000 rpm

Okretni moment: 66,2 Nm @ 6500rpm

Prednja kočnica: 296 mm , , 3 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Stražnja kočnica: 276 mm , , 2 kočnih klipova prihvat kočne čeljusti

Prednja guma: 120/70ZR17(58W)

Stražnja guma: 150/70ZR17(69W)

Obujam spremnika: 19,7 l

Dužina: 236 kg

Maksimalna brzina: 182 km/h

Honda
Motor-Presse Online: Automotorisport

Omiljeni motocikli: Yamaha XJ 600 Diversion 2009 Piaggio beverly 300 ie (2010.) Yamaha XJ6 2009 Kawasaki ER-6n/f BMW R 1200 GS (2010) Yamaha XT660R Yamaha T-max 500 Honda CB 1000 R Yamaha XT 660 Z Ténéré Suzuki DL650 V-Strom Yamaha V-max Honda VT 750 C shadow Honda CBR 1000 RR Fireblade 2009 Gilera GP800 Yamaha YZF-R1 2009 Suzuki Bandit 650 2007- Honda CBR 600 F (2011.) KTM 990 Adventure / S 2006-2008 Yamaha X-max 250 (2011.) Honda XL700V Transalp Piaggio beverly tourer 300ie BMW K 1600 GTL (2011.) Honda CBR1000F 1993-2000 (SC24) Honda CB 1000 R/C-ABS (2011.) Yamaha FZ1 Fazer BMW R 1200 R/Classic (2011.) Vespa PX 125/150 (2011.) Honda Crossrunner (2011.) Ducati Diavel (2011.) Suzuki GSX-R 1000 2009 Aprilia RSV4 Factory APRC SE (2011.) Aprilia RS4 125 (2011.) Kawasaki Z 1000 SX (2011.) Aprilia Tuono V4 R (2011.) Aprilia RS 125 Honda CBF 600 N Kawasaki ZX-10R (2011.) Piaggio Typhoon 50 2T (2011.) Yamaha YZF-R125 Aprilia Dorsoduro 1200 (2011.) Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSF1250 S ABS bandit KTM 690 Duke Suzuki SFV650 Gladius 2009 Yamaha XT660X Aprilia Shiver 750 GT Megelli sport 125 R Kawasaki VN 900 Classic BMW K 1600 GT (2011.) Suzuki GSX-R 600 (2011.) Yamaha FJR 1300 AS BMW G 650 GS (2011.) BMW S 1000 RR Piaggio MP3 Yourban 300 ie (2011.) Ducati 1198 SP (2011.) Yamaha YZF-R6 2008- Honda VT 750 Shadow Spirit Aprilia NA 850 Mana 2007- Honda CBR 125 R (2011.) Honda CB 600 F/ABS (2011.) KTM RC-8 R (2011.) Aprilia Pegaso 650 Strada 2005- Moto Guzzi Stelvio 1200/NTX (2011.) KTM Duke 125 (2011.) Yamaha XJ6 (2010.) Kawasaki KLR650 / R Aprilia RSV 4 R BMW K 1300 GT 2009 Ducati Monster 1100 evo (2011.) Honda NTV 650 (RC 33, 1995-ös évjárat) Suzuki GSX-R 750 (2011.) Yamaha FZ6 / Fazer S2 2007- Gilera Nexus 300 i.e. Yamaha XVS 1300 A Midnight Star Yamaha TDM850 1996- Honda CB600F Hornet 2007- Honda VFR 800 2003- Kawasaki Z 750 R (2011.) MV Agusta F3 675 (2011.) Hyosung GT 250 R Moto Guzzi Nevada 750 Anniversario (2011.) Honda CBF125 Triumph Daytona 675 R (2011.) BMW R1200GS 2007 Honda VFR 1200 F Kawasaki W 800 (2011.) Honda CBR 250 R (2011.) Yamaha YZF-R6 2006-2007 Moto Guzzi Norge GT 8V (2011.) Suzuki GSR 750 (2011.) Ural 750 (2003) Yamaha SR125 1997- Honda CBF 600 S Yamaha FZ6 (S2) 2007- Gilera Runner 50 SP Triumph Tiger 800 (2011.) Yamaha FZ8/fazer 800 Triumph Tiger 800 XC (2011.) Triumph Speed Triple (2011.) Kawasaki VN 1700 Voyager Custom (2011.)